25 קמפייני האינטראקטיב הטובים של 2009

מזבלה

פוסט אורח מאת: אסף הוכמן, אדלריסט בדימוס וקונסול המזבלה בארה"ב. קליק לבלוג.

25 קמפייני האינטראקטיב הטובים של 2009
כן, עוד סיכום שנה נוחת עליכם. אבל לפחות זה סיכום של התחום הכי מרתק ודינמי שיש. ואיזו שנה זו היתה בעולם אינטראקטיב. שנה של עושר אינסופי של מהלכים וקמפיינים, שנה של פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך, שנה שבה הדיגיטל עבר לא אחת למרכז הבמה כאשר שאר המדיות תומכות בו, שנה של גידול בלתי נתפש במדיה החברתית, שנה של כיף ויצירה. אז אם את הקמפיינים של 2008 סיכמתי פה תחת הטרנד של "האם זה באמת קרה", השנה אני מרגיש שבלתי אפשרי להגביל את הסיכום לטרנד. אז קבלו את סיכום 2009 עם בחירה סובייקטיבית לגמרי של 5 הקמפיינים הטובים ב-5 קטגוריות שזרמו לי.

Social Media
זו היתה השנה בה פייסבוק השליש את גודלו, עבר את מייספייס במספר משתמשים והפך לרשת החברתית הגדולה בעולם ולאתר השני בטראפיק העולמי. זו היתה השנה בה טוויטר הפך מגיקסטרים למיינסטרים וצמח פי 80. זו היתה השנה בה גוגל החליטו סוף סוף לנצל את הפוטנציאל הכספי הטמון ב-YouTube ושילבו פרסומות. ובעיקר זו היתה שנה עם אינסוף מהלכי מדיה חברתית. הנה כמה מהיותר טובים.

Whopper Sacrifice, קמפיין הפייסבוק המופתי של קריספין פורטר בוגוסקי לברגר קינג רכב על אינסייט מבריק והציג את השאלה המעניינת- מה אמריקנים אוהבים יותר – את החברים שלהם את הוופר?

IKEA Showroom, נתן למשתמשי פייסבוק שבדים לתייג את עצמם על גבי מוצרים בתמונות של חדרי תצוגה של איקאה, ולזכות במוצרים שתייגו.

[flv width="450" height="285"]https://mizbala.com/_uploads/images/2010/01/ikea-showroom.flv

A Woman’s World, קמפיין של יצרנית החטיפים Frito Lay, הוא קייס סטאדי מעולה איך מגיעים לאמהות ברשת, ומצליח לקרב את המותג הנתפס כלא בריא במיוחד לנשים, דרך סרטונים שנונים שזכו לפופולריות רבה ויצרו באז בלתי מבוטל למותג הוותיק. קליק לאתר.

A Woman’s World
A Woman’s World

ב-winwin קלאסי אשטון קוצ'ר שידרג את סלבריטאיותו ובמקביל הקפיץ את טוויטר לתודעה ולשיחה של מיליוני אנשים מסביב לעולם. הכל התחיל כזכור מהאתגר שהציב קוצ'ר להגיע למיליון עוקבים לפני CNN. ומשם כבר הכל היסטוריה. או במילים אחרות דודה שלי יודעת מה זה טוויטר.

הטוויטר של אשטון קוצ'ר
הטוויטר של אשטון קוצ'ר

CompareTheMarket, אתר השוואת מחירי ביטוח, יצר באז עצום עם קמפיין קאלט בשם CompareTheMeerkat אשר במרכזו "מירקט" ,יצור דמוי חמוס, בשם אלכנסדר אורלוב (כולל פרסומת טלוויזיה, טוויטר משעשע, עמוד מעריצים פעיל בפייסבוק והמון באזז בבלוגים ופורומים).

CompareTheMarket
CompareTheMarket

Banners
אז האם הבאנר מת כמו שכולם אומרים בכמה שנים האחרונות? אם מדברים על שפיץ קריאיטיבי התשובה נוטה לחיוב. בשנים האחרונות קמפיינים באינטראקטיב הופכים לכה מורכבים עד שהקריאיטייב האמיתי הוא מאחורי המיניסייט או המהלך חוצה המדיות כך שהבאנר מתפקד כלא יותר מכלי לשינוע טראפיק. אני בספק אם במועמדים לקאן עוד שנתיים נראה אפילו באנר בודד. במציאות כזו הבאנרים שבאמת מעוררים עניין הם אלה האינקלוסיביים יותר, שמאגדים בתוכם פעילות שלמה המעבירה את המסר של הקמפיין כבר על הבאנר. הנה כמה דוגמאות לבאנרים שעושים יופי של עבודת standalone.

פולקסוואגן בבאנר פרסונאלי שמנתח את האופי של הגולש על פי סטטוסי הטוויטר שלו ומתאים לו רכב. קליק. משרד התחבורה הניו זילנדי בקמפיין נגד SMS בזמן נהיגה עם באנר חכם ששולח SMS. קליק. פרינגלס בבאנר שמראה שלא תמיד צריך רעש וצלצולים, לפעמים מספיקה פשטות כמעט פרינטית בשביל ליצור חוויה. קליק. Playground, חנות מחנאות שוודית, מתאימה לבוש על גבי הבאנר על פי יעד הטיול. קליק. IBM יוצרת את הבאנר השיתופי הראשון לקידום היכולות השיתופיות של תוכנת לוטוס:

[flv width="450" height="360"]https://mizbala.com/_uploads/images/2010/01/IDEA.flv

Viral Videos
בסרטונים ויראלים תמיד עולה השאלה מה המדד. כמה אתה חושב שזה קריאייטיבי או כמה צפיות הויראלי באמת קיבל. הסרטונים הבאים הם שילוב בין השניים.

סמסונג, אחת החברות שהכי הרשימו השנה עם קמפיינים יוצאי דופן, רותמים כבשים שעליהן נורות LED ליצירת אמנות לא שגרתית. קליק. סמסונג ממשיכים עם היצירתיות ומאתגרים את הגולשים עם מצלמה בלתי נראית, ובסוף גם נותנים את הפתרון. קליק. T-Mobile מנצלים ראשונים את טרנד הפלאשמוב עם ה-T-Mobile Dance שכבש את הרשת. הפלאשמוב המסחריים הבאים כבר לא ממש עשו רעש.

T Mobile - פלאש מוב
T Mobile - פלאש מוב

Evian למדו מ-Etrade שתינוקות עושים את העבודה ומעבירים את מסר הנעורים של המים עם תינוקות על רולרס.

[flv width="450" height="285"]https://mizbala.com/_uploads/images/2010/01/evian-babies.flv

Boone Oakley, משרד פרסום קטנטן ועלום שם מצפון קרולינה, הפך לשיחת היום בברנז'ה האמריקנית בזכות אתר הבית החדש שלו, שכולו סרטון YouTube (קליק) והשימוש הכי טוב שראיתי בטכנולוגיית יו טיוב אנוטיישנס.

Augmented Reality
קשה היה להימלט ב-2009 מטרנד ה-Augmented Reality, הטכנולוגיה בה הגולש רואה על המסך את מה שהוובקאם שלו מצלם אך עם שינויים מסויימים. מה שהתחיל כעוד גימיק קטן ונחמד מצא בחלוף החודשים שימושים בעלי ערך אמיתי. אני מאמין שב-2010 השימוש העיקרי בטכנולוגיה כבר יהיה באפליקציות סלולר שיוסיפו שכבות מידע למציאות אותה אנחנו רואים. הנה השימושים הטובים של השנה.

USPS, רשות הדואר האמריקנית, נותנת לגולשים לבדוק איזה גודל חבילה הם צריכים. קליק. ריי באן מאפשרת למדוד את כל הדגמים שלה באופן ריאליסטי מבלי לזוז מהכסא.

ריי באן Augmented Reality
ריי באן Augmented Reality

ספרינגפילד, מותג האופנה הספרדי, מאפשר מצידו למדוד את הקולקציה שלו בלי להגיע לחנות.

ספרינגפילד Augmented Reality
ספרינגפילד Augmented Reality

מיני קופר בקמפיין פורץ דרך המשלב לראשונה בין Augmented Reality לפרינט במגזין ובעצם מקל על השימוש ומקרב את הטכנולוגיה קצת יותר ללא-גיקים:

[flv width="450" height="380"]https://mizbala.com/_uploads/images/2010/01/mini-ar.flv

פפסי ו-CBS משתפות פעולה בקמפיין שלא ממש מתאים לקטגוריה אבל היה חייב להיכנס איפשהו. מדובר בשימוש הראשון ב-Video in Print, אינסרט משוכלל שצורף למגזין מכיל מסך קטנטן המנגן וידאו בלחיצת כפתור. לפני חודש יצא לי לפגוש את מנהל המותג שהרים את זה, אתם באמת לא רוצים לדעת אם זה cost effective, אבל זה עשה הרבה רעש.

Pepsi & CBS video ad
Pepsi & CBS video ad

Branded Utilities
כלים ממותגים הם כבר טרנד ותיק אך ככל שהחדירה של סמארטפונים מתגברת הטרנד רק הופך יותר רלוונטי ויותר נפוץ. הנה כמה כלים כאלה.

נייקי מתעלה על הגאונות של אפליקציית Nike+ עם Nike SPARQ, אפליקציית אימון אישי מקצועית.

Nike Sparq
Nike Sparq

פיאט גם רוכבת על Nike+ ומציגה את Fiat eco:Drive, אפליקציה חכמה שעוזרת לנהגים לנהוג באופן יותר ידידותי לסביבה.

[flv width="450" height="285"]https://mizbala.com/_uploads/images/2010/01/intro.flv

קראפט עם אפליקציית המתכונים לאייפון הפופולרית בעולם – iFood Assistant (הם אפילו מצליחים לגבות עליה תשלום סמלי).

אפליקציית האייפון של Kraft
אפליקציית האייפון של Kraft

Absolut Vodka עם Absolut Drinkspiration, אפליקציית אייפון המציעה לך משקאות מעניינים בהתאם למצב רוח.

[flv width="450" height="285"]https://mizbala.com/_uploads/images/2010/01/drinkspiration.flv

Charmin, מותג נייר הטואלט, עם SIT OR SQUAT, אפליקציית אייפון המוצאת את השירותים הציבוריים הקרובים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. אחלה פוסט, סקירה טובה של עבודות שקבעו את הלך הרוח השנה בתחום.

    יש משהו נורא מיידי באינטראקטיב. מיד כשהוא יוצא כבר נעשים שלושה כמותו ורוכבים על אותה זמינות טכנולוגית. ביחס למידת ההתפתחות וההתמקצעות קצת חסרים קמפיינים כמו הבאנר קונצרט של שנה שעברה שלקח אחרת את כל עניין המדיה, ולא דווקא את הטכנולוגיה. נראה לי שחסרים קמפיינים אחרים כאלו בכלל בעולם ואם מישהו מוכן לשתף ולהעלות תחת הקריטריה הזאת רעיונות לקמפיינים זה היה מאוד משדרג את הפוסט.

  2. אסף הרבה חומר, שגרירנו בארה"ב…
    הוכמן, אתה (והבלוג שלך) חסר!!!!!!!!
    ניתוח לפנים ומידענות ברמה בינלאומית…
    אתה יודע שאני מכור לשיט הזה!!!
    🙂

    פוסט השנה, לדעתי.
    שיחקת אותה.
    נדב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים