הכירו את דניאל פוני – מנהל פרסום ושיווק בקבוצת חג'ג'

דניאל פוני
דניאל פוני

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם מדי שבוע להכיר את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות המותגים המוכרים בישראל. האורח השבועי הוא דניאל פוני, מנהל שיווק ופרסום בקבוצת הנדל"ן חג'ג' (HAGAG GROUP).

אני במשפט
חי ונושם שיווק ופרסום, דגש על אסטרטגיה עסקית ושיתופי פעולה הדדים. איש של עשייה, מונע טכנולוגיות, נתונים, מספרים, יצירתיות ויזמות פרקטית. חייב להבין את התמונה הגדולה על מנת לדייק בפרטים הקטנים.

איך הגעת לעולם השיווק?
בצעירותי הייתי מאוד שיווקי, מכרתי גאדג'טים שאבי ייבא מיפן וגיליתי שאני מאוד נהנה מזה. לאחר השירות הצבאי למדתי קולנוע עבדתי במילניום פילמס של אבי לרנר בשני פיצ'רים. בארץ התמקצעתי בתשדירי פרסומות בתאגיד JCS ועם הזמן לקחתי חלק גדול ביצירה. כתיבה, בימוי ופוסט פרודקשיין עם דגש גדול על חווית משתמש וחיבור רגשי.

זכיתי להשתתף קמפיינים שיווקיים עבור מותגים וחברות גדולות בניהן: דואר ישראל, פרטנר, פיאט, מזרחי טפחות, ווינר ועוד. העבודה עם משרדי הפרסום ומנהלי הקריאייטיב המובילים בישראל תרמה רבות להבנה שלי בכל מה שנוגע לבניית מותגים על כל רבדיה. מאוחר יותר עבדתי כעצמאי וניהלתי פרויקטים עבור: סימנס, אינטל, EY, יעקבי, קרסטאס ועוד, כאשר במקביל להפקות הטלוויזיה ביצעתי פרויקטים של מיתוג ופרסום במדיות שונות. במהלך דרכי לקחתי חלק בשתי חברות סטרטאפ בפיתוח עסקי וניהול מערך השיווק. בשנת 2014 שמחתי לעשות רילוקיישין לארה"ב ולקחת חלק ממס' קמפיינים שסיפקו לי ניסיון עם השוק הבינלאומי. לקבוצת חג'ג' הצטרפתי כמנהל שיווק ופרסום בדיעבד האישיות והניסיון הניהולי לצד הנסיון היצירתי והטכנולוגי מהווים יתרון גדול בתפקיד.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
הובלתי לאחרונה את השיווק והפרסום של פרויקט המשרדים H Tower של קבוצת חג'ג', במע"ר הצפוני של ת"א, סמוך לאיילון. בתקפה שבה הפרויקט יצא לדרך, עלה לסדר היום הציבורי "מיסוי דירה שלישית" ואיתו גם הרווח המצטמצם מהשקעות בנדל"ן למגורים. לאחר תחקיר מעמיק גיבשנו אסטרטגיה – "אל תשקיע על אוטומט״ שהתבססה על הצגת מידע רלוונטי למשקיעים המוכיח כי נדלן מסחרי הוא אפיק ההשקעה הנכון ביותר עבורם. המהלך הציג נתונים חשבונאיים ועסקיים, שהבליטו את יתרונות רכישת נדל"ן מסחרי להשקעה, על פני רכישת נדל"ן למגורים. במקביל פתחנו למכירה משרדים קטנים בשטח של החל מ-60 מ"ר במחירים של החל מ-850 אף ₪ שמתאימים גם למשקיעים קטנים וגם לעסקים המעוניינים במשרד משלהם. כתוצאה מהמהלך נמכרו למעלה מ-6,000 מ"ר משרדים בתוך חודשיים.

דניאל פוני
דניאל פוני

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק טוב הוא אדם בעל יכולת לראות את התמונה הגדולה, מפיתוח עסקי, דרך הפרסום, חווית הקנייה ועד לשירות הלקוחות. מנהל שיווק טוב, יודע לזהות את קהלי היעד המידיים והפוטנציאליים למוצר שלו, להגדיר מטרות ספציפיות, לפתח אסטרטגיה מדויקת להשגתן, תוך התחשבות בכל המשתנים וניצול חכם של כל הכלים העומדים לרשותו: מיתוג, פרסום, יחסי ציבור, שיתופי פעולה עסקיים, יצירת קהילות ועוד.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל
TESLA העולמית, יחסית לחברת רכבים שהוקמה ב 2003, טסלה עומדת מול יצרני הרכב היוקרתיים והמובילים בעולם. חוץ מליצור רכב חשמלי וחדשני טסלה יצרו רכב עם חווית משתמש מתקדמת וסיפקו ללקוח סופר קאר אינטואיבית וחכמה שלא נראתה עד כה בעולם הרכבים. החברה משתמשת בפעילות וכלים שיווקיים של סטרטאפים מתקדמים וכמו אפל חברה. מכירה על בסיס חבילות ברכישה דרך האינטרנט, חנויות מכירה בקניונים עירונים. יצירת קהילת מעריצים כמו שיצר סטיב גובס למוצרי אפל רק בשוק הרכבים המסורתי והתחרותי. שירות לקוחות מדהים המספק שדרוגים ועדכונים של הרכב בשלט רחוק בזמן שאתה ישן. ויצירת מוצרים נלווים באותה קטגוריה שמספקים חוויה כוללת בעלת ערכים.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי:
תחום הדיגיטל מספק מגוון כלים ליצירה ופיתוח של מערכות יחסים עם קהלי היעד הרבה לפני שלב המכירה. יצירת מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, על ידי יצירה של תכנים רלוונטיים ובעלי ערך, שמוגשים באופן יצירתי וחדשני, בשילוב פעילות אינטראקטיבית, מחזקת את המותג ומספקת למנהלי השיווק פלטפורמה משמעותית ליצירת מודעות, אמפטיה וקשר רגשי, בין הצרכנים לבין המותג. כשהן מתוכננות ומבוצעות כמו שצריך, פעילויות מסוג זה מייעלות את המהלכים השיווקיים ויוצרות ביקושים. מקצועני דיגיטל אמיתיים, יצליחו להקים קהילות סביב המותגים שלהם, דוגמת אפל וטסלה.

הכלים הטכנולוגיים אותם מציע השיווק הדיגיטלי מאפשרים ליעל את הפעילות השיווקית ולנצל את תקציבי המדיה לצורך פרסום ממוקד לקהלי יעד ספציפיים. אחד היתרונות הגדולים של השיווק הדיגיטלי הוא היכולת לעקוב בזמן אמת אחר התגובות ולשפר את התכנים בזמן הקמפיין. לדוגמא, שימוש במספר כיוונים קראייטיביים וניתוח התוצאות של כל אחד מהם מסייע לקבלת החלטות ולגיבוש קמפיינים אפקטיביים ביותר. למרות שפרסום בדיגיטל יעיל מאוד עדיין רצוי להשיק במקביל גם מהלך אופליין.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
תלמדו את השוק, תחקרו מהליכי שיווק מוצלחים, תכירו היטב את את הכלים והערוצים העומדים לרשותכם וצור חוויה שתחבר רגשית את הלקוח למוצר שלכם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים