פייסבוק החלה לאפשר תוכן שיווקי בעמודי אוהדים, גם כאלו ללא V אימות

תוכן שיווקי בפייסבוק
תוכן שיווקי בפייסבוק

כשנתיים לאחר שעמוד 'סטטוסים מצייצים' של אבי לן הוסר לאור טענות על מכירת תוכן שיווקי לצד שלישי וזאת בניגוד לתנאי הפלטפורמה, פייסבוק החלה באחרונה להגמיש משמעותית את האפשרות להעלות תוכן שיווקי בצורה "חוקית" לעמודי האוהדים, גם כאלו שלא זכו ל-V אימות. כך עולה מכמה מנהלי עמודים, חברי קבוצת 'מנהלי דפים' שבעמודיהם נפתחה ביממה האחרונה האופציה להשמת תוכן שיווקי של צד שלישי.

תוכן שיווקי בפייסבוק היה עד אפריל 2016 שמור בעיקר לפאבלישרים הגדולים ולשותפי התוכן של פייסבוק, שזכו להעלמת עין מצד הרשת החברתית. כידוע, העלאת תוכן פרסומי/שיווקי של צד שלישי נאסר על פי תנאי השימוש של פייסבוק והעונש כפי שלמד אבי לן על בשרו, עלול לחסל לחלוטין את פעילות העמוד.

לפני כשנה, החלה פייסבוק לאפשר לבעלי עמודים מאומתים (V כחול), לשלב תכנים פרסומיים של צד שלישי וזאת באמצעות פיצ'ר מיוחד שהתווסף בשורת הסטטוס. העלאת תוכן שכזה דורשת מבעלי העמוד לתייג את החברה המפרסמת תוך הקפדה על תנאים קפדניים במיוחד שכוללים הנחיות לשילוב תוכן שיווקי תקין בעמודים. תיוג שכזה גם מאפשר לחברה להיחשף לנתוני הביצועים של התוכן. באוקטובר 2016, פייסבוק פרסה את האפשרות גם בפני פרופילים אישיים עם V אימות.

עתה ועל פי דיון שעלה בקבוצת 'מנהלי דפים', עולה כי פייסבוק החלה לאפשר לקבוצת עמודים מדגמיים לשלב תוכן שיווקי בצורה חוקית, גם אם לא קיבלו V אימות. מדובר בצעד מבורך מצד פייסבוק, שיאפשר מעתה לבעלי העמודים שעובדים ימים כלילות בתחזוקת התכנים, להניב רווחים מנכסי הסושיאל שלהם ולהתפרנס מעבודת התחזוקה הקשה.

ולמרות זאת "אין מתנות חינם". יש לציין כי במקביל פייסבוק קיזזה משמעותית את החשיפה האורגנית של מרבית מעמודי התוכן הגדולים עם ירידה ממוצעת, כך על פי בדיקה של המזבלה שנאמדת בכ-15-30%. עוד יש לציין כי ביחס לעמודים בעולם, החשיפה של העמודים הישראלים עדיין גבוה משמעותית.

תקנון התוכן המותגי בפייסבוק:

1. אין לכלול בסרטונים או בקטעי שמע מודעות המופיעות לפני, באמצע או אחרי הסרטון או הקטע.

2. אין לכלול מודעות באנר בסרטונים או בתמונות.

תוכן מותגי בפייסבוק
תוכן מותגי בפייסבוק

3. אין לכלול מוצרים, מותגים או מממנים של צד שלישי בתמונת הנושא או בתמונת הפרופיל של הפרופיל או הדף.

4. אין לכלול כרטיסי כותרת בשלוש השניות הראשונות של סרטון. כרטיסים של מודעות ביניים מעבר לשלוש השניות הראשונות של סרטון, כגון כרטיסי אמצע או כרטיסי סיום, אינם יכולים להופיע למשך יותר מחמש שניות רצופות וצריכים להיות מתויגים כראוי באמצעות כלי 'תוכן ממותג'.

5. אין לכלול שכבות-על גרפיות, סמלי לוגו או סימני מים בשלוש השניות הראשונות של סרטון. שכבות-על גרפיות, סמלי לוגו או סימני מים הכלולים מעבר לשלוש השניות הראשונות של סרטון צריכים להיות מתויגים כראוי באמצעות כלי 'תוכן ממותג'. מרכיבי מודעות וסמלי לוגו הכלולים בסרטונים מכיוון שצולמו במהלך הקלטת הסרטון, כגון שלטים באצטדיון המופיעים בתוכן בנושאי ספורט, אינם צריכים להיות מתויגים.

6. שכבות-על גרפיות, סמלי לוגו או סימני מים הכלולים בתוכן תמונות צריכים להיות מתויגים כראוי באמצעות כלי 'תוכן ממותג'.

7. מבצעי קידום, כגון הגרלות או חלוקת מתנות, צריכים להיות מתויגים כראוי באמצעות כלי 'תוכן ממותג' ולציית לסעיף III. ה. של תנאי השימוש בדפי פייסבוק.

8. תמונות או סרטונים של צד שלישי המקדמים מותגים, מוצרים או מממנים שאינם משויכים לפרופיל או לדף שלך, כגון סרטוני פרסומת באורך מלא של צד שלישי, צריכים להיות מתויגים כראוי באמצעות כלי 'תוכן ממותג'.

9. פרסום סמוי בתמונות או בסרטונים צריך להיות מתויג כראוי באמצעות כלי 'תוכן ממותג'.

10. פוסטים בפרופילים ובדפים שנאמר בבירור שהם ממומנים או מוצגים על ידי צד שלישי, כגון חשיפה עצמית בשמע או בטקסט של הפוסט, צריכים להיות מתויגים כראוי באמצעות כלי 'תוכן ממותג'.

11. עליך לציית לכל החוקים והתקנות החלים, וכן לוודא שאתה מספק את כל הגילויים הדרושים לאנשים שמשתמשים בפייסבוק, כגון גילויים הדרושים כדי לציין את האופי המסחרי של התוכן שאתה מפרסם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים