משרד הפרסום יהושע\TBWA הציע אלפי שקלים למשפיעני פייסבוק בשביל לקדם את הימורי רייסר

הימורי סוסים - רייסר
הימורי סוסים – רייסר

בחודשים האחרונים, פנו אנשי משרד הפרסום יהושע\TBWA לעשרות משפיעני פייסבוק והציעו להם סכומים הנעים בין מאות שקלים בודדים ל-1500 ש"ח בתמורה לכך שיפרסמו סטטוסים לקידום הימורי הסוסים 'רייסר' (Racer) של המועצה להסדר ההימורים בספורט, כך נודע למזבלה.

הפניות של יהושע\TBWA
הפניות של יהושע\TBWA

במשרד הפרסום ביקשו פוסט אחד שמשלב תמונה או סרטון לבחירת "המשפיען" וכזה שיגדיל משמעותית את החשיפה הויראלית של הסטטוס. מבחינת תוכן הסטטוס, אלה התבקשו לכתוב כאילו הזכו בהימור במירוצי הסוסים של רייסר וזאת גם מבלי שכלל השתתפו בהגרלות השנויות במחלוקת. הניסוח הסופי הושאר להחלטת "המשפיענים", אולם אלה התבקשו לעשות זאת בצורה שיווקית לייט וללא קישור המפנה לאתר או תיוג העמוד של רייסר.

עבור המועצה להסדר ההימורים (טוטו) מדובר במהלך תוכן שיווקי סמוי וגלוי רחב היקף. בעין השביעית מדווחים היום על מגמת עלייה בתוכן השיווקי לקידום מירוצי הסוסים באתרי הספורט השונים; ביניהם ערוץ הספורט של ידיעות אחרונות ו-ynet, אתר הספורט One, מדור הספורט של אתר וואלה! ונוספים.

על פי העין השביעית, לא מעט כתבי ספורט נקלעים שלא תמיד מרצונם, לכתוב מאמרים או לדקלם טקסטים מול המצלמה בכל הנוגע למירוצי סוסים. במרבית המקרים הכתבות מוכתבות על ידי המערכת מתוך שיתוף פעולה עסקי – לעיתים גלוי ולעיתים לא וזאת תוך אי התייחסות מכוונת להתעללות בסוסים שמשתתפים במירוצים.

בשיחה של המזבלה עם כמה דמויות פופולאריות בפייסבוק, עולה כי חלק לא קטן מאלה שזכו להצעה מיהושע\TBWA סירבו בנימוס לפרסם את שירות ההימורים. בשלב זה לא ברור האם שיתוף הפעולה יצא כבר לפועל או עתיד לצאת בעתיד הקרוב.

כידוע, תקנון השימוש של פייסבוק אוסר על קבלת כסף בעבור הצגת תוכן שיווקי של צד שלישי בפרופילים אישיים. באחרונה החלה פייסבוק בניסוי במסגרתו היא מאפשרת העלאת תוכן שיווקי מסומן בעמודי פייסבוק נבחרים שזכו לאימות (V).

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים