לפייסבוק יש מלך חדש וקוראים לו דניס צ'רקוב – דירוג יולי 2016 חושף את הכוכבים החדשים

דניס צ'רקוב
דניס צ'רקוב

דירוג עמודי הפייסבוק החודשי של המזבלה וחברת SpyTheNet לחודש יולי 2016, חושף את הכוכבים החדשים של סצינת הפייסבוק הישראלית, את המגמות והטרנדים החמים ואת העמודים הפופולארים בישראל, שמצליחים לייצר עניין בקרב מיליוני גולשים. כזכור הפרמטר העיקרי בדירוג הוא מספר האינטראקציות (לייקים, תגובות, שיתופים) שמצליח לייצר כל דף ביחס למספר האוהדים שלו.

החל מחודש יולי, מדדי הפייסבוק עברו שידרוג אלגוריתמי משמעותי, במטרה לשקף בצורה טובה מאי פעם את נוף הפייסבוק בישראל. הדירוג החודש כולל את רשימת 100 העמודים הישראלים האינטראקטיבים ביותר, דירוג ייעודי דינאמי שמשתנה מדי חודש (החודש הזמרים המובילים), דירוג המותגים ואנליזה של עמוד נבחר. דירוג המשפיענים, שסוקר את הפרופילים הפופולארים ביותר יחשף מחר.

עלייתו של הוידאו כתוכן הפופולארי והויראלי ביותר בפייסבוק, בדגש על תכני וידאו מקוריים, מיצבה את דניס צ'רקוב (25), מפיק מסיבות ועורך ויוצר סרטונים מבת ים, כדמות הפופולארית ביותר ברשת החברתית. עם כ-12 אלף אינטראקציות בממוצע לכל סטטוס, מאות אלפי צפיות לכל סרטון ואלפי תגובות, צ'רקוב עושה בית ספר לגופים מהמתוקצבים והגדולים בישראל וזוכה למעמד של כוכב רשת אמיתי, שכבר זכה להופיע בשני סרטונים של אביגדור ליברמן.

עמוד הפייסבוק של צ'רקוב שמונה כ-145 אלף אוהדים (Dennis Charkov), מציג קצב גדילה מסחרר של למעלה מ-5000 מצטרפים חדשים מדי שבוע ותפוצה שבועית שנעה בין 1.6 ל-3 מיליון חשיפות. צ'רקוב השכיל גם לעשות שיתופי פעולה ולשלב כוכבי רשת נוספים בסרטונים שלו, ביניהם מישל טרוני וסמיון גרפמן, מה שחיזק משמעותית את מעמדו ואת היקפי החשיפה המפלצתיים. גם בת זוגו דינה אברמסון לוקחת חלק פעיל בסרטונים של צ'רקוב, ולזכות השניים ניתן לרשום הישג מרשים במיוחד – סרטון עם מיליון צפיות אורגניות.

דירוג 100 העמודים | להורדת PDF מלא

דירוג העמודים
דירוג העמודים

זה הזמן שלהם
צ'רקוב הוא לא ה"אנדרדוג" היחיד שכובש את הדירוג, גם עמוד 'ישראלים מצייצים' של דניאל שטרית שמתברג במקום השני עם כמעט 10 אלף אינטראקציות בממוצע. במקום השלישי מתברג עמוד 'הצינור' שיציין בקרוב מיליון לייקים (בס"ד). עבור שטרית, שנחשב לשם עולה בתחום ניהול התוכן, מדובר בהישג מרשים במיוחד, מעבר לעמוד 'ישראלים מצייצים', שטרית עבד בחודשים האחרונים כמנהל תוכן בעמוד 'הצינור' והיה פקטור משמעותי בהתקדמותו ליעד מיליון האוהדים. שטרית מנהל גם את עמוד הפייסבוק של משה פרץ, שמתברג במקום ה-8, כך שמדובר בשלושה ציוני דרך משמעותיים עבור מנהל התוכן הצעיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחלש מעט ומתברג במקום הרביעי, הקומיקאי חן מזרחי ממשיך להיות אחד משחקני הפייסבוק המשמעותיים בישראל ומתברג במקום החמישי. עמוד הפייסבוק של 'פשפשוק' שמנוהל לצד עשרות קבוצות של המותג ע"י אהוד פורת, מתברג במקום השישי, הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום במקום השביעי, משה פרץ במקום השמיני, עמוד הפייסבוק 'כולנו נגד חנין זועבי' מתברג במקום התשיעי, ועמוד 'הידעת?' של מורדי לוי, שנחשב לאחד מעמודי הפייסבוק החזקים והיציבים, מתברג במקום העשירי.

מישל טרוני ודניס צ'רקוב
מישל טרוני ודניס צ'רקוב

עמוד ynet של ידיעות אחרונות ממשיך עם עבודת פייסבוק מצויינת ומתברג במקום ה-11. עמוד ארץ נהדרת ממשיך להתחזק בזכות תוכן מקור ויראלי ועמודי הנישה והסאטירה ממשיכים את מגמת העליה. 'היגיון של אישה' מתברג במקום ה-14 ועמוד 'חיילים מצייצים' של נדב פריד מתברג במקום ה-15. יואב 'הצל' אליאסי, ממשיך לשמור על מיצוב גבוה ומתברג במקום ה-18. קליק של יוניליוור ישראל, ממשיך לשמור על מיצובו כמותג הפופולארי ביותר בפייסבוק בישראל ומתברג במקום ה-35 ברשימת 100 הדפים.

מגמת ההחלשות של אתרי הטראפיק ממשיכה וניכרת ירידה משמעותית במספר האינטראקציות לסטטוסים ולעמודים שמפיצים קישורים. בנושא זה יש לציין לטובה את המהפך של ynet שמצליח לנווט בהצלחה בין הגחמות האלגוריתמיות של פייסבוק ולשלב קישורים לצד תוכן ויראלי. ל-PDF עם ניתוח פעילות הגולשים בעמוד 'הצינור'.

דירוג הזמרים | להורדת PDF מלא
עמוד הפייסבוק של משה פרץ, שכאמור מנוהל ע"י דניאל שטרית, מתברג במקום ה-1 בקרב האמנים. אייל גולן מתברג במקום השני עם כ-2700 אינטראקציות לסטטוס. שירי מימון במקום השלישי, שלמה ארצי במקום רביעי, שרית חדד במקום החמישי, דודו אהרון במקום השישי וליאור נרקיס במקום השביעי. משה פרץ גם כובש את הטבלה עם דירוג "הפוסטים האינטראקטיבים ביותר" (ראו ב-PDF).

דירוג הזמרים
דירוג הזמרים

דירוג המותגים | להורדת PDF מלא
את טבלת המותגים כובש מותג 'קליק' של יוניליוור ישראל שמנוהל ע"י גרייט דיגיטל. בזק בינלאומי במקום השני, גלידות שטראוס, שעמוד הפייסבוק שלהם מנוהל אף הוא ע"י גרייט, מתברג במקום השלישי, לאחריו נייקי (גם גרייט) במקום הרביעי, נסקפה במקום החמישי ועמודי אדידס ריצה וכדורגל חותמים את שני המקומות האחרונים. בדירוג המלא ניתן גם לראות את הסטטוסים הפופולארים של המותגים. שם כובשת נייקי עם סטטוס שזכה לכ-13 אלף לייקים (גרייט), קוקה קולה עם קידום מאסיבי לסאמר לאב 2016 שהניב למעלה מ-11 אלף לייקים, רכבת ישראל עם 9500 לייקים, קליק עם 9000 לייקים, מטרנה עם 5000, בזק בינלאומי עם מספר דומה והשף הלבן עם 4700.

דירוג המותגים
דירוג המותגים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים