הכירו את ירדן פלד – מנהל מטה שיווק ודיגיטל של מנורה מבטחים פנסיה וגמל

ירדן פלד
ירדן פלד

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם מדי שבוע להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות והמותגים מהמובילים במשק הישראלי. האורח השבועי הוא ירדן פלד – מנהל מטה שיווק ודיגיטל במנורה מבטחים פנסיה וגמל, אחת מקבוצות קרנות הפנסיה וקופות הגמל המובילות והגדולות בישראל.

אני במשפט:
להקיף את העולם ב-360 ימים ועדיין ליהנות מהדרך.

איך הגעתי לעולם השיווק?
בסיום לימודי התואר שלי במנהל עסקים מהמכללה למנהל התחלתי את דרכי בעולם השיווק בחברת ביטוח. לאט לאט רכשתי ניסיון, כלים וידע שסייעו לי להתקדם לתפקידי ניהול שיווק ומכירות בחברות שונות. הגעתי למנורה מבטחים לפני 6 שנים התחלתי כמנהל שיווק ומכירות והתקדמתי למנהל מטה שיווק ודיגיטל בחברה ואחראי על כול תקציב השיווק, הפרסום ומכירות דיגיטליות.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
בשנה האחרונה הובלתי שני מהלכי שיווק גדולים ומורכבים בעולם החיסכון הפנסיוני, הראשון – קמפיין עם פרזנטור החברה הקומיקאי ישראל קטורזה. הקמפיין עלה בטלוויזיה באמצעות יהושע\TBWA ומכוון גם לרשתות החברתיות ודיגיטל, תחת מסר פרסומי שבא לחזק את מנורה מבטחים כמותג פיננסי חזק ויציב בתחום הפנסיה.

הקמפיין השני מכוון קהל יעד לאוכלוסיית הנשים בישראל שמנתוני מנורה מבטחים עלה כי קיים פער עצום בחסכון הפנסיוני של הנשים לעומת הגברים עקב הבדלי שכר ושנות עבודה. בנינו תמהיל שיווקי ייעודי לנשים והשקנו לאחרונה את "מיס פנסיה". בחרנו בהרכב "פאות קדושות" להוביל את המהלך שטופל במדיה הדיגיטלי וברשתות החברתיות.

את הקריאייטיב וניהול קמפיין 'מיס פנסיה' הוביל אביתר אשר, ששימש כמנהל הפרסום של מנורה מבטחים. על המהלך אמר אשר: "הקמפיין כולו כמו גם הפיתוח המוצרי, הקריאייטיב, המיתוג, המסר הפרסומי – הכל נעשה באמצעות שימוש בהון האנושי המבורך שיש במנורה מבטחים".

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב הוא מנהל שיודע לשלב בין יכולות השיווק המסורתי לשיווק דיגיטלי עכשווי. היכולת לשלב ולהבין בשלושת אבני היסוד היום: תשתיות, ניהול קמפיינים ואופטימיזציה ואנליזה שיווקית. כמו כן, מנהל שיווק טוב יודע לנתח, לאבחן ולשווק את מה שהלקוחות רוצים וצריכים תוך עמידה ברגולציה ויעדים מההנהלה.

ירדן פלד
ירדן פלד

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ או בחו"ל?
בנק מזרחי טפחות מוביל בשנתיים האחרונות קמפיין איכותי המשלב מענה אנושי ודיגיטל כדי להבליט את יתרונו או בידולו. הקריאיטיב והפניה בנושא זה עושה את העבודה ומעביר מסר נכון ללקוחות בצורה אפקטיבית.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
שיווק דיגיטלי למרות מה שהרוב חושבים עדיין בחיתולים. הרבה ניסוי וטעיה ועדיין ללא החזר ROI. אבל היכולות והאפשרויות בדיגיטל הן אינסופיות ומרגשות כאחד. שיווק דיגיטלי מבחינתי זו חווית לקוח 360 מעלות מה שאין הרבה חברות שיכולות להתגאות ביכולות הללו. שיווק דיגיטלי לדעתי אמור לאפשר ללקוח לבחור את הדרך הנוחה ביותר עבורו לכול אינטראקציה. יכולה להיות בטלפון, אישי ודיגיטלי.

את הבחירה וההבנה איך ומה המשמעות אפשר למצוא רק בדיגיטל. שיווק דיגיטלי הכריח אותנו לחשוב במונחי מיקרוסגמנטציה, דבר המאפשר להעביר מסר מדויק יותר ונכון יותר לכול לקוח ולקוח. בסופו של דבר שיווק דיגיטלי זו הדרך לאפשר ללקוח להגיע לקהלי יעד ממוקדים , להעביר מסר נכון, קולע, אחיד ומותאם לקהל יעד ולקבל מדדי תפוקה נכונים ואפקטיביים לחשיפה.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
אני ממליץ להתחיל מהבסיס, להבין את משמעות הפלטפורמות הקיימות וכיצד ניתן למקסם אותן. מציע תמיד לרתום את אנשי ה-IT לפני כול בניה והקמת מערכת/פלטפורמה. תהיו מקצועיים, תקראו ותשתתפו בכנסים מקצועיים. זה תחום שמתפתח כול יום ומשתנה תדירות. חייבים להיות מקצועיים. תמיד תעשו AB טסטינג לבדיקה מה עובד יותר טוב בדיגיטל. בונים 2 באנרים עם משפט ואימיג'ים שונים ובודקים מה עובד יותר טוב. זה שמקבל יותר תגובות בו נשתמש בקמפיין. לפעמים שוכחים לעשות את זה והולכים עם תחושות הבטן שלנו. לסיום אל תרדפו אחרי הלקוחות בדיגיטל, תהיו חכמים, תגדירו מטרות וכמות נגיעות בלקוח בכל קמפיין.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים