דירוג הסוכנויות של גלובס: גוגל ישראל היא משרד הפרסום של השנה, רועי כפרי מככב על שער פירמה

משרד הפרסום של השנה / גלובס
משרד הפרסום של השנה / גלובס

גלובס בחר: גוגל ישראל היא משרד הפרסום של 2016. בחירה מתריסה, אמיצה אך לגיטימית שבעיקר צריכה להדליק את כל הנורות האדומות בכל משרדי הפרסום בישראל ולהניע אותם למצוא דרך משותפת בהוצאת גוגל ופייסבוק מהמשוואה בטרם אלה ימצאו עצמם מחוץ למגרש המשחקים, שגם ככה כל הנדנדות והמתקנים הכי מגניבים (והמניבים) בו כבר בידיהן של גוגל, פייסבוק ויתר חברות הענק הזרות שמגלגלות מחזורים גבוהים פי כמה מכל המשרדים יחדיו.

עיתון הכלכלה 'גלובס' חושף את דירוג משרדי הפרסום השנתי של מגזין פירמה, בעריכת ענת ביין-לובוביץ', שמכתירה השנה את חברת גוגל ישראל (Google) תחת ניהולו של המנכ"ל מאיר ברנד ובהובלת מנהל הקריאייטיב אמיר אריאלי, כסוכנות הפרסום של השנה (Agency Of The Year).

רועי כפרי על שער פירמה
רועי כפרי על שער פירמה

מבלי להיות סוכנות פרסום קלאסית וללא צוות אופייני של עשרות אנשי ונשות אסטרטגיה, קריאייטיב וניהול לקוח, גוגל אוחזת לצד פייסבוק בפלח אדיר מנכסי המדיה ברשת הישראלית ויש לה השפעה דרמטית על תעשיית הפרסום, שיווק ומדיה ולא רק בארץ. גם היקפי התקציבים שמתגלגלים בידיהן של גוגל ופייסבוק בישראל גבוהים משמעותית מסך התקציבים שהופקדו ב-20 המשרדים המדורגים. הבחירה של גוגל היא אולי מתריסה, לא אופיינית אך בהחלט לגיטימית וככזו היא גם אמורה לשמש כנורת אזהרה, אדומה גדולה ובוהקת למשרדי הפרסום הגדולים, לבל ימצאו עצמם יום אחד מחוץ למשחק.

אמיר אריאלי, מנהל הקריאייטיב של גוגל ישראל, זוכה למקום של כבוד עם ראיון שמכתיר אותו כגורם מרכזי בהצלחה של גוגל מאז כניסתו לתפקיד. גם יוצר הוידאו רועי כפרי זוכה לפרגון ומככב על שער המגזין, לאור מספר סרטונים ויראלים שעשה עבור מילקי שטראוס בשיתוף פעולה עם משרד הפרסום אדלר חומסקי אנד ורשבסקי.

ההכתרה של גוגל ישראל כ"משרד הפרסום של השנה" מרימה גם לא מעט גבות בקרב אנשי פרסום ושיווק. באחרונה גוגל קיימה את אירוע השופינג השנתי שלה 'ShoppingIL 2016'. עבור גוגל מדובר היה ב-Money Time שלה כחברה מובילה בתחומה שאמורה להמחיש יכולות קריאייטיביות וטכנולוגיות, אולם במבחן התוצאה גוגל כשלה והציגה קמפיין בינוני, צולע וחסר מעוף.

על פי נימוקי גלובס: "גוגל היא סוכנות הפרסום של השנה, והמקום שלה נגזר לא רק מגודל ההיקפים הכספיים שהיא מגלגלת, אלא גם מסוג העבודה, מהתוצרים שהחברה מספקת ומההשפעה שיש לה על השוק. וההשפעה של גוגל על השוק הישראלי במונחים של קריאייטיב, שפה פרסומית ומודלים כלכליים – היא דרמטית. לא פחות. בעולם המשתנה פייסבוק וגוגל הן לא עוד פלטפורמה, הן משרדי הפרסום של העידן החדש. כרגע יש להן התמחות ספציפית, חיפוש ופרסום וידאו. אבל גם בעולם הישן יש משרדים עם התמחויות, וזה לא הפריע להם להפוך לגדולים וחזקים, ע"ע מקאן או ראובני פרידן. עולם הפרסום כפי שהכרנו אותו השתנה, וכך גם מדד סוכנויות הפרסום. העולם לא סיים להשתנות. וכך גם אנחנו." כך כתבה ביין-לובוביץ'.

אמיר אריאלי, גוגל ישראל
אמיר אריאלי, גוגל ישראל

משרד הפרסום מקאן תל אביב של אילן שילוח וקבוצת מקאן אריקסון, אותו מוביל המנכ"ל עמית משיח, מתברג במקום השני בדירוג הסוכנויות עם היקף תקציבים שנע סביב 386 מיליון ש"ח. מקאן הוא גם השחקן הישראלי המשמעותי בשנה החולפת בזירת התחרויות הבינלאומית, עם אריות בפסטיבל Cannes Lions, זכיות בתחרות היורובסט, גולדן דראם ולונדון, לצד משיכת טאלנטים ממשרדים אחרים, בהם: נדב פרסמן, אלדד ויינברגר, מאור חן, רותי רודנר ונוספים.

משרד הפרסום ראובני פרידן ipg שבבעלות קבוצת אינטרפאבליק העולמית ומנוהל ע"י אודי פרידן, משה ראובני והמנכ"לים המשותפים זיו קורן וניב חורש, מתברג במקום השלישי תקציבים בהיקף של 208 מיליון ש"ח. בראובני פרידן, חותמים שנה מוצלחת במיוחד, בדגש על פעילות המשרד בזירת הדיגיטל עם מהלכים בולטים עבור קסטרו, מזרחי טפחות, AIG ותדיראן. לאחרונה ציין המשרד 30 שנות פעילות ו-2016 היא השנה הראשונה שבה המשרד מתפקד תחת בעלות מלאה של קבוצת ipg.

ראובני פרידן ipg
ראובני פרידן ipg

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בניהולו של המנכ"ל יוסי לובטון, שנחשב למשרד הדגל של קבוצת פובליסיס ישראל, מתברג במקום הרביעי במדד הסוכנויות ובמקום הראשון כבעל מספר הכניסות הגבוה ביותר למדד 'הזכורות והאהובות'. בבאומן בר ריבנאי שעובדים בשיתוף פעולה צמוד עם גוגל ישראל ופייסבוק ישראל, התמודדו השנה עם משבר לא פשוט לאור עזיבתו של נדב פרסמן, מנהל הקריאייטיב הראשי של המשרד, לשורות מקאן תל אביב. בבחינת גידול, באומן רושם השנה קיטון בהיקפיו של כ-3% עם תקציבים בהיקף של 301 מיליון ש"ח.

משרד הפרסום Lead של הפרסומאי רמי יהודיחה והשותפים אייל חומסקי (אדלר חומסקי), אריאל ברנסון ושלי שפילמן יערי, מתברג במקום החמישי. בפרסום ליד רושמים היקף גידול של 6% עם סך תקציבים שנאמד בכ-93 מיליון ש"ח. בדומה לראובני פרידן, גם פרסום ליד עשה עבודה מעניינת בזירת הדיגיטל במהלך 2016 עם מספר מהלכים בולטים עבור פנגו, מגה ספורט, רשת קרביץ ורשות שדות התעופה.

משרד הפרסום מנצ' של יניב מלינרסקי, סער נעים ודני צ'כנובר, מתברג במקום השישי והוא משרד הפרסום בעל קצב הצמיחה העצמית הגבוה ביותר. על פי גלובס, סך היקף התקציבים של מנצ' נאמד בכ-40 מיליון ש"ח עם לקוחות בולטים כמו אלטמן, סקודה, סבון, דור אלון ונוספים.

פרסום אברהם של יריב אברהם, דודיק כץ וניסים מויאל, מתברג במקום השביעי עם סך תקציבים שנאמד בכ-101 מיליון ש"ח. בפרסום אברהם עשו עבודה זכירה במיוחד בשנה החולפת עם מהלכים עבור WOBI ורנואר.

משרד הפרסום מנצ'
משרד הפרסום מנצ'

משרד הפרסום גיתם BBDO שמנוהל ע"י עדו הר-טוב ועמית לבני, מתברג במקום השמיני עם היקפי תקציבים שנאמדים בכ-183 מיליון ש"ח. בין הלקוחות הבולטים של גיתם; קבוצת fox, שופרסל, בנק הפועלים, סלקום ואסם.

משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי שבבעלות אייל חומסקי, ראובן אדלר, שמואל ורשבסקי, אורי עיני, אמיר גיא, עומר שמעוני, רן בר און ורמי רושקביץ, מתברג במקום התשיעי עם תקציבים בהיקפים של 358 מיליון ש"ח ולקוחות בולטים בהם; יפאורה תבורי, שטראוס, קבוצת בזק, בנק הפועלים, אלקטרה, שופרסל ופלאפון.

משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, שבבעלות חנן גליקמן, גיל סמסונוב, יגאל שמיר, רועי גפן, רונן גולדשמידט וקבוצת פובליסיס העולמית, שנכנסה באחרונה כבעלת מניות עיקרית במשרד, מתברג במקום העשירי עם היקף תקציבים בגובה של 192 מיליון ש"ח. בין העבודות הזכורות של גליקמן שמיר סמסונוב בשנה החולפת: הבינלאומי ו-9 מיליון.

את העשירייה השנייה של משרדי הפרסום פותח ענבר מרחב G של חן ענבר, ירון מרחב, אור גלייכר, בן סבר וקבוצת G עם תקציבים בהיקפים של 113 מיליון ש"ח. ברוקנר יער לוי של טל ברוקנר, עפר יער ויורם לוי מתברגים במקום ה-12 עם תקציבים בגובה של 136 מיליון ש"ח.

משרד הפרסום Four של נועם גזית ורותם שביט הוא אחד המשרדים העצמאיים המסקרנים והמדוברים בישראל עם היקפי תקציבים בגובה של 41 מיליון ש"ח. בין לקוחות Four: קבוצת קרסו, וול סטריט, חברת דיפלומט, לפידות, טושיבה ועוד.

פרסום FOUR
פרסום FOUR

משרד הפרסום יהושע\TBWA של רמי יהושע אותו מובילה המנכ"לית עינת יוזנט רביד, במקום ה-14 עם תקציבים בהיקפים של 208 מיליון ש"ח. גם עבור יהושע\TBWA שנת 2016 היה שנה של דיגיטל, עם גיוס טאלנטים בתחום וקמפיינים דיגיטלים מדוברים.

משרד הפרסום JWT ישראל של יורם דמבינסקי וקבוצת JWT העולמית מתברג במקום ה-15, לאור המיזוג עם משרד הפרסום Y&R ישראל, שניהם מקבוצת WPP העולמית. השילוב בין שני המשרדים הוא חלק מפעילות מיזוגים וכינוס מותגים בינלאומית של קבוצת WPP. השילוב של JWT/Y&R קיים במדינות נוספות ולא רק בישראל, בהן קוריאה ודטרויט.

משרד הפרסום ליאו ברנט בניהולו של אדם פולצ'ק אף הוא מקבוצת פובליסיס ישראל, מתברג במקום ה-16 עם תקציבים בהיקף של 136 מיליון ש"ח. סגירתו של משרד הדגל Publicis וכינוס לקוחותיו בין היתר תחת ליאו ברנט מציבה את המשרד בשנה של שינויים והיערכות מחדש.

דרורי ארועטי ברמן
דרורי ארועטי ברמן

משרד הפרסום דרורי ארועטי ברמן מקבוצת BBDO, פרי מיזוג של משרדי הפרסום דרורי שלומי ו-GPS (ארועטי ברמן) מתברג במקום ה-17 עם שנה לא פשוטה במיוחד עבור בעלי המשרד; יורם דרורי, טובית שלומי, יוסי ארועטי, דודי ברמן והמנכ"לית רחלי בן צבי.

משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין של דודי שמעוני ומירה פינקלשטיין מתברג במקום -18 עם תקציבים בהיקף של 46 מיליון. בבחינת תוצרים קריאייטיבים, כמעט שלא דובר על תוצרי המשרד בשנה החולפת.

משרד הפרסום לעומק התודעה שהצטרף באחרונה לקבוצת \TBWA ישראל של רמי יהושע, מתברג במקום ה-19. בעליו של המשרד זיו פופלובסקי, און גולדשטיין, ארז מיטל והשותף החדש טל רביב, השקיעו בשנה החולפת לא מעט אנרגיות בפתיחת דלתות לפעילות המשרד בחו"ל, וזאת תודות בעיקר למותג הסמארטפונים וואוי.

את רשימת 20 המשרדים, חותם משרד הפרסום חברון זלצמן של דודי חברון וגבי זלצמן, עם תקציבים בהיקף של 30 מיליון ש"ח. באחרונה נכנס חברון זלצמן לשותפות עם משרד הפרסום twentythree של יוסי צרפתי.

ציון לשבח: גדעון עמיחי
ציון לשבח: גדעון עמיחי

ביין-לובוביץ' גם מציינת לטובה מספר סוכנויות ומשרדי בוטיק שלא נכנסו לדירוג. בהם; בית הקונספטים אלנבי, חברת קיי לוג'יק (K Logic) בניהולו של אלון ברנר, משרד הפרסום טינק (teenk) של יניב ויצמן ובוטיק הקריאייטיב 'לא, לא, לא, לא, לא, כן!' של הפרסומאי גדעון עמיחי. "משחק מחוץ למגרש הבנאלי של הענף" כך כתבה ביין-לובוביץ' על המשרד של עמיחי.

הבחירה בחברת גוגל כמשרד הפרסום של השנה הרימה לא מעט גבות, גם בקבוצת 'מנהלי שיווק מצייצים' שם הסבירה ביין-לובוביץ' על המתודולוגיה שמאחורי הדירוג:

"המדד נערך ביחד עם הגל החדש והמודל שלו מבוסס על מודל שנעשה בעבר ב-Advertising Age. הוא מחולק לפרמטרים עסקיים וקריאטיביים. בעסקיים הוא מודד צמיחה של המשרד יחסית לעצמו ויחסית לשוק ונאמנות של לקוחות בחלוקה הדרגתית לפי עד שלוש שנים עד חמש שנים ומעל. הפרמטרים המקצועיים משקללים מספר הופעות ב'זכורות והאהובות' (לא רק מה פירסמנו אלא גם כמה כניסות היו למדד), כניסות למדד המדוברות, פרסים בתחרויות האפי והקקטוס ובתחרויות בינלאומיות מסוימות. כל זה מצטרף לדירוג של שלושת השופטים שמופיעים בגיליון ששופטים יצירתיות על פי עבודה של כל משרד לבחירתו. על זה יש ניקוד שופטים. שמהווה רק 20%".

קרדיט צילום: רועי כפרי (איתן חתוכה), אמיר אריאלי (אריק סולטן), אייל יצהר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים