אגודת הלהט"ב מטרילה את יהושע\TBWA וסטודיו C

מתוך הקמפיין של סטודיו C
מתוך הקמפיין של סטודיו C

קמפיין בעל אופי פוגעני כלפי הקהילה הטראנסג'נדרית שהושק באחרונה על ידי משרד הפרסום יהושע\TBWA לרשת סטודיו C, מצליח לייצר אלפי תגובות אנטי ברחבי הרשת. בין המגיבים לקמפיין גם האגודה למען הלהט"ב שהחליטה להטריל ולנקום במפרסם ועלתה עם סדרת מודעות גוגל אדוורדס שישבו על מונחי חיפוש רלוונטיים לרשת סטודיו C, מתוך מטרה להציג את הבעייתיות בפרסומת למחפשים את הרשת בתקופת הקמפיין.

רשת מכוני הכושר 'סטודיו C' שהשיקה לאחרונה קמפיין נרחב באמצעות משרד הפרסום יהושוע/TBWA, בו משתתפות אורנה דץ, נטלי עטיה, הילה נחשון ונוספות לצד השחקן משה אשכנזי שמתחפש לאישה ומקבל יחס מפלה מצד גורמים שונים, כנראה לא ציפתה למבול התגובות השליליות. עם העלאת הקמפיין לרשת החלו התגובות להגיע מכל עבר בטענה כי הוא פוגעני כלפי הקהילה הטראנסג'נדרית וכלפי קהילת הלהט"ב ככלל.

ברחבי הרשת כבר צצו לא מעט כתבות והאשמות כלפי הקמפיין, אך בסטודיו C בחרו להמשיך כרגיל ואף העלו סרטון נוסף שיצר גלי תגובות נרחבים יותר. באגודה למען הלהט"ב לא נשארו אדישים ומצאו דרכים חדשות להגיב בערוצים דיגיטלים לקמפיין הבעייתי, לאחר שרשת סטודיו סי סירבה להוריד את הסרטונים הפוגעניים.

גוגל טרולינג
גוגל טרולינג

באגודה כאמור השתלטו על החיפוש בגוגל אחר 'סטודיו C' וזאת באמצעות פלטפורמת הפרסום גוגל אדוורדס. עם חיפוש הסטודיו במנוע החיפוש, מופיעה בתוצאות הממומנות הראשונות מודעה בה נכתב: "אומרים לא לטרנספוביה – הפסיקו להגיד סי ותמכו בקהילה". במקביל, מופצת בשעות האחרונות עצומה שקוראת להחרים את סטודיו C לצד כמה וכמה עמודים וקבוצות פייסבוק שמחזקים מסר דומה של חרם צרכני.

עבור משרד הפרסום יהושע\TBWA מדובר בסטרייק נוסף בתוך פרק זמן קצר. בפברואר שנה שעברה השיקו במשרד קמפיין מבויים (כפי שנחשף במזבלה) למכבי שירותי בריאות כללית שהצליח להרגיז את דוברי השפה הרוסית שפרסמו אלפי תגובות זועמות ברחבי פייסבוק. בעקבות הקריאה לחרם, חלק מהסרטונים בקמפיין של מכבי נגנזו.

תגובת סטודיו סי: "קמפיין הדיגיטל של הרשת כולל סדרה של סרטונים הומוריסטיים, כאשר קו העלילה המחבר ביניהם הוא ניסיונותיו של משה אשכנזי, בתפקיד עצמו, להתאמן ברשת המיועדת כל כולה לנשים בלבד. הפקידה מזהה אותו כמשה אשכנזי. כדרך האירוניה, הוא מנסה להתגנב לרשת במגוון תחבולות. תכלית הסרטונים היא המחשת ייעודה של הרשת ככזאת המותאמת לנשים, באופן היתולי מובהק. הרשת מתנצלת, באם נפגעו רגשות הציבור מהסרטונים ומצהירה כי לא היה בכוונתה להעביר מסר מסוג זה, לא במישרין ולא בעקיפין. אין, ולא היה, בקמפיין שום עניין או כוונה לפגוע בסקטור כזה או אחר. סטודיו סי, היא רשת לחיטוב, לעיצוב, לכושר ולהרזיה לנשים. הפעילות הגופנית בסטודיו סי נועדה לכלל הנשים באשר הן. הקמפיין הינו הומוריסטי ונועד להאדיר נשים ולא חלילה להדיר טראנסג'נדריות. אנחנו לא בודקים את העבר המגדרי של המבקשות להתאמן בסטודיו, וכל אישה באשר היא מוזמנת לבוא להתאמן אצלנו".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים