טוויטר סגרה את החשבונות של המזבלה

טוויטר
טוויטר

רשת המיקרובלוגינג טוויטר (twitter) סגרה היום, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות איבה וטרור, את חשבונות הטוויטר של המזבלה, בהם ערוץ הטוויטר הראשי שמנה 23.2 אלף עוקבים ונחשב לפופולארי במיוחד. חשבון הטוויטר של המזבלה זכה ללמעלה מ-700 אלף חשיפות חודשיות והיה צינור הפצה מרכזי בפעילות ההסברה שהמזבלה מנהלת בעניין פעילותם של פייסבוק וגוגל בישראל, ובאחרונה גם טוויטר. בחודשים האחרונים הסירה טוויטר 18 ציוצים שפורסמו בערוץ של המזבלה כנגד פייסבוק ישראל והנהלתה. טוויטר אף השעתה את המזבלה פעמיים, האחת ל-12 שעות והשנייה ל-24 שעות. עתה היא מחסלת לחלוטין את ערוצי הטוויטר הפופולארים של המזבלה. את חשבון הטוויטר מפעילה המזבלה לצד חשבונות נוספים שנסגרו, מאז אפריל 2008.

על פי הודעת סגירת החשבון ששלחה טוויטר למזבלה, נטען כי החשבון הוסר לאור הפרת תנאי השימוש של טוויטר, בראשם "הפרת תנאי השימוש שאוסרים על איום לפרוץ או לחשוף את פרטיו של אדם אחר". באימייל צירפה טוויטר את הציוץ שלדבריה בעקבותיו הוסר החשבון, בציוץ שפורסם לפני מספר שבועות על ידי המזבלה, נכתב: "מוזמנים לעקוב אחרי המזבלה ב-Drove. בקרוב יחשפו שם דברים שפייסבוק וגוגל כנראה יעשו הכול, אולי יחסלו את סחבק? בשביל למנוע את פרסומם #הלוואי_וינסו". כאמור אין בדבר הציוץ משום הפרה על תנאי השימוש של טוויטר.

אחד מחשבונות הטוויטר שהוסרו
אחד מחשבונות הטוויטר שהוסרו

אחת המושכות בחוטים העיקריות נגד המזבלה היא ג'ורדנה קטלר, מנהלת המדיניות והלוביסטית של פייסבוק אירלנד בישראל. לקטלר, בעברה מקורבת של ראש הממשלה נתניהו, קשרים אישיים במשרד החוץ הישראלי שם אמונים בין היתר על התקשורת מול טוויטר בדרישות להסרת תכנים והקפאת חשבונות, בשגרה של גופי טרור. בזמן שטוויטר אינה פועלת דיו ואולי כלל לא, בכדי להילחם באלימות, בהסתה, בטרור ובתכני הפורנוגרפיה, גם של ילדים, שמוצגים לעין כל, היא בוחרת לשמש ככלי מנגח בשם חברות פייסבוק ישראל וגוגל ישראל שבימים אלה נמצאתו בסכסוך עם המזבלה, חלקו כאמור מתנהל גם בבית המשפט.

מעבר לטיימינג של יום הזיכרון, שנועד לטרפד פרסומים והתעניינות תקשורתית וציבורית סביב הסנקציה של טוויטר כנגד המזבלה, מדובר בניסיון לפגום משמעותית בתפוצת הפרויקטים החדשים של תנועת Bridges Will Burn שהיו אמורים להיות מושקים היום. אתר קונטקט גוגל להנגשת גוגל ישראל ואתר קונטקט טוויטר להנגשת טוויטר ישראל. המזבלה רואה בחומרה את הניסיון של טוויטר לפגום בחופש הסיקור והפעילות שלה ותפעל בכל האמצעים והכלים שעומדים לרשותה גם כנגד טוויטר עצמה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. שוקל את צעדי בשלב זה, מה שבטוח הוא שלא אבליג לטוויטר בנושא, לא משנה באיזו מדינה הם נמצאים או מתחת לכמה מטרים באדמה הם נמצאים, אני אגיע אליהם. המזבלה לבינתיים מפעילה חשבון טלגרם
    https://t.me/mizbala

    טנקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים