רחמים כהן, השופט שריסן את כוחן של פייסבוק וגוגל בישראל פורש במפתיע

פייסבוק - בית משפט, אילוסטרציה
פייסבוק – בית משפט, אילוסטרציה

בלעדי: שופט בית המשפט המחוזי תל אביב, רחמים כהן, שנקשר לתקדימים בהליכים נגד גוגל ופייסבוק בישראל, החל להעביר תיקים קיימים לקראת פרישה מוקדמת, כך נודע למזבלה מפי מקור, שהצביע כי חלק יתכן ואולץ לפרוש בעקבות "עבודה טובה מדי" אל מול תאגידי האינטרנט.

כהן (58) הוא שופט ותיק בתל אביב, לכהונתו כשופט השלום מונה ב-2002 ומאז 2014 משמש כשופט המחוזי.

בכהונתו במחוזי לקח חלק במספר הליכים בעלי סיקור תקשורתי גבוה, בהם תביעתה של ענת קם כנגד קבוצת 'הארץ' והעיתונאי אורי בלאו, תביעת יחידות הדיור נגד קלאב הוטל ונוספות, אולם כהן הפך לשופט אהוד ומוערך דווקא בקרב צדדים שמנהלים הליכים נגד תאגידים רב לאומיים כמו פייסבוק וגוגל.

רחמים כהן
רחמים כהן

בשנים האחרונות שפט כהן במספר רב של הליכים שהתנהלו כנגד גוגל ופייסבוק, חלק נסגרו בהסכמי פשרה או התקדמו לפסקי דין שקבעו תקדימים מסוכנים והרסניים עבור תאגידי האינטרנט, ואחרים עדיין מתנהלים כמו התביעה של אמיר חצרוני נגד פייסבוק, התביעה של סניה ולדברג ואלי נכט נגד פייסבוק ותביעות נוספות שככל הנראה יעברו לידי שופט/ת אחר/ת בעקבות פרישתו המוקדמת.

ב-2017 פסק כהן לטובת אבי לן וקבע כי על פייסבוק להשיב לאוויר את עמוד 'סטטוסים מצייצים' שהוסר מהרשת החברתית. כהן גם חייב את פייסבוק להשיב 27 עמודים של חברת קריאיישן סטייג' שהוסרו וחייב את פייסבוק להחזיר את הפרופילים של עובדי חברת NSO שנמחקו על ידה. באחרונה הגיעה לפסיקה תקדימית במסגרת תביעה של קבוצת עסקים קטנים נגד פייסבוק וקבע כי גם עמודים עסקיים יידונו לפי הדין הישראלי.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. שופט אמיץ, רודף צדק ששפט לעילא וללא מורא. חבל מאוד שהוא פורש. יום פרישתו הוא יום שחור למערכת המשפט ולעם בישראל. שירבו כמותו! יש להמשיך את מורשתו! נאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה.

    1. שופט כושל שביהמ״ש העליון ביקר את המקצועיות שלו בחריפות!
      ראה למשל, כיצד גרם עוול ליורשים בע״א 8023/16 וביטל צוואה כשרה וביהמ״ש ביטל את פסק דינו וקבע: ״בית המשפט המחוזי קבע קביעות עובדתיות לעניין מצבו הרפואי של המנוח בלא שהונחה לכך תשתית נאותה, ותוך שסבר כי אין צורך בחוות דעת מומחה.״

      https://supremedecisions.court.gov.il/Home/Download?path=HebrewVerdicts/16/230/080/g13&fileName=16080230.G13&type=4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים