בהשראת "קונטקט פייסבוק" – רויטל סויד תחייב את גוגל ופייסבוק ישראל להעמיד מוקד טלפוני

חה"כ רויטל סויד
חה"כ רויטל סויד

כשנתיים לאחר השקת אתר "קונטקט פייסבוק" שלראשונה בעולם הנגיש לציבור הרחב את פרטי יצירת הקשר של הנהלת חברת facebook ואתרי "קונטקט טוויטר ו"קונטקט גוגל" שעתידים אף הם להתפרסם, ועתה הצעת חוק חדשה של ח"כ רויטל סויד מהמחנה הציוני, עתידה לכפות על התאגידים הרב-לאומיים שפועלים בישראל, כדוגמת פייסבוק, גוגל וטוויטר, להעמיד מוקדי שירות טלפוניים ומענה אנושי לתלונות של משתמשיהן.

את ההצעה, יזמה סויד שמשמשת גם כסגנית יו"ר הכנסת וראש שדולת המרחב הווירטואלי, לקראת כנס "הסתה ברשת" שיזמה ויתקיים מחר (חמישי) בברטיסלבה בירת סלובקיה. בכנס ישתתפו חברי כנסת מישראל, עשרות חברי פרלמנט מאירופה, אנשי אקדמיה ונציגים מגוגל ומייקרוסופט. בכנס יידונו בין היתר תקנות הפרטיות של האיחוד האירופי (GDPR), לפיהן ניתן להטיל קנסות של עד 20 מיליון אירו על חברות המפרות את פרטיות אזרחי האיחוד.

סויד אמרה ל-ynet: "רשת חברתית כמו פייסבוק טוענת: 'אנחנו חברה מסחרית, אלה הכללים שלנו', אבל הם כבר מזמן לא רשת חברתית, הם הרבה מעבר לזה. פייסבוק היא מעצמה שיש לה 2 מיליארד משתמשים, שהם אנחנו. והם מחויבים לפעול לא רק על פי הכללים שלהם, אלא גם על פי הכללים הדמוקרטיים של המדינות בהן הם פועלים. כשאת נפגעת ברשת חברתית את יכולה לדווח על זה, אבל אם פייסבוק לדוגמה לא מקבלת את תלונתך, או אם מורידים לך עמוד, או פוסט, אפשר לכתוב ואפילו להגיש ערר על ההחלטה הזאת, אבל אין לך עם מי לדבר. הם גם לא באמת מקבלים את מה שאת אומרת, יש להם מדיניות מאוד מאוד נוקשה".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. למה הם לא שמים לשונית בורר.
    הם חוסמים לך דף בלי לשאול אותך .בגלל שתגובה שלך לא מוצאת חן בעיני מישהו. אז הוא שולח עליך תלונה של חסימה כי לא מתאים לו הדיעה שלי .חייבים לעצור את זה. לקבל חסימה של 30 יום זה מעצבן. .
    עם מי יוצרים קשר.
    דרך אגב היום נשאל צוקרברג. על זה מדוע לא חוסמים בחו"ל אנשים שמכחשים את השואה .אין לנו מדיניות של חסימה .ממש בדיחה.

  2. אני אשמח לקבל רשימה של עורכי דין להתנהלות משפטית מול פייסבוק.
    החודש גיליתי כי פייסבוק פשוט חייבו אותי על סכום של 3000 בלי ידיעתי, בלי שום התראה, בלי שום סיבה. כנראה שמישהו השתמש בפרטי אשראי שלי. וכשאני מנסה ליצור קשר – אין עם מי!!!! גם כשאתה מתקשר אז עונה משיבון שאומר לך תחפש בפורום את השאלה שלך ותמצא תשובה!!! וכשאתה משאיר להם שאלה בפורום – כבר למעלה מ-14 שעות ואף אחד לא חוזר אליך!!!

    [email protected]

  3. אולי תפתח לשונית, שבה רשימה של עורכי דין מומלצים לתביעות והתנהלות משפטית מול פייסבוק ישראל? זה יכול מאוד לעזור. תודה.

  4. הבעיה בפייסבוק היא שהאנשים הם אלו שנותנים לה את הכוח שיש לה. ובלעדיהם היא לא תוכל להיות כזו דורסנית ומאיימת. שום חוק לא יוכל לנצח אותה, כי חברי הכנסת בעצמם "לא קיימים" אם אין להם פייסבוק. רק אם הם באמת יעמדו מאחורי המילים שלהם ויעשו מעשים שבאמת יחמירו עם פייסבוק ויעמידו אותה ואת הגברת סופר-תאני במקום, רק אז אולי נוכל לראות התחלה כלשהי של שינוי. אבל אנחנו בישראל, ובישראל כמו בישראל – מלא דיבורים, אפס מעשים. אל לנו לתלות תקווה בכנסת, לפחות לא בנוכחית, ובטח שלא באופוזיציה.

    בכל מקרה, אני מייחל ליום שבו נזכה לראות את פייסבוק האיומה קורסת ומשלמת מחיר על הרס האינטרנט. לפייסבוק יש צדדים טובים – אבל הם כלום לעומת כל הצדדים האפלים שיש בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים