הכרזות הזוכות בתחרות "מעצבים זיכרון" תחרות עיצוב כרזה ממלכתית תשע"ג

מעצבים זיכרון - אור רייכרט
מעצבים זיכרון – אור רייכרט

קרוב ל-70 שנה חלפו מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה והשואה ממשיכה לעמוד במרכזו של שיח יהודי ואוניברסלי בעל גוונים היסטוריים, אנושיים וערכיים. יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא היום בו מתייחדת מדינת ישראל עם זכרם של ששת מיליוני היהודים שנרצחו על ידי הגרמנים הנאצים ועוזריהם בתקופת השואה. זהו יום של זיכרון אישי וקולקטיבי, יום של הנצחת הקורבנות, הזדהות עם הניצולים ותמרור אזהרה לאנושות.

מדי שנה אנו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה באירועים ממלכתיים, במערכת החינוך, באמצעי התקשורת ובטקסים מקומיים וכלל- ארציים, בדרכים רבות ומגוונות. יד ושם ומשרד ההסברה והתפוצות הכריזו על תחרות עיצוב כרזה ממלכתית, נושאת פרסים, לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע"ג. הנרשמים לתחרות לקחו חלק ביום עיון ביד ושם במהלכו ערכו סיור מודרך במוזיאון לתולדות השואה, האזינו להרצאות בנושא השואה באומנות והשתתפו בסדנאות נושאיות. 108 הכרזות אשר הוגשו לתחרות מציגות מכלול של דרכים רב-גוניות לעיצוב זיכרון השואה. עוד בנושא: העבודות של שנה שעברה.

המקום הראשון. מעצבת: דעה גלעדי – הזוכה במקום הראשון היא תושבת ירושלים, בת 23, בוגרת קורסי גרפיקה ועיצוב במכללת 'לומדה'. כַּתֶּבֶת בשבועון ובמגזין 'עולם קטן', עוסקת בכתיבת סיפורת ושירה, בעריכה ומעצבת גרפית של ירחון הנשים 'הלל'. הורי אביה ואימה עלו ארצה לפני השואה, אולם רבים מבני משפחתם שנשארו באירופה נרצחו.

דעה גלעדי
דעה גלעדי

מקום שני. מעצב: נמרוד לוי – הזוכה במקום השני הוא סטודנט שנה ראשונה בחוג לתקשורת צילומית במכללת הדסה, בן 26. נמרוד הוא נכד לרוזה יבין ואריה יבין ז"ל , ניצולי שואה. נולד בבלגיה ועלה ארצה בגיל 12. כיום גר בירושלים.

נמרוד לוי
נמרוד לוי

מקום שלישי. מעצב: אלי ורש – הזוכה במקום השלישי הוא בן 27, נשוי לסיון ואב לשתי בנות – דורון ורנן. אלי גדל בנתניה, למד במעלות, שירת בחיל החינוך והנוער בבאר-שבע ואף יצא לקצונה. את לימודי העיצוב הגרפי למד במכללה הטכנולוגית בבאר-שבע, וקיבל תעודות הצטיינות ותעודות הערכה במהלך לימודיו. עבד אף כרעיונאי וכגרפיקאי במשרד פרסום בבאר-שבע. כיום גר בחיפה.

אלי ורש
אלי ורש

מעצבים זיכרון – אור רייכרט

מעצבים זיכרון - אור רייכרט
מעצבים זיכרון – אור רייכרט

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים