הדירוג השנתי: אלו הם עמודי הפייסבוק הישראלים האינטראקטיבים ביותר לשנת 2016

דירוג עמודי הפייסבוק של השנה
דירוג עמודי הפייסבוק של השנה

המזבלה וחברת הניטור SpyTheNet חושפות לראשונה את רשימת עמודי הפייסבוק הישראלים האינטראקטיבים ביותר לשנת 2016 וזאת כחלק מדירוג עמודי הפייסבוק החודשי שנעשה בשיתוף פעולה עם המזבלה. הדירוג השנתי חושף את העמודים שעשו את העבודה הטובה ביותר במהלך 2016 במספר קטגוריות: דירוג 100 העמודים הכללי, דירוג המותגים, דירוג הפוליטיקאים, דירוג גופי החדשות ודירוג האמנים.

דירוגי הפייסבוק של SpyTheNet, פרי פיתוח בלעדי וראשון מסוגו בעולם, הושקו לראשונה בשת"פ עם המזבלה לפני כשנתיים והפכו לתו תקן ואיכות למצויינות בניהול תוכן בעידן המדיה החברתית. מטרת הדירוגים היא לבדוק מיהו העמוד שמצליח לייצר את מספר האינטראקציות הגבוה ביותר ביחס למספר אוהדיו וזאת על פי פרמטרים שונים.

2016 הייתה אבן דרך משמעותית בסצינת הפייסבוק הישראלית. הואקום האדיר שהשאיר אחריו עמוד 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן לאחר שהוסר בינואר 2015, הביאה לצמיחה משמעותית של אלפי עמודי פייסבוק, עיקרם בעמודי הנישה: עמודי חיילים, עמודי הומור וסאטירה, עמודי סטטוסים ועוד. גם עמודי החדשות צמחו משמעותית בעקבות הסרת מצייצים. עמוד 'הצינור' שזכה לקידומים רבים מצד מצייצים, ציין במהלך 2016 מיליון אוהדים. באחרונה גם עמוד הפייסבוק של ynet חגג את היעד.

אלעד אמיר, בעלי SpyTheNet: "התמונה בחלקה צפויה להיות שונה ב-2017 זאת הן כתוצאה מהתרחבות תופעת תכני הוידאו והשידורים החיים והן כתוצאה משינויים מתמשכים באלגוריתם של פייסבוק בנוגע להעדפות שלהם לגבי החשיפה האורגנית. השינויים הללו דורשים ממנהלי הדפים במקרים מסוימים התאמה למציאות החדשה כפי ש-YNET התאימו את התכנים שלהם טוב יותר לפייסבוק ב-2016 ובכך מיקמו את עצמם במקום ה-1 בין גופי החדשות."

הדירוג השנתי – 100 העמודים | להורדת PDF מלא
דניס צ'רקוב וחן מזרחי, שמנהלים את העמודים החזקים בפייסבוק נאבקים על המקום הראשון בפערים קטנים במיוחד. צ'רקוב, יחצן מסיבות מבת-ים, הפך במהלך 2016 לכוכב הבלתי מעורער של פייסבוק. מדי חודש יוצר צ'רקוב עשרות סרטונים שזוכים לויראליות גבוהה והוא נחשב ליוצר תוכן הוידאו המקורי המוביל בישראל עם למעלה מ-10,500 אינטראקציות ממוצעות לסטטוס. הקומיקאי חן מזרחי שגם הוא יוצר לא מעט סרטוני וידאו מקוריים ומדוברים, מתברג במקום השני. למזרחי יש קהל עוקבים רחב במיוחד שמונה כ-300 אלף איש בפייסבוק עם ממוצע של 10.4K אינטראקציות ממוצעות לסטטוס.

דירוג 100 העמודים השנתי
דירוג 100 העמודים השנתי

עמוד 'הצינור' אומנם ידע ימים טובים יותר, אולם תחת ניהולם של גיא לרר, אדם שפיר ועומר קידרון, הפך 'הצינור' לעמוד המשפיע ביותר בישראל ולמותג על בתחומו שגם פועל רבות למען הציבור במסגרת פרויקט 'החזית'. הצינור מתברג במקום השלישי בישראל עם 9.7K אינטראקציות בממוצע. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיציין בקרוב כ-2 מיליון אוהדים מתברג במקום הרביעי והוא הפוליטיקאי הפופולארי ביותר בפייסבוק. הוכחה לכוח האדיר של רוה"מ היא במספר האוהדים הישראלים המועט יחסית בעמוד שלו, כחצי מיליון ישראלים בלבד. למרות אחוז הישראלים הנמוך, רוה"מ מצליח לסחוט מספר אינטראקציות גבוה במיוחד ולבסס את מעמדו בזירה החברתית.

איש התקשורת והסטנדאפיסט חנוך דאום מתברג במקום החמישי בישראל עם 6.9K אינטראקציות. דאום הוא אחד המרוויחים המרכזיים מהסרת מצייצים. תודות לעמוד הפייסבוק המפלצתי שלו, הפך דאום לאחד האנשים המוכרים בישראל. עמוד 'ישראלים מצייצים' של דניאל שטרית שנכנס לפעילות רק במחצית השנייה של 2016, מצליח למרות הכול להתברג במקום ה-6 בישראלים לשנת 2016. מאז תחילת הפעילות הרשמית שלו, מדורג 'ישראלים מצייצים' במקום הראשון בישראל עם אינטראקציה גבוהה במיוחד.

הזמר משה פרץ הוא האמן הפופולארי ביותר בישראל. פרץ שעמוד הפייסבוק שלו מנוהל ע"י שטרית מ'ישראלים מצייצים' מתברג במקום ה-7 עם כ-6.4K אינטראקציות ממוצעות. חבר הכנסת יאיר לפיד, יו"ר מפלגת 'יש עתיד" הוא הפוליטיקאי השני שמצליח להיכנס לרשימת 100 הדפים של 2016 עם כ-6.3K אינטראקציות. סמיון גרפמן, אושיית הפייסבוק שהפך את המילה 'בלאט' למקובלת, מתברג במקום ה-9 בישראל עם 5.9K אינטראקציות. במהלך 2016 הצטרף גרפמן לפרויקט 'החזית' של 'הצינור', בזכותו הוא זוכה לאהדה חברתית וציבורית נרחבת. בשנה החולפת גרפמן גם החל בשיתופי פעולה נרחבים עם דניס צ'רקוב, מישל טרוני וכוכבי פייסבוק נוספים, שיחדיו מצליחים לבסס את מעמדם כמובילים בתחום.

דירוג 100 העמודים השנתי
דירוג 100 העמודים השנתי

את העשירייה הראשונה של 2016 חותמת חברת הכנסת שלי יחימוביץ' והיא שרת הפייסבוק הרשמית של ישראל. עם עמוד פייסבוק קטן יחסית, מצליחה יחימוביץ' לעשות את מה ששום פוליטיקאי אחר לא מצליח והיא שומרת על מיקום גבוה ויציב לאורך כל השנה, תודות לפתיחות יוצאת דופן מצידה ומסרים שמתקבלים באהדה רבה ע"י הקשת הרחבה של הציבור.

עמוד 'היגיון של אישה' של אלי אליהו מתברג במקום ה-11 והוא עמוד הסאטירה הפופולארי בישראל. עמוד 'הידעת?' של מורדי לוי מתברג במקום ה-12, בזכות ניהול תוכן עקבי, התמדה ועניין רב, הפך 'הידעת?' גם למפלצת אינסטגרם, שם הוא מצליח לייצר מאות אלפי אינטראקציות מדי חודש. עמוד 'פשפשוק' של אהוד פורת, שהשיק באחרונה גם אתר אינטרנט הוא לא רק מונופול של קבוצות פייסבוק בתחום היד-שנייה, אלא גם עמוד פופולארי שמציף סיפורים ויראלים וסטטוסים שרצים בפייסבוק. גם האתר החדש של פשפשוק זוכה לויראליות גבוהה עם מאות אלפי כניסות מאז השקתו. פשפשוק מתברג במקום ה-13 עם למעלה מ-5.5K אינטראקציות.

עמוד 'ההסברה הישראלית' שמונה כ-130 אלף איש ועוסק בריכוז מידע הסברתי על מדינת ישראל, מתברג במקום ה-14 עם כ-5.1K אינטראקציות לסטטוס. עמוד 'חיילים מצייצים' של נדב פריד מתברג במקום ה-15 והוא קהילת החיילים הגדולה והפופולארית ביותר בישראל. בחיילים מצייצים גם מתפעלים ערוץ אינסטגרם פופולארי שתכניו זוכים לאלפי לייקים. עמוד צה"ל, שגם הוא ידע ימים טובים יותר, מתברג במקום ה-16. יש לציין שבמשך תקופה ארוכה התברג העמוד בעשירייה הראשונה של העמודים בישראל, אולם משהו במנוע של צה"ל נעצר והעמוד נחלש משמעותית.

אי אפשר לשלול מהראפר יואב הצל אליאסי את העבודה הקשה בתפעול העמוד שלו שמתברג במקום ה-17. הצל מוכיח שהוא מכונה משומנת לא רק בתקופות מלחמה ופיגועים אלא גם בשגרה עם כ-4.4K אינטראקציות ממוצעות. את רשימת ה-20 חותמים אורי חזקיה (18), עמוד ויינט (19) ועמוד ידיעות אחרונות (20) אותו מוביל שי ספיר, ראש מחלקת הסושיאל של קבוצת ידיעות.

דירוג 100 העמודים השנתי
דירוג 100 העמודים השנתי

הדירוג השנתי – עמודי החדשות | להורדת PDF מלא
קבוצת 'ידיעות אחרונות' היא קבוצת החדשות והתוכן הגדולה והויראלית ביותר בפייסבוק. עמוד ynet שציין באחרונה יעד של מיליון אוהדים, מתברג במקום ה-1 ברשימת עמודי החדשות, לצידם של עמודים נוספים בקבוצת ידיעות; עמוד ידיעות אחרונות עצמו במקום ה-2 וחדשות כיכר השבת במקום ה-3.

רגע לפני שהזכיינות נפרדות, עמוד הפייסבוק של זכיינית ערוץ 2 'רשת' מוכיח לכולם שגם מי שנחשב במשך שנים כאנדרדוג בקרב הזכייניות יכול להפוך את היוצרות ולעקוף אפילו את הגדולות והמתוקצבות ממנו. ב'רשת' עובדים חזק על תוכן וידאו מותגי וחדשותי, ומנהלים את הנוכחות החברתית שלהם לרוב בצורה מופתית.

עמוד nrg360 מתברג במקום החמישי מבין עמודי החדשות. באזזנט במקום החמישי, ערוץ 20 במקום השישי וישראל היום במקום השביעי. עוד ברשימת עמודי החדשות: עמוד הפייסבוק של רוטר, אתר הפורומים הותיק והפופולארי, עמוד חדשות 0404, קריות באינטרנט, ערוץ 7, מאקו וחדשות 10.

דירוג עמודי החדשות השנתי
דירוג עמודי החדשות השנתי

הדירוג השנתי – עמודי פוליטיקאים | להורדת PDF מלא
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתברג במקום הראשון, לאחריו יאיר לפיד, שלי יחימוביץ, נפתלי בנט, מירי רגב, ישראל כץ, איילת שקד ומשה כחלון. למרות המעמד, יש לציין כי בהשוואה ל-2014 עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו נחלש משמעותית. כאשר ב-2014 הצליח רוה"מ לייצר כ-12K אינטראקציות ממוצעות בהשוואה ל-2016 עם כ-9.2K אינטראקציות.

דירוג הפוליטיקאים השנתי
דירוג הפוליטיקאים השנתי

הדירוג השנתי – עמודי אמנים | להורדת PDF מלא
הזמר משה פרץ מתברג במקום הראשון וצובר פער משמעותית בינו לבין יתר האמנים, שנאמד בלמעלה מ-3000 אינטראקציות ממוצעות. במקום השני אייל גולן, שלמרות פרשת "הזמר המפורסם" מצליח לשמור על מיצובו כאחד האמנים הפופולארים בישראל. במקום השלישי שרית חדד, לאחריה שירי מימון, שלמה ארצי, מושיק עפיה, דודו אהרון וליאור נרקיס.

דירוג האמנים השנתי
דירוג האמנים השנתי

הדירוג השנתי – עמודי המותגים | להורדת PDF מלא
מהפכה תוכן הוידאו המותגי של גרייט דיגיטל מורגשת היטב בדירוג השנתי של המותגים. בגרייט מוכיחים שהם באמת Great ונכנסים לרשימת המותגים עם שני עמודים במקומות הראשונים; עמוד 'גלידת שטראוס' מתברג במקום הראשון בישראל לשנת 2016 עם כ-3K אינטראקציות ממוצעות. לאחריו עמוד 'קליק' עם 2.8K אינטראקציות. בגרייט דיגיטל עושים עבודה פנטסטית עבור תלמה-יוניליוור והתוצאות מורגשות בשטח. 2017 תהיה שנת הוידאו המותגי ברשתות החברתיות וכנראה גם השנה של גרייט דיגיטל שכבר אחראים לאחד הלהיטים המותגיים של 2016.

עמוד מטרנה מתברג במקום ה-3, צבר עושים באהבה במקום ה-4, אדידס ריצה במקום ה-5, נייקי כדורגל, עמוד נוסף שמנוהל ע"י גרייט דיגיטל מתברג במקום ה-6, לאחריו אדידס כדורגל ובזק בינלאומי.

דירוג המותגים השנתי
דירוג המותגים השנתי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים