הכירו את מיכל שגיא-סער – מנהלת שיווק בחברת אנגלו-סכסון

מיכל שגיא-סער
מיכל שגיא-סער

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם להכיר מדי שבוע את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות מהמובילות במשק הישראלי. האורחת השבועית במדור היא מיכל שגיא-סער, מנהלת שיווק ברשת תיווך הנדל"ן המובילה אנגלו-סכסון (Anglo-Saxon) מקבוצת שטרית החזקות שבבעלות רונן שטרית.

אנגלו-סכסון
אנגלו-סכסון

אני במשפט:
בראש ובראשונה אימא לאיתמר, יותם ויפתח, ונשואה לגיא. נושמת שיווק ופרסום 15 שנים לפחות. דוגלת בשילוב של שיווק מסורתי ביחד עם שיווק דיגיטלי. רצה לשירותים בתוכניות, כדי לא לפספס את הפרסומות.

איך הגעתי לעולם השיווק?
עוד כילדה נמשכתי לעולמות התקשורת, כתיבה ופרסום. לימודי תקשורת באקדמיה היו הדבר הטבעי ביותר עבורי. כשהגעתי למסלול האקדמי המכללה למנהל כעוזרת לסמנכ"לית השיווק דאז, וראיתי את עבודתה, הבנתי סופית שזה מה שארצה לעשות כשאהיה גדולה.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
מבלי שאתכוון יצא שכמעט כל מקום אליו נכנסתי כמנהלת שיווק, היה בשלב בו הוא רוצה לרענן או לחדש את המותג והמסרים. כך קרה גם באנגלו-סכסון, ואכן לפני מספר חודשים סיימנו תהליך של ריענון המותג ודיוק המסרים – מהלך לא פשוט בפרט בחברה זכיינית שהיא B2B2C. האתגר העיקרי היה ביצירת אבולוציה ולא רבולוציה – כלומר, לשמר את ערכי המותג (ויש המון ערכים נהדרים), ולשדרג את השפה התקשורתית שלו. היום כולנו כבר נהנים מפירות המהלך.

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב הוא טיפוס ורסטילי, טיפוס של גם וגם – גם מסוגל לראות את הארגון בראייה אסטרטגית ורחבה, וגם לשים לב לכל פרט, הקטן ביותר, בכל פרסום שיוצא החוצה. גם להעז ולהביא לארגון משהו אחר ממה שהארגון הכיר, אך גם להיות מספיק צנוע ויסודי בשביל לחקור מה באמת טוב לארגון. כשרק הגעתי לאנגלו-סכסון חשבתי שאביא את הבשורה על סוף עידן הפליירים, מקומונים, שלטים על נכסים, וכי מהיום נעשה שימוש רק בדיגיטל. בדיקה מעמיקה שעשיתי הביאה למסקנה שהשלטים על נכסים והפרסום במקומונים הם עדיין מקור טוב ללידים וכל זמן שכך זה יהיה לא אמליץ לוותר עליהם.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל
פעילות שיווקית שממש עוררה את קנאתי היא זו של ספלנדיד – כשתגדל תבין. תובנה נהדרת וביצוע מאוד נכון למוצר שעלול היה להיתפס כזקן ולא סקסי. הרבה תעוזה של ויתור על קהל יעד צעיר, אם כי בחכמה רבה כי סביר להניח שקמפיין כזה מעורר את סקרנותם של הקהל הצעיר. קמפיין ממוקד ואמיץ, שנתמך בצורה חכמה גם בקניונים עם מכונות המבדילות בין ילדים למבוגרים באמצעות שאלות המסגירות את הגיל. בקיצור, הלכו עד הסוף עם הפיכת החיסרון ליתרון, ולא נבהלו מעצמם בשום שלב.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
שיווק דיגיטלי הוא האפשרות לדבר עם האדם הרלוונטי ביותר, את השיחה הרלוונטית ביותר. לא מדובר במדיה חדשה, הדיגיטל כבר הרבה זמן, אבל הולך ומשתדרג כל הזמן. האפשרות לטרגט את הקהלים, ללמוד עליהם, ולמדוד באופן מיידי את ה-ROI של כל פעולה שיווקית, כדי לדעת מה לשמר ומה לשנות מחר בבוקר, אינה דומה לשום הצעת מדיה אחרת. השיווק הדיגיטלי רק יילך ויתפוס נתח גדול יותר ויותר בעוגת הפרסום והשיווק, אבל לדעתי הוא לא עתיד לדרוס לגמרי את השיווק המסורתי, וגם את זה צריך לזכור ולא לזנוח.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
לזכור שהעתיד נמצא בביג-דאטה. ללמוד את הנושא ולהאמין בו. הביג-דאטה מאפשר לארגונים לחשוף תובנות חדשות על קהל היעד שלו, וכך להפוך לגמיש יותר, תחרותי יותר ונגיש יותר. ארגון שלא יעשה שימוש נכון בביג-דאטה ילך וייעלם. תשאלו את מגה…

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים