הכירו את יעל לוי – מנהלת השיווק הדיגיטלי של נספרסו ישראל

יעל לוי, נספרסו ישראל
יעל לוי, נספרסו ישראל

המזבלה ו'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של המותגים והחברות מהמוכרות והמובילות במשק הישראלי. האורחת השבועית במדור היא יעל לוי, מנהלת השיווק הדיגיטלי של נספרסו (Nespresso) ישראל, מהמותגים המובילים בעולם בתחום מכונות וקפסולות הקפה, בבעלות קונצרן הענק השוויצרי 'נסטלה' (Nestlé).

אני במשפט:
נושמת פרסום, אוכלת תוכן ושותה נספרסו.

יעל לוי, נספרסו ישראל
יעל לוי, נספרסו ישראל

איך הגעתי לעולם השיווק?
תמיד אהבתי את עולם השיווק והפרסום, וכיוונתי להגיע אליו. התחלתי בתחום הדוברות, ולאחר מכן יצאתי ללימודי תואר שני בסורבון והתמחות בדוברות של שגרירות ישראל בפריז. כשחזרתי לארץ קיבלתי הצעה לשווק סטארט-אפ שפיתח משחקים לפייסבוק, שם גיליתי את עולם הסושיאל ומשם ההתאהבות הייתה מהירה וטוטאלית. עברתי לאחר מספר שנים לנהל את האתר של "חבר", והובלתי את ההשקה המחודשת של האתר. משם עברתי לנספרסו ישראל, וקיבלתי הזדמנות לפתח את השיווק הדיגיטלי של החברה- ואני עושה זאת בהנאה גדולה כבר יותר משלוש שנים.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
כשהשקנו את האיניסיה – מכונה קומפקטית, צעירה במגוון רחב של צבעים, החלטנו לפנות ללקוחות פוטנציאלים על פי מה שעניין אותם באותה תקופה והפקנו עשרות פניות קריאטיביות שנגזרו ממחקרי שוק שערכנו. כך עלינו לאוויר עם פנייה ממוקדת לאוהדי הפועל עם הסלוגן "אדום עולה" (אל דאגה, היה גם צהוב עולה וירוק עולה!), ועד זוגות שהתחתנו ממש עכשיו עם הסלוגן "לחיי התחלות חדשות".

הפילוח הזה שהוא לא לפי גיל או מיקום גיאוגרפי, אלא במקום הכי אישי של מה שעניין אותם באותו רגע, יצר שיח מאוד משמעותי. לכל באנר היו מאות שיתופים, והיתה התרגשות כללית מהמסר האישי. וכמובן שהעניין ברשת, הוביל לעניין גם בערוצי המכירה עם חיפושים ממוקדים לצבעים. אני מאוד גאה בקמפיין הזה כי הוא בא מערך מאוד חשוב עבורנו בנספרסו לייצר פנייה פרסונאלית ללקוחות הפוטנציאלים שלנו, ואני חושבת שבמהלך הקריאטיבי הזה הצלחנו להעביר את המסר הזה בצורה מאוד ברורה.

נספרסו איניסיה
נספרסו איניסיה
נספרסו איניסיה
נספרסו איניסיה
נספרסו איניסיה
נספרסו איניסיה
נספרסו איניסיה
נספרסו איניסיה

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב מכיר את קהל היעד שלו לעומק ויודע לשקלל נתונים ומספרים, לתבל אותם בטיפה אינטואיציה, ולייצר עבור אותו הקהל את הפנייה הכי רלבנטית ומדויקת. בנוסף, מנהל שיווק טוב הוא בעל יכולת למידה מהירה, כי השוק מאוד דינאמי ומשתנה כל הזמן.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
הקמפיין הבינלאומי האחרון של חברת המוזיקה הדיגיטלית Spotify, הוא קמפיין מבריק שהצליח ליצור שילוב בין דאטה לפרסונליזציה בצורה שנונה וחכמה. הקמפיין שנקרא: Thanks 2016, It's Been Weird, ריכז את נתוני המשתמשים הביזאריים ביותר ש-Spotify איגדה במהלך 2016 והציג אותם בפריסת שילוט חוצות. כמו לדוגמא שלט חוצות שפונה למשתמש שהשמיע 42 פעם את השיר "Sorry”" בוולנטיין ושואל אותו – מה עשית?!

שילוט Spotify
שילוט Spotify
שילוט Spotify
שילוט Spotify

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
שיווק דיגיטלי הוא עבורי בראש ובראשונה שיח פתוח עם הצרכן, דיאלוג. היכולת לדייק כל הזמן את הפנייה ללקוח ולקבל פידבק מהיר אם אנחנו נותנים לו ערך, ואם לא- אז למצוא את המקום האחר שכן ייתן לו ערך.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
שיווק דיגיטלי יכול לגרום לרבים "ללכת לאיבוד" בנבכי הפרטים הקטנים של סגמנטציות ומספרים כי זה תחום מאוד דינאמי, אבל אסור אף פעם לשכוח את התמונה המלאה ומי עומד במרכזה – הלקוח. אז כן, תתעדכנו ותלמדו, ותחפרו בפרטים הקטנים- אבל כל הזמן תרימו את הראש לוודא שאתם בדרך הנכונה לעבר היעד שלכם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. הכי סקסית בתעשייה! וגם סופגת נפצים לא רע בכלל!! אה כן, די מקצועית וזה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים