הכירו את לירון מור – בעלים ומנכ"לית VMI (וידאו מרקטינג ישראל)

לירון מור גיל
לירון מור גיל

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות והמותגים מהמוכרים במשק הישראלי. האורחת השבועית היא לירון מור גיל, בעלים ומנכ"לית VIDEO MARKETING ISRAEL (בקיצור VMI), ומי שנחשבת לאחת מחלוצות תחום השיווק בוידאו בישראל.

אני במשפט:
אשת שיווק ו-100% יזמית מעשית, נשואה ואמא לשני ילדים שאחראים בין היתר על פיתוח המיומנויות שלי. עוקבת, לומדת ומפתחת חידושים בתחום השיווק והשיווק בוידאו, פועלת בתחום מתוך גישה חדשנית, נכונות להיות חלוצה ולנסות רעיונות בפעם הראשונה – מקסימום זה יהיה הטרנד הבא.

איך הגעתי לעולם השיווק?
לגמרי במקרה. מגיל 18 רציתי להיות עצמאית. בסביבות גיל 23 ידיד חשף אותי לחברת שיווק מוצרי קוסמטיקה במודל הרב שכבתי, אך למרות הרצון והמוטיבציה שלי לא הצלחתי לעמוד ביעדי המכירות ולהשיג זיכיון. ולמען האמת גם לא הצלחתי להרוויח את שכר המינימום.

לקראת שנת 2009 נחשפתי לסרטוני השיווק הראשונים שרצו בפייסבוק, התחום עניין אותי והחלטתי לחקור אותו, התחלתי להפיק סרטונים ביתיים על מוצרי הקוסמטיקה ששיווקתי באותה תקופה, להפתעתי הם יצרו עניין רב והגיעו ל-למעלה מ- 1,000,000 צפיות, חלה התעוררות בעסק שלי והמכירות זינקו במאות אחוזים.

תוך מספר חודשים הבנתי שאת הקוסמטיקה אני משאירה לפנינה רוזנבלום ולמומחים נוספים בתחום. ושהאהבה הגדולה והאמתית שלי היא לשיווק. ואז הקמתי את חברת VMI, המלווה אלפי יזמים ובעלי עסקים לבניית מערכי שיווק חכמים, המשלבים סרטוני וידאו לצד בניית מוצרים ושירותים דיגיטליים. בדיעבד אני יכולה להגיד שקהילת העוקבים שלי לימדה אותי שאני אוהבת שיווק. ובכלל, כל מנהל שיווק שיסכים ללמוד מהעוקבים ומהלקוחות ירוויח רעיונות למוצרים ולקמפיינים מדויקים יותר.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלת לאחרונה?
ליוויתי לקוחה ששמה יונית ורבר, מנטורית להצלחה ולחופש כלכלי, בכל שלבי התכנון וההשקה של המוצר הדיגיטלי שלה, המלמד ליצור ערוצי הכנסה פסיביים. בנינו מערך מיוחד של שותפי שיווק, אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מדויקת, הכוללת סדרת סרטוני וידאו שיצרה עניין וסקרנות בקרב קהל היעד המדויק שהגדרנו, בחרנו את הרשתות החברתיות בהן נוביל את המהלך ויצאנו לדרך. שבוע לאחר השקת הקמפיין, היקף ההכנסות מהמוצר עמד על למעלה מ-1,000,000 ש"ח.

לירון מור
לירון מור

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב הוא אדם שאוהב את התחום וחי אותו, יצירתי, עובד באופן מדויק ומכוון מטרה, הוא קודם כל צריך גישה חיובית לאנשים ולצרכים שלהם, כמו גם נכונות ללמוד מכל אחד ולקרוא "בין השורות". מעבר לכך, חשוב שיהיה לו רצון לחקור וללמוד על חידושים עולמיים רלוונטיים ותעוזה להוביל מהלכים חדשניים, גם אם מדובר במהלכים שמתבצעים בפעם הראשונה בארץ או בעולם. תמיד צריך לזכור שגם לחנך את השוק זו אופציה.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
"סדרת הפרסומות של כללית עם השירות הדיגיטלי של רופא משפחה ONLINE היא דוגמא לפעילות שיווקית טובה. היתרונות של השיווק הדיגיטלי באים כאן לידי ביטוי בזמינות ובנגישות ללקוחות בזמנים ובמועדים הנוחים להם, גם בשירותים קונבנציונאליים כמו רפואה. אם פעם התרגלנו שבשביל להתייעץ עם רופא צריך להגיע אליו פיזית רק בשעות קבלת קהל/ במקרים דחופים, היום ישנה אופציה של שיחת ייעוץ בוידאו, הניתנת מחוץ לשעות הפעילות של קופות החולים. הפעילות הזאת חוסכת זמן רב ללקוחות ויוצרת אהדה כלפי המותג, שמאמץ את הגישה החכמה ופועל בערוצים נוספים ורלוונטיים על מנת להיות נגיש לקהל שזקוק לו.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
שיווק דיגיטלי זה לדעת להעביר תהליכים שהיו מורכבים וסיזיפיים בעולם האופליין לחוויה נוחה, נעימה ודינמית שמתאפשרת בכל מקום ובכל זמן. מעבר לכך הוא מתקיים במציאות חדשה של "כאן ועכשיו", המאפשרת לנו כמשווקים לקבל משובים בזמן אמת ולדייק את המהלכים שלנו כל הזמן. בשביל להצליח בו חשוב לתת לעוקבים שלנו תחושה של מעורבות, חיוניות, לעורר סקרנות ולהעניק להם ערך בעל הקשר אקטואלי כל הזמן.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
להיות יצירתיים, ממוקדים ומכווני מטרה, לדעת למדוד את התוצאות ולהציג אותן ללקוחות, לא לפחד ליזום, לא לפחד מביקורות, ללמוד בשיטת ה-Modeling מאנשים, מקמפיינים וממהלכים מנצחים ולעגן זמן ללמידה ולהשתלמויות. מעבר לכך חשוב שכל מנהל שיווק ידע לחבר את יתר אנשי החברה הרלוונטיים והלקוחות לעשייה שלו כי שיווק אפקטיבי מתקיים כשיש שיתוף פעולה מצד כלל הגורמים המשפיעים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. דווקא השירות הזה עם רופא און ליין ניתן רק דרך הנייד. משלא הצלחנו להתחבר לאן שצריך, לא יכולנו להנות מהשירות. לא מובן למה אי אפשר לעשות את זה דרך הלפ-טופ. שירות חלקי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים