הכירו את עמית קורן – מנהלת הדיגיטל של מטרנה

עמית קורן, מטרנה
עמית קורן, מטרנה

מדור חדש במזבלה בשיתוף קהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' שהוקמה ומנוהלת על ידי אמיר שניידר, לירן פורמן וטל ספיבק, יכיר לכם את האנשים שמאחורי הגופים והמותגים מהמובילים במשק הישראלי. אחרי שהכרתם את סגן ירדן חי, מנהלת הניו מדיה והדיגיטל של פיקוד העורף, אתם מוזמנים להכיר את עמית קורן (רומי), מנהלת הדיגיטל של מותג מטרנה.

מטרנה מיצבה את עצמה בשנים האחרונות כשחקן משמעותי ודומיננטי בתחום הדיגיטל עם עמוד פייסבוק פעיל במיוחד ובו למעלה מ-150,000 חברים עם אחוזי מעורבות מרשימים, אתר עשיר בתוכן בהתאמה לגיל התינוק, קבוצות וואטסאפ ועוד. עמית אמונה על פעילות מטרנה בדיגיטל בכל הפלטפורמות, לרבות יצירה והפצת תוכן, קניה ובקרת מדיה, תוכנית קשר, עבודה עם דאטה, נוכחות ברשתות חברתיות ועוד.

עמית קורן, מטרנה
עמית קורן, מטרנה

אני במשפט:
אני מאוד אוהבת את העבודה שלי, זה המקצוע הכי מעניין שיש כי הוא משתנה תוך כדי תנועה, אני חיה ונושמת דיגיטל, מרותקת מהחיבור בין תוכן למדיה, מתרגשת מאינגייג'מנט, לומדת כל יום משהו חדש ומוסחת בקלות.

איך הגעתי לעולם השיווק?
בגיל 22, יחד עם בן זוגי, נכנסתי שותפה בחברה לרכבי גלידות בצפון קרוליינה. שם התאהבתי בתחום. התחלתי לעשות שיווק, בלי ללמוד כלום פשוט מאינטואיציה; מיתוג, תמחור, כל ה-360. החברה גדלה, אחרי 3.5 שנים היו לנו 30 רכבי גלידות וחברת הפצה. כשחזרתי לארץ ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. התחלתי ללמוד מנהל עסקים ושיווק, בהמשך עשיתי גם תואר שני, הייתי מנהלת מותג ב"דרך היין", רשת חנויות יין "שקד", יבואן יין, בהמשך מנהלת לקוחות במשרד יח"צ "לירון תקשורת". בסוף 2010 התחלתי כמנהלת מותג תחליפי חלב במטרנה, כעבור שנתיים התקדמתי למנהלת תחום דיגיטל.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
מטרנה גרופeat, ייעוץ הנקה, תזונה ושינה בקבוצות וואטסאפ. הקמנו קבוצות וואטסאפ לפי נושאים כשבכל קבוצה יש יועצת מקצועית – קבוצת "אוכלות בשביל שניים" עם יועצת תזונה בהריון, "שבועות ראשונים" עם יועצת הנקה, "טעימות או לא להיות" עם יועצת תזונה ו"ערות בלילות" עם יועצת שינה.

מטרנה גרופeat
מטרנה גרופeat

אני גאה בפרויקט הזה כי זה מהלך שהגיע מהבטן, מתוך הבנת צורך אמיתי של אמהות (ואבות). כשמישהי הופכת לאמא, בבת אחת יש המון דברים חדשים, המון שאלות. היא מחפשת את התשובות בגוגל, בקבוצות בפייסבוק, הולכת לייעוץ פרטי שעולה הרבה כסף. חיפשנו איך כחברה שהיא מומחית בתזונת תינוקות נוכל להיות שם בשבילן באופן הכי מקצועי, זמין ונוח שרק ניתן. המהלך נתמך בסרטוני תינוקות שהפכו ויראליים וזכו לאלפי שיתופים. עד כה נרשמו לקבוצות אלפי אמהות.

מטרנה גרופeat: "אם תינוקות יכלו לדבר"

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
יצירתי ופתוח ללמוד כל הזמן דברים חדשים.

פירגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
מודה שכשאני חושבת על השאלה הזאת המוח שלי כאילו מוחק קוקיז והיסטוריית הגלישה האחרונה היא מהימים האחרונים.. המהלך של קרלסברג ביורו, שרואים את המילה probably בנראות של לוגו המותג. בדיעבד הבנתי שמדובר בפתרון יצירתי שהגיע ממקום שהחוק הצרפתי לא מאשר לפרסם אלכוהול, אבל כשמצליחים לכתוב "כנראה" בצורת לוגו מוכר וצרכנים מבינים במה מדובר זו דוגמא מדהימה לעוצמה של מותג. אהבתי מאוד את האחרון של כאל שמהיום לא חייבים לזכור את הקוד לכרטיס האשראי. מורידה את הכובע בפני מהלכים בהם מותג יוצר תוכן שמעורר רגש, ובוודאי כזה שאנשים רוצים לראות ולשתף.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
אני חושבת שהמילה "דיגיטלי" תעלם מתישהו בעתיד הקרוב וזה פשוט יהפוך ל"שיווק" נקודה. הדיגיטל שינה את כללי המשחק, הוא שינה את יחסי הכוחות בין המותג לצרכן, את הדרך בה צרכנים מקבלים החלטות ובוחרים מותגים. המסע של הצרכן יכול להתחיל כשהוא מחפש משהו בגוגל או כשהוא יתקל בתוכן כלשהו בפייסבוק. הקשב הצטמצם, בודקים יותר, מעורבים יותר, משתפים יותר. יש היום מובילי דעה שהפכו לערוץ מדיה כי יש להם עשרות אלפי עוקבים. הדיגיטל נתן לצרכן יותר כוח ובהתאמה השיווק השתנה, אם בעבר היה "דבר המפרסם" חד כיווני ממותג לצרכן, היום יש דיאלוג, ובמגוון ערוצים שונים.

הכל היום בדיגיטל, גם הטלויזיה משודרת באינטרנט, ואם משהו לא משודר שם אז הוא מהר מאוד יעלה לשם, ישותף, יהיה בשיח. אז לאור כל זה ורגע לפני שהמילה "דיגיטלי" תעלם ויישאר רק שיווק אז שיווק דיגיטלי עבורי זה שילוב של תוכן, דאטה ומדיה על מנת לחזק את הקשר בין הצרכן למותג ולגרום לו לבחור במותג שוב ושוב.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
תהיו גמישים ופתוחים, תשאלו כל הזמן שאלות, תמשיכו לבדוק כל הזמן האם זה הדבר הנכון והאם הוא משיג את המטרות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים