הכירו את לירן באני – מנהל השיווק של Pepper Pay (פפר פיי)

לירן באני - Pepper Pay
לירן באני – Pepper Pay

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם להכיר במדור מיוחד את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות והמותגים מהמוכרים במשק הישראלי. האורח השבועי הוא לירן באני, מנהל השיווק של שירות העברת תשלומים Pepper Pay (פפר פיי) של אפליקציית הבנקאות פפר (Pepper) מבית בנק לאומי.

אני במשפט:
קם כל בוקר ללמוד משהו חדש (על עצמי ובכלל), משתדל להסתכל תמיד על חצי הכוס המלאה, מנסה תמיד להבין את הצד השני, מאמין בעבודת צוות והכי חשוב – נהנה מהדרך.

איך הגעת לעולם השיווק?
הכניסה שלי לעולם הדיגיטל הגיע ממש במקרה ב-2005 כשהקמתי ביחד עם גיא נאור את אתר mishlohim. אז הייתי סטודנט שנה ב' לתקשורת חזותית, כשהאינטרנט עוד היה בחיתוליו. זיהינו את הפוטנציאל, גיבשנו קונספט לאתר, ומשם התחלנו להריץ את הביזנס. שנינו עשינו הכל מהכל אבל הגדרנו תחומים שכל אחד היה אחראי עליו. באופן טבעי אני הייתי אחראי על הצד השיווקי, הפרסומי והקריאטיבי של הביזנס, במקביל לניהול כלל הפעילות יחד עם גיא (מכירות, פיתוח עסקי, וכו').

מאוחר יותר, לאחר שאתר 'משלוחים' נרכש ע"י קבוצת זאפ, המשכתי לנהל את הפעילות שהפכה להיות הורטיקל הצומח בקבוצת זאפ. בזאפ המשכתי להוביל את השיווק, שירות הלקוחות וניהול המוצר. לאחר מכן, בעקבות שינויים ארגוניים הפכתי להיות דירקטור מוצרים בתחום הקולינריה במקביל להיותי חלק מהנהלת החטיבה שהובילה את האסטרטגיה והמהלכים השיווקיים יחד עם מנהל השיווק דאז שיאל נובוקובסקי.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלת לאחרונה?
לפני כחצי שנה הגעתי לנהל את השיווק של Pepper Pay, אפליקציית התשלומים של Pepper, מתוך רצון להיות שותף בעולמות התשלומים הדיגיטליים שצובר תאוצה. הגעתי למקום טוב עם אנשים רציניים ומקצועיים. לאחר כחודשיים הובלתי 3 שת"פים עם גורמים מובילים בארץ, ביניהם דומינו'ס פיצה, סינמה סיטי ומקדונלד'ס, במטרה להגדיל את קהל הלקוחות של האפליקציה ובמקביל לעודד שימושים אצל לקוחות קיימים.

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיניך?
מנהל שיווק טוב בעיני הוא כזה שיודע להסתכל על התמונה המלאה בסביבה דינמית, כלומר מעבר להבנה במגמות / טרנדים, שינויים, קהל יעד וכו' והוצאת דברים לפועל, מנהל שיווק חייב להיות איש של אנשים, להבין את העסק, את המוצר ואת התהליכים (גם הטכניים), ומתוך זה להפתיע ולהעז. וכמובן, לא לשכוח ליהנות מהדרך ולא לפחד לטעות.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
אני עוקב אחרי הפעילות של דוריטוס בחו"ל. חברה יצירתית שמצליחה להעביר באופן יוצא מן הכלל את הטעמים מהמסך. באחת הפרסומות האחרונות הם קידמו דוריטוס בטעם חריף במיוחד. מעבר להפקה המושקעת בפרסומת (מוזיקה, שחקנים וכו'), מנהל השיווק בחברה עשה עבודה מופלאה בכך שחיבר בין שני מוצרים משלימים – דוריטוס חריף ומשקה אייס להרגעת החריפות. מדובר פה בטוויסט מרענן במיוחד (תרתי משמע) שלא רואים כל יום.

מהו שיווק דיגיטלי עבורך?
מדובר בעולם שלם שמשתנה ברמה יומיומית. מעבר לכך מדובר בעולם רווי תכנים, וכמו שכולם כבר יודעים, מוקדשת לנו במקרה הטוב שנייה אחת או שתיים כדי למשוך את תשומת הלב של קהל. מסר חד וברור, בשילוב יכולות קריאטיביות בתבלון "שפיצים" ובחירת הערוצים הנכונים לקמפיין, הם הבסיס להצלחה. עם זאת, היד צריכה להיות כל הזמן על הדופק. אני מניח שאני לא מחדש פה יותר מידי אבל A/B TESTING, ניתוח ברמה יומית של פאנלים, יכולת תגובה מהירה, בדיקה של השפעות וניהול כלל המעורבים ושיתופם בכל מה שקורה – היות וכל אחד הוא חלק בלתי נפרד מהדבר עצמו – הם מבחינתי סופר חשובים וחלק אינטגרלי מהשגרה.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
תקשיב מה יש לאנשים עם ניסיון להגיד גם אם זה נשמע לא קשור, תחשוב רחב, תסתכל פנימה, תלמד, תיישם, אל תפחד לשאול, אל תפחד לנסות ולטעות, תהנה והכי חשוב – תהיה בנאדם!

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים