הכירו את גל עופרים – סמנכ"לית שיווק ומוצרים של יד2

גל עופרים - יד2
גל עופרים – יד2

הכירו את גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצרים של אתר יד2 והמרואיינת השישית בסדרת הראיונות של המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים', שתכיר לכם את האנשים והנשים שמאחורי מושכות השיווק והניהול של המותגים והחברות מהמוכרות במשק הישראלי.

אתר יד2 (yad2) הוא אתר הלוחות לקניה ומכירה של מוצרים, רכבים ודירות יד שניה וחדשים המוביל בישראל. במאי 2014 הושגה הסכמה למכירתו ל-ASDC, מיזם משותף של תאגיד אקסל שפרינגר הגרמני וקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק, תמורת כ-800 מיליון ש"ח.

גל עופרים - יד2
גל עופרים – יד2

אני במשפט:
אמא לאביב, אוהבת לבלות עם חברים, לטייל בעולם. חיה את יד2 מתחילת הדרך, שמחה להיות שותפה לעשייה שמובילה לחינוך צרכני, ליצירת ערך חברתי. freak-control בכל הקשור לשיווק, יד2, אינטרנט ומה שבניהם.

איך הגעתי לעולם השיווק?
הגעת לגמרי במקרה ליד2 עם הקמתו, התאהבתי בעולם העסקים והאינטרנט והחלטתי לזנוח את לימודי הנדסת החשמל. צמחתי יחד עם האתר, תוך מעבר בין מגוון תפקידי ניהול, שיווק ומוצר, עד לתפקיד הסמנכ"ל.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
הראשון, שבכלל התחיל כמשבר תקשורתי, הוא מהלך דרמטי בתחום בעלי החיים, כאשר החלטנו להפסיק לפרסם מודעות מכירה של כלבים, למעט מוכרים מוסמכים, כחלק ממלחמה בסוחרים פיראטים שמתעללים בכלבים וצמצום תופעת כלבי הרחוב. המשמעות מבחינתי הייתה ויתור על אלפי מודעות בנושא וטראפיק רב שעבר למתחרים. במקביל אנו משקיעים משאבים רבים בלימוד והסברה בנושא. היה נחמד לראות את התגובות החיוביות, הבאז שנוצר סביב הנושא וההשפעה על חיזוק המותג אבל יותר נחמד היה לדעת שגם באמת עשינו מעשה טוב. > לסטטוס של יד2.

יד2 - מתוך פייסבוק
יד2 – מתוך פייסבוק

המהלך השני הוא פסטיבל Yad2 live בשיתוף עיריית תל אביב-יפו, שמתקיים השבוע (27-28.7.16 – תבואו!!), הפסטיבל הפך למסורת ומתקיים בפעם ה-5 בתל אביב . זהו אירוע ענק שיזמנו בזמנו על רקע המחאה החברתית – הוא מהווה ביטוי מושלם למסר של צרכנות חכמה שאנחנו מכוונים אליו בשנים האחרונות.

יד2 לייב
יד2 לייב

לאירוע מגיעים מאות מוכרים שנרשמים מראש באתר ופותחים דוכני מכירה במגוון תחומים (בגדים, "כל מיני", אספנות, אומנות ואפילו "ילדים שמוכרים לילדים"), כל זה על רקע הפנינג ענק וצבעוני עם עשרות אלפי מבקרים שמגיעים כדי לחפש מציאות, ליהנות מהופעות חיות לילדים ולמשפחה ומעוד הרבה פעילויות ותכנים משלימים. הצלחנו ממש להוציא את יד2 מהמסך לשטח, וכך אנחנו נוגעים ונפגשים פנים מול פנים עם הלקוחות שלנו, וכמובן גם ממשיכים לחזק ולבדל את המותג. ויש עוד הרבה על הפרק, בעיקר שדרוג האתר (כבר התחלנו להשיק פלטפורמת מובייל חדשה לחלק מהמשתמשים).

יד2 לייב – סרטון הפרסומת

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
וורסטילי – מבין בהכל. אני לא אוהבת שמנהלי שיווק נותנים למשרד פרסום או לספקים לנהל עבורם את השיווק של החברה. מנהל שיווק טוב צריך לדעת להשתמש באנשים סביבו שיעזרו לו, אבל הוא זה שצריך להגדיר את האסטרטגיה, להוביל ולהנהיג. בנוסף, עם המורכבות שנהייתה בסביבה הדיגיטלית, מנהל שיווק טוב חייב לדעת ללמוד בקצב מהיר, להתעדכן בכל החידושים, להיות בקיא במספרים ובהיבטים האנליטיים ולא לפחד לנסות דברים חדשים. מעל לכל הוא צריך להכיר את המוצר והלקוחות שלו מקצה לקצה.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
חברה שנותנת לי הרבה השראה היא Airbnb, עם ממשק מצוין שמתחדש בקצב מהיר ומתאים את עצמו כל הזמן לטרנדים החדשים. מצליח לחדור קהילות ומדינות ונותן מענה מצוין גם למשכירי דירות וגם לנופשים. מה שאני אוהבת בפעילות השיווקית שלהם היא שמה שמוביל אותם הוא המוצר עצמו ולא מהלכים פרסומיים כאלו או אחרים.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
שיווק זה שיווק. הדיגיטל הוא פלטפורמה לשיווק – וטוב מאד שיש פלטפורמה כזו. אם הייתי חיה בעולם השיווק של לפני 10 שנים כנראה שכבר הייתי משתעממת. הפלטפורמה הדיגיטלית שינתה את חוקי המשחק, היא יוצרת עניין ומורכבות, אתגרים חדשים ופותחת בפני מנהלי השיווק עולם חדש ומרתק. יש לזכור שהדיגיטל נתן המון כח לצרכנים, צריך להבין זאת בכל מהלך שעושים ולהקפיד לנצל את הכח הזה לטובת המותג ולא לרעתו. זה הופך את הכל למעניין יותר אבל חשוב להבין את הסיכונים.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
הגעתם בזמן הנכון לתחום. תמיד יש משמעות לניסיון אבל היתרון בעולם החדש הוא שגם אם אתה בתחילת הדרך אפשר להצליח בגדול. בכמות עצומה של חברות הפועלות בסקטורים שונים ומול זירות מגוונות, יש מקום לסוגים שונים של אנשי שיווק, גם כאלו שכבר 30 שנה בתחום וגם כאלו שלראשונה קופצים למים הקרים. חשוב לזכור ששיווק טוב מתחיל במוצר או שירות טוב, אם יש לכם את זה – כבר עשיתם לפחות חצי מהדרך…

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. בכתבה אומרת מנהלת השיווק הנ"ל : "החלטנו להפסיק לפרסם מודעות מכירה של כלבים, למעט מוכרים מוסמכים, כחלק ממלחמה בסוחרים פיראטים שמתעללים בכלבים וצמצום תופעת כלבי הרחוב"
    אבל יד 2 מעודדת את מכירות ההתאחדות הישראלית לכלבנות שחלק מאנשיה והקשורים בה מגדלים כלבים בתנאים מבישים , בשרות לקוחות יד 2 סירבו לקבל תלונה בנידון

  2. אתר גרוע מאוד.פי ארבע מודעות פיקטיביות ולא רלבנטיות .כל מודעה שאתה מנסה לצפות מיד מקפיצים לך מודעות פרסומת לא קשורות.
    גם המתווכים מתלוננים שזה אתר זוועה שגובה כסף וחושב שאין לו תחליף.
    מנהלת שיווק קודם תקדמי את התדמית של האתר שהיא גרועה מאוד .אתר עם גישה כוחנית שחושב שאין לו תחליף

  3. כצעד ראשון ממליצה להקים אפליקציה שתכבד את האתר ולא את ערימת התלאים שיש היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים