הדירוג השנתי: עמודי המותגים הפופולארים ביותר בפייסבוק לשנת 2017

דירוגי 2017
דירוגי 2017

המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet חותמות את דירוגי השנה בפייסבוק עם דירוג עמודי המותגים האינטראקטיבים ביותר, שהצליחו להניב את מספר האינטראקציות הגבוה ביותר בממוצע לכל פיסת תוכן. נתוני הביצועים של עמודי המותגים מציגים אף הם ירידה משנת 2016. התמורה שהמותגים מקבלים בזכות מימון תכניהם בפייסבוק נמצאת בירידה משמעותית בהשוואה לתקציבי הפרסום שמופנים לפייסבוק, מכך ניתן להסיק תשקיף לא אופטימי במיוחד עבור 2018, בה מותגים רבים שירצו להגיע לקהלי היעד, בדגש על אוהדי העמוד יאלצו לנתב תקציבים גבוהים יותר ולייצר תוכן איכותי יותר בכדי לקבל תוצאות דומות לאלה שבשנה שעברה.

סוגייה נוספת שתעסיק את המותגים במהלך השנה הקרובה היא פיצול הפיד שפייסבוק עתידה לשלב גם בישראל. משמעות הדבר היא שתכנים של עמודים מסחריים יוצגו בפיד נפרד מהניוז-פיד המוכר והתפוצה האורגנית תדעך משמעותית. כיום עמודים מסחריים בחו"ל זוכים בממוצע לכ-1-2% חשיפה אורגנית מסך האוהדים בעמוד, מוערך כי המספרים ירדו בהדרגה, בדגש על השוק הישראלי אל מתחת ל-0.8% מה שיחזיר את האפקטיביות והנראות של סטטוסים בעמודי אוהדים לנתונים דומים לאלה של הבאנר וכלי דיספליי אחרים.

דירוג המותגים
דירוג המותגים

משרד הפרסום גרייט דיגיטל שלדעת רבים היה משרד הדיגיטל של 2016, נחלש בתודעת הברנז'ה בשנה החולפת, אולם המשרד מצליח לשמור על מיצובו בטופ רשימת המותגים עם שתי כניסות – מותגי קליק וגלידת שטראוס. עבור שני מותגי העל שכבר חלשו על הרשימה בשנה שעברה, מדובר בירידה של כ-550 אינטראקציות ממוצעות יחדיו. הירידה באינטראקציה אמורה להכאיב משמעותית למותגים – מצד אחד אלה ניתבו תקציבים גבוהים יותר, הן להפקת תוכן מקור ייעודי לפייסבוק והן עבור קידום התכנים ומנגד האלגוריתם של פייסבוק מתנגח ללא הרף בחשיפה האורגנית של אותם תכנים, עד כדי כך שבמקרים רבים האפקטיביות שלהם מוטלת בספק.

במקום השלישי מתברג עמוד אדידס כדורגל עם 1.9K אינטראקציות, אחריו עמוד אדידס ריצה עם 1.6K אינטראקציות. מותג הגלידות מגנום מתברג במקום החמישי עם 1.5K, ביסלי במקום השישי עם 1.2K, מטרנה במקום השביעי עם 1.2K, מותג יולו הכושל מתברג במקום השמיני עם 1.1K – מה שממחיש את ניסיונותיה של תנובה להחדיר מחדש את yolo באמצעות מימון כבד של התכנים.

במקום התשיעי מתברגת חברת התעופה אל על עם 1.1K אינטראקציות, חלקן הניכר בזכות מימון תכנים והיתר בזכות קהל זועם שפוקד רבות את העמוד בכדי להלין על השירות הלקוי של אל על. חברת התעופה נתקלה בשנה החולפת במספר משברים שהניבו שיח ענף סביבה, כאמור בהקשר שלילי שבין היתר הוביל היום להודעה על כך שאל על מחסלת את מותג הלואו-קוסט שלה UP. את רשימת הטופ 10 של המותגים חותמת רשת מחסני חשמל עם 1.1K אינטראקציות ממוצעות. מהרשימה נעדרות השנה חברות מובילות שנחשבות למפרסמות על בפייסבוק, בהן: צבר, בזק בינלאומי, נייקי, בזק והשף הלבן.

להורדת PDF המותגים המלא הקליקו כאן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. חרמיאס איתן דביר עדי טופז אייל עילאי מורן רואי רוני לוי היה צריך למות בעד דוד חיים הגיבורים שלי לא יודעת הגיב:

    ףשףשףפשףשפשפשפשפששפפשפ/ף/ף?✓!?!ז!?!?!?!!?!!%!%!;%;%-%–%-5%56₪&5%5₪524#5%5₪4%_₪4₪4₪_₪?! מה לעשות שרוול ארוך הו היה לי את זה בו זמנית ןןןןן זה אומר שאני לא/ף??!±םבלהל לחמו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים