כלכליסט משיקים את PRNewsRoom: פרסום קומוניקט באתר יעלה 1,500 ש"ח

יואל אסתרון
יואל אסתרון

פרסום ראשון: אתר כלכליסט החל לגבות 1,500 ש"ח בעבור פרסום הודעות יחסי ציבור וקומוניקטים במתחם תוכן שיווקי ייעודי – גורם בכיר בענף היח"צ מספר למזבלה: "המחיר כדאי, שווה גם פי 10 מזה"

כפי שנחשף במזבלה באוקטובר, אתר כלכליסט מקבוצת ידיעות אחרונות משיק את שירות PRNewsRoom, שירות ה-Wire הראשון בישראל שמאפשר למפרסמים לשלם בעבור פרסום הודעות יח"צ במתחם ממותג כתוכן שיווקי. בימים האחרונים החלו בכלכליסט לפרוס את השירות החדש עם כמה עשרות מפרסמים קטנים וגדולים שזכו להתנסות חינמית בשירות ההפצה.

כתבות שמופיעות ב-PRNewsRoom של כלכליסט הן שיווקיות גרידא, נכתבות ומוכתבות על ידי המפרסם עצמו ו/או על ידי משרד היח"צ או התוכן השיווקי שלו. הכתבות אומנם עוברות עריכה והגהה קלילה על ידי אנשי כלכליסט, אולם באופן גורף מדובר בכתבות שנכתבו מטעם וכך גם נכתב בתחתית כל כתבה: "זהו ערוץ שיווקי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד, לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המתפרסמות".

כלכליסט - PRNewsRoom
כלכליסט – PRNewsRoom

הודעות היח"צ שמתפרסמות ב-PRNewsRoom מחולקות למספר קטגוריות מרכזיות, בהן: נדל"ן, דיגיטל, צרכנות, פרסום וברנז'ה, רכב, ספורט, לייף סטייל, כסף, דרושים, מינויים וקטגוריה כללית. הכתבות לא מקודמות על ידי כלכליסט בשום אפיק הפצה ולא בעמוד הראשי של האתר, ומיועדות בעיקר להפצה עצמית, קידום באמצעות טאבולה, אאוטבריין, הגעה אורגנית דרך חוזקת ה-SEO של כלכליסט במנועי החיפוש וגם דרך התגיות הגלובאליות שבאתר כלכליסט.

למזבלה נודע כי השירות החדש כבר משך מספר מפרסמים בתשלום, העלות עבור פרסום קומוניקט עומדת על כ-1,500 ש"ח וזאת במחיר השקה מיוחד, על פניו נראה כי מדובר בסכום גבוה בעבור כתבה שאינה תקודם בשום מקום או תזכה לעיתונאי ייעודי שיכתוב אותה, אולם מספר גורמים בענף היח"צ מספרים למזבלה כי הסכום דווקא ריאלי וכדאי, חותמת של כלכליסט גם אם על תוכן שיווקי בהחלט שווה את המחיר ואף יותר מכך.

גורם בכיר בעולם היח"צ מספר למזבלה: "אם זה לא מקודם לכותרות האתר, אז זה משרת רק את מי שרוצה לעשות אאוטבריין או לקדם ב'פייסבוק' – כלומר כחלק ממהלך דו שלבי. במקרה כזה, זה בהחלט שווה את הכסף. לקבל ידיעה שניתן לקדם עם לוגו כלכליסט, כאילו ידיעה מערכתית, שווה גם פי 10 מזה".

עידן חוסם הפרסומות אדבלוק, אמ;לק והחיפוש התמידי אחר מקורות הכנסה נוספים הם שהובילו את כלכליסט להקמת הפרויקט, שהוקם ביוזמתו ובניהולו של סטיב שומכר. השאלות שנשאלות כרגע הן כיצד אתרים אחרים בנישות השונות יגיבו לנוכח גביית התשלום הישירה של כלכליסט בעבור פרסום הקומוניקטים והאם זהו תחילת סופן של הודעות יח"צ שמתפרסמות באתרים השונים בחינם?

כך או כך נראה שעל המפרסמים, משרדי הפרסום, משרדי היח"צ וכו' להתכונן לתחילתו של עידן חדש, גם אם ההשקה של כלכליסט לא תהפוך לטרנד מיידי שישליך על השוק המקומי, הרי שזה בלתי נמנע שבתקופה הקרובה לא מעט אתרים מוכרים יעברו למודל של תשלום בפורמטים שונים.

>> קליק למתחם החדש של כלכליסט

כלכליסט PRNewsRoom
כלכליסט PRNewsRoom

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. אא
    אצלי דווקא הקישור בכתבה שם עובד… אולי הדפדפן שלך לא מצליח לפענח אותו
    אני מניח שזה אחלה ל-SEO ויש לא מעט אנשים שמשלמים לא מעט כסף על זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים