עיתונאים ואנשי חדשות: כך תקבלו V אימות של טוויטר ובאפליקציות הבת; פריסקופ ו-Vine

אימות חשבון טוויטר
אימות חשבון טוויטר

עיתונאים וגופי חדשות חברי ארגון העיתונאים? בטח תשמחו לשמוע שבשבוע האחרון הבשיל שיתוף הפעולה בין ארגון העיתונאים בישראל לרשת המיקרו-בלוגינג הפופולארית 'טוויטר' (twitter), במסגרתו ביקש הארגון מחברת טוויטר באירלנד לפעול לאימות חשבונות של עיתונאים וגופי תקשורת ישראלים, כך עולה ממידע שהגיע לידי המזבלה. על פי בדיקה של המזבלה, אימות של חשבון הטוויטר גם מעניק מעמד דומה לערוץ ה-Vine, אפליקציית סרטוני ה-6 שניות של טוויטר ובאפליקציית הלייב פריסקופ (Periscope). על מנת לקבל את האימות גם ב-Vine יש לממשק בין שני החשבונות, לאחר מכן האימות מוענק באופן אוטומטי.

V for Vine
V for Vine

באימייל ששיגר הארגון לחבריו, נכתב: "אימות החשבון הוא כלי חשוב בשביל עיתונאי בטוויטר כי הוא מוסיף אמינות לציוצים. לצד זה, לאימות החשבון בטוויטר יש יתרונות נוספים: חשבונות מאומתים זוכים לתמיכה מהירה יותר במקרה של בעיות, הם יכולים להעלות סרטונים ארוכים יותר, יש להם נגישות לסטטיסטיקות, הם עולים ראשונים בתוצאות חיפוש, והם מופיעים ברשימות החשבונות המומלצים. רשימה כזו למשל, מחולקת לפי קטגוריות, תושק בקרוב למשתמשים ישראלים חדשים".

יש לציין כי בשונה ממה שנכתב באימייל, הגישה לסטטיסטיקות של הציוצים, פתוחה עבור מרבית ממשתמשי טוויטר ללא קשר לאימות החשבון.

קראו גם: כך תקבלו V אימות בפייסבוק בתוך 48 שעות

המזבלה בטוויטר
המזבלה בטוויטר

את שירות האימות לחשבונות טוויטר (Verified Accounts) השיקה החברה ב-2009, כחלק מהרצון שלה לסמן חשבונות שמייצגים גופים רשמיים, עיתונאים, סלבריטאים, פוליטיקאים ועוד. השירות הושק בתחילה לקהל נבחר ומצומצם ואף הוצע בתשלום כחלק מחבילת פרימיום של טוויטר שכללה גם ערוץ ממותג ששונה מערוץ הטוויטר המוכר, שתומחר בעשרות אלפי דולרים רבים, בין המשתתפים בפיילוט בזמנו – מגזין פורבס. לצד חשבונות מאומתים מתווסף הסימן V, בדומה לאימות בפייסבוק וברשתות נוספות (אימות טוויטר).

ביולי השנה, הכריזה טוויטר כי השיקה שירות אימות מקוון שמאפשר למי שעומד בקריטריונים להגיש בקשה אונליין. על פי טוויטר, ברשת החברתית למעלה מ-190,000 אלף חשבונות מאומתים. על מנת להגיש בקשה, יש לאמת את מספר הטלפון והאימייל של החשבון, לכתוב טקסט אודות, ולמלא פרטים נוספים כדוגמת תמונת פרופיל, תמונת קאבר, תאריך לידה, אתר רשמי ולהעביר את הציוצים לפומביים. עבור עיתונאים ואנשי תקשורת, יש לציין בשורת ה-bio את הגוף שבו הם עובדים תוך תיוג חשבון הטוויטר שלו.

בימים אלה כאמור הבשיל שיתוף הפעולה המקומי עם טוויטר, ועיתונאים ישראלים וגופי חדשות יכולים לקבל אימות של חשבונם באמצעות גישה לקישור ייעודי, בו הם נדרשים למלא את הפרטים ולשלוח לאישור החברה.

מארגון העיתונאים נמסר כי: "חברי ארגון העיתונאים שהבקשה שהגישו דרך הקישור נדחתה, מוזמנים לפנות אלינו ואנו נפעל להסדיר את אימות החשבון מול טוויטר. את הפנייה לארגון יש לבצע רק באמצעות השאלון המצורף. הארגון לא יכול להתחייב שכל החשבונות יאומתו".

בדומה לאימות ההמוני של עיתונאים ע"י פייסבוק ישראל שנעשה לפני מספר חודשים כפי שנחשף במזבלה, החלה טוויטר לאמת אמש (13.8) עשרות חשבונות של עיתונאים וגופי חדשות, שקיבלו את וי האימות. במידה ואתם פוליטיקאים, סלבריטאים וכו', מומלץ לפנות למשרד החוץ, שבמקביל לארגון העיתונאים, מטפל אף הוא באימות חשבונות.

>> למעקב אחרי המזבלה בטוויטר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים