טוויטר השביתה צייצן סאטירי שצחק על חה"כ יאיר לפיד

טוויטר בהשעיה
טוויטר בהשעיה

חשבון טוויטר שנפתח לפני כחודש ע"י ש (השם המלא שמור במערכת) ולעג לסטטוסים וציוצים של חבר הכנסת יאיר לפיד מ'יש עתיד', נסגר אמש ע"י טוויטר בטענה כי הפר את תנאי השימוש שלה. הצייצן שהיה תחת שם המשתמש therealyairlpid@ משך בסה"כ כ-30 עוקבים ופירסם עשרות ציוצים בודדים תוך מענה לציוצים אחרים של לפיד בטרם הושבת ע"י טוויטר.

לכידת המסך שנשלחה למזבלה
לכידת המסך שנשלחה למזבלה

מדיניות ההתחזות וניהול חשבונות פייקים בטוויטר קלילה למדי בהשוואה למדיניות מקבילה בכל רשת חברתית אחרת. ברשת המיקרובלוגינג תוכלו למצוא עשרות אלפי ערוצים סאטירים פעילים במיוחד שלועגים לפוליטיקאים, סלבריטאים ואישי ציבור. גם בישראל פועלים מאות חשבונות שכאלו שצוחקים על פוליטיקאים כמו מירי רגב וראש הממשלה נתניהו ועל אישים כמו רני רהב. אולם למרות הדברים החשבון שלעג ללפיד הוסר ללא מתן הסבר מפורט.

לפיד שנחשב לאחד הפוליטיקאים המובילים בטבלת חסימות הגולשים, ככל הנראה לא קיבל בעין יפה את הערוץ הסאטירי וצוות הדיגיטל שלו דיווח לטוויטר כי מדובר בחשבון מתחזה מתוך מטרה שיסירו אותו. מעבר לכך שחשבונות פייקים הם בגדר הלחם והחמאה של טוויטר, קשה למצוא סיבות אחרות לחסימת הערוץ שכן בתחילת ינואר השנה, טוויטר חיסלה את פעילותה בישראל ופיטרה חלק מהעובדים הישראלים. מאז מערכת המודרציה של תכנים בעברית כמעט שאינה פועלת, ובלתי אפשרי לקבל מענה לפניות בנושאים רבים שקשורים לטוויטר בעברית.

על פי מדיניות טוויטר בכל הנוגע לחשבונות מתחזים, טוויטר על פי המוצהר תסיר חשבונות כאלו שלא צויין בהם במפורש כי הם אינם קשורים לגוף או האדם עליו הם מצייצים.

המזבלה לא הצליחה לקבל את תגובת טוויטר בטרם הפרסום.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים