הכירו את נורית אלחדד קורן – מנהלת השיווק של SAP ישראל

נורית אלחדד קורן
נורית אלחדד קורן

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מזמינות אתכם להכיר מדי שבוע את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של המותגים והחברות מהמובילות בישראל. האורחת השבועית במדור היא נורית אלחדד קורן, מנהלת השיווק של SAP ישראל. SAP שנוסדה ב-1972, היא ספקית מערכות התפעול בארגון (ERP) הגדולה בעולם, חברת התוכנה הגדולה ביותר באירופה והרביעית בגודלה בעולם.

ביולי השנה, השיקה SAP ישראל מהלך לא שגרתי בעולם ה-B2B, כחלק מקידום שירות הענן SAP Hybris Cloud for Customer; פתרון ניהול לקוחות חדשני של SAP בענן, המאפשר ניהול של מכירות ושירות בארגון בפשטות ובמהירות.

אני במשפט:
הכל אפשרי. זו תחושה שאני חיה איתה ושאיתה אני פועלת בחיי היום יום; עם המשפחה בעבודה ועם החברים שלי. אוהבת את היצירתיות שהמקצוע שלי מאפשר לי, את רמת התקתקנות (המאוד גבוהה) שנדרשת ממני ואת הצורך ללמוד, לייצר תכנים ולנתח טקסטים כי כל אלו באים בתיאום מושלם עם האישיות שלי והתשוקה שלי לקריאה.

SAP ישראל, התמונה באדיבות: סאן קונטרול Suncontrol.co.il
SAP ישראל, התמונה באדיבות: סאן קונטרול Suncontrol.co.il

איך הגעתי לעולם השיווק?
דברים טובים קורים לפעמים במקרה. כצעירה שחזרה מהטיול הגדול באוסטרליה וניסתה למצוא את עצמה, עבדתי במרקורי אינטראקטיב בעמדת הקבלה. בזמנו חשבתי שאני רוצה להיות ווטרינרית. יצאתי ללימודים ועזבתי את החברה. לאחר כמה חודשי לימודים הבנתי שהחלום שהיה לי רחוק מהמציאות. בדיוק באותו זמן חזרו אלי ממרקורי אינטראקטיב, שזכרו אותי לטובה. הם הקימו את משרד המכירות הישראלי ורצו מישהו שיסייע בניהול השוטף וירים את נושא השיווק.

זה מאוד דיבר אלי. עם רקע באומנות פלאסטית כבר יכולתי להבין את פוטנציאל היצירתיות הגלום בתפקיד. אני מאמינה שתפקיד הוא מה שאתה עושה ממנו. די מהר עברתי להתמקד בשיווק בלבד. ניהלתי את השיווק של מרקורי אינטראקטיב בישראל ובאגן הים התיכון במשך למעלה מעשר שנים, שבהן הסניף גדל פי עשר. צברתי ניסיון של 18 שנים בשיווק תוכנה ל-B2B בחברות מרקורי אינטראקטיב,HP ו-SAP. הרבה דברים השתנו באותן 18 שנים; המדיות, המהירות והאינטנסיביות של הדברים, רמת החיבור שהארגון מצפה לו מהעובד. יש דברים שנשארו כפי שהיו – הצלחה דרך החיבור הצמוד לביזנס, והסביבה הדינאמית והמאתגרת. אין רגע דל.

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
SAP מוכרת בעולם ובישראל בעיקר כספקית המובילה ביישומים ארגוניים; פתרונות ERP, אולם SAP עושה הרבה מעבר. ל-SAP יש פתרונות ל-25 תעשיות ולכל מחלקה בארגון. החל מכספים ולוגיסטיקה ועד לעולמות המכירות, השיווק והסחר. בחודשיים האחרונים עשינו מהלך משמעותי להחדרת משפחת פתרונות ה-Hybris שלנו; שמכילה פתרונות לאנגייג'מנט עם לקוחות וסחר, פתרונות כגון CRM בענן, Hybris Marketing למקצועני שיווק, Hybris Commerce שהיא פלטפורמת סחר רב-ערוצית ועוד.

יצאנו בקמפיין דיגיטלי פורץ דרך בעולם שלנו. שיווק תוכנה ב-B2B הוא בדרך כלל מאוד מעונב, מאוד קורפורייטי, מאוד סגור בתוך כללים ברורים. החלטנו לצאת מהקופסה ולקידום של פתרון ה-CRM שלנו בענן בחרנו לייצר סרטון ויראלי עם פרזנטור מוכר; שמיל בן-ארי. הסרטון מציג את ניסים (שמיל בן-ארי) מ"ניסים וקופסאות", עסק לארגזי קרטון.

ניסים עושה הכל כמו שעשו פעם והוא יודע "הכי טוב" איך לנהל את הקשר שלו עם לקוחותיו. את הסרטון הרצנו בפייסבוק, ודרך GDN לקהלים ממוקדים. השלב הבא בקמפיין היה 4 סרטונים שהציגו איך נכון לנהל את הקשר עם הלקוחות באופן פשוט – 4 סרטונים קצרים מאוד ללא מלל, עם מראה עדכני, מהוקצע, גדג'טי. גם הם הופצו באותם ערוצים. אנחנו בתחילת הקמפיין וכבר רואים עליה במודעות לעולם התוכן הזה שלנו ויצירת לידים. כמובן שהסרטונים מהווים רק חלק אחד ממהלך inbound אסטרטגי רחב יותר.

פירגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ ובחו"ל?
מאוד אהבתי את המהלך של סלקום להחדרת סלקום tv. יצירת הדמות של משיח היא גאונית בעיני ובבית שלי תמיד צוחקים כשיש עוד סרטון של משיח. מלבד הדמות, הכתיבה המבריקה והסגנון המושקע הקמפיין מאוד אפקטיבי מאחר והוא עונה על צרכים של מאפיינים תרבותיים מקומיים, למשל המוכנות לשלם יותר על הכל כלול שלא באמת צריך, ויש עוד כאלו. מדידת ההצלחה של הקמפיין מראה תוצאות מדהימות; 70,000 מנויים לשירות וקפיצה של 60% בנאמנות לקוח.

עוד חברה שעשתה מהלך מבריק, ובעיני מתבקש בארץ, היא שופרסל עם המותג הפרטי. הקונספט של: אותה איכות, ללא המותג בפחות כסף הוא קונספט שנתקלתי בו כבר לפני עשרים שנה כתרמילאית באוסטרליה. אני זוכרת את רשתות השיווק באוסטרליה עד היום לפי צבעי המותג הפרטי שלהן. כשנכנסתי אז לסניף של אחת מהן העיניים נמשכו אוטומטית לאריזות. ב-Safeway היו אריזות לבנות עם כיתוב בירוק ואדום, ב-IGA היו את Black & Gold עם האריזות הצהובות עם הכיתוב השחור. שופרסל יכולה בהחלט להמשיך לשלב הבא עם מיתוג דומיננטי של האריזות של המותג הפרטי.

Black & Gold
Black & Gold

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
מנהל שיווק הוא תמיד ולפני הפן המקצועי מנהל של אנשים. מנהל שיווק טוב צריך להיות מסוגל להרכיב צוות של טאלנטים שעובד טוב יחד, להניע אותו, לרתום אותו ולייצר עבורו סביבת עבודה שאליה הוא שמח להגיע כל יום ולהפיק את המקסימום מכשרונו. אספקט משמעותי נוסף הוא הקשר לביזנס. השיווק לא פועל בוואקום. הוא קשור קשר ישיר לביזנס. צריכה להיות הבנה מעמיקה של המטרות והצרכים העסקיים של הארגון וחיבור יומיומי למכירות.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
לא לפחד לנסות דברים שעוד לא ניסיתם. לעשות הערכה בין מיקס של סיכוי וסיכון ולהעיז. להיצמד לביזנס ולבדוק את ההשפעה של הפעילויות השיווקיות עליו. לעשות פיין טיונינג כל הזמן, ולהשתמש בטכנולוגיות שיכולות להקפיץ את ההצלחה של הקמפיינים שלכם.

רוצים להופיע במדור? [email protected]

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים