yolo חרמנים – פוסט דעה על קמפיין "ער/ה?" של יולו תנובה

קמפיין "ער/ה?" של יולו תנובה
קמפיין "ער/ה?" של יולו תנובה

הקדמה: הניוז-פיד בפייסבוק הוצף בשבוע האחרון בעשרות סטטוסים של אושיות פייסבוק שונות במסגרת קמפיין "ער/ה?" של סוכנות 'גפן טים' של ערן גפן לקידום מעדן יולו (yolo) תנובה. שליחי yolo הגיעו לבקר דמויות נבחרות מסצינת הפייסבוק הישראלית, אשר העלו עשרות סטטוסים בנושא בפורמט של התכתבויות בוואטס-אפ. המהלך תיקשר מעדן yolo בחינם בסניפי AM:PM ומנטה נבחרים ובשעות הלילה בלבד.

פוסט אורח (אנונימי) שנשלח למזבלה.

האם הערות שוביניסטיות מוכרות? האם לתנובה נגמרו אמצעי השיווק? מה הקשר בין הרמת שדיים לבין תערוכת צילומי אוכל? אחד היעדים בשיווק דיגיטלי, הוא ליצור באז ויראלי על מנת לקבל חשיפה מקסימלית ברשת. לשם כך, כל מה שצריך זה רשימה של כמה עשרות "סלבים" שהם גם ויראלים ברשת. כאלה שיש להם מאות ואלפים של עוקבים ואוהדים ברשתות הפייסבוק או באינסטגרם, ערימה של המוצר שיקבל את החשיפה וכמובן שליח טוב.

בימים האחרונים, הגדילה תנובה לעשות ויצרה פעילות ויראלית חדשה שלמרבה הפלא, כללה שיח סקסיסטי, בעל קונוטציות מיניות. הפעילות הפעם כללה דו שיח בין המותג "יולו", (להלן "המוצר") לבין מקבלי המתנה. בדו השיח, שנערך בשעת לילה מאוחרת, נשאלו האנשים "ערה/ער" ומשם התפתח שיח שכלל אמירות בעלות קונוטציות מיניות שהתגלגל לרמיזות מיניות שונות עד להזמנה לסקס בשלישיות וביטויים בעלי קונוטציות מיניות שונות.

ערה?
ערה?

אז מה הבעיה? כל עוד הדבר נעשה בחדרי חדרים, בין ה"מוצר" לבין מקבלו, לא צריכה להיות כל בעיה. אלא ברגע שמתחילה פעילות של שיתוף צילומי המסך בין מקבל התשורה לבין הנותן (תנובה במקרה זה), נחשף הציבור לשיח מיני שאין קשר בינו לבין המוצר, איכותו של המוצר, סגולותיו או כל תכונה אחרת מלבד להיות בעלת שפה זולה, נמוכה ומטרידה. לכאורה, הסלבים שיתפו פעולה. מה אכפת להם לקבל כמה מעדני שוקולד באישון ליל ולשתף בפייסבוק? אבל מה קרה לקהל היעד שנחשף לאותו דו שיח? האם יאה לנוער בגילאי 10 ומעלה להיחשף לתוכן בעל קונוטציות מיניות? האם הייתם רוצים שביתכם תקבל מסרים כגון אלה כשהיא קונה מעדני חלב?

בדיוק בימים אלה, מתקיימת תערוכת צילומי אוכל של הצלם דן לב בתערוכת אקספו באיטליה. דן לב הינו צלם אוכל ידוע וותיק בעולם צילו האוכל. לאחרונה הוא בנה קונספט צילומי בשם קולורפוד (colorfood) שבו לוקחים חלק שפים איטלקיים כשהוא מצלם אותם בעבודתם. נותן החסות של התערוכה, הוא ד"ר דב קליין, מרים השדיים הלאומי, כוכב על של תכנית הדוקו-ריאליטי חלומות מפלסטיק HOT בידור ישראלי.

תערוכת אקספו, היא אחת התערוכות שמדינת ישראל משקיעה בה תקציבי עתק וזאת על מנת להציג את ההי-לייט של ישראל במגוון תחומים. תערוכת אוכל של צלם ישראלי, ללא ספק יכולה להיות מינוף ראוי לתרבות הקולינרית של ישראל אבל חדי עין הבחינו כי נותן החסות לתערוכה זו ניתנה על ידי חברה למוצרי קוסמטיקה בבעלותו של הרופא מהחלומות מפלסטיק. על פי הקומוניקט שיצא מטעמו של ד"ר קליין [PDF], יש קשר הדוק בין אוכל, השראה ויופי, גם אם מדובר ביופי של אפים עקומים או שדיים נפולים ששופצו על ידי הרופא המהולל.

אז האם סקס מוכר? שאלה של טעם.

סרטון ערה? של יולו תנובה:

מתוך עמוד הנחיתה של הקמפיין:

קמפיין "ער/ה?" של יולו תנובה
קמפיין "ער/ה?" של יולו תנובה

קרדיטים
קמפין יולו: גפן טים (ערן גפן), בלינק (שגיא חמץ), מובלין

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים