בלעדי: במקום להודות בבאג, בפייסבוק ישראל בחרו לסכסך בין הימין החדש לישראל היום

עדי סופר תאני (יוסי זליגר), נפתלי בנט (פייסבוק)
עדי סופר תאני (יוסי זליגר), נפתלי בנט (פייסבוק)

גורם בחברת פייסבוק ישראל חושף בפני המזבלה כי בפייסבוק בחרו ביודעין ללבות סכסוך דמיוני בין מפלגת הימין החדש לחינמון ישראל היום במקום להודות כי מקור הסכסוך כלל טמון בבאג של פייסבוק עצמה.

תחילת הסיפור אמש (שלישי) לאחר שכתב חדשות 10 בכנסת עקיבא נוביק צייץ סרטון שהוצא לרשת ע"י פעיל הימין החדש בשם Yannay Mizrahi ובו הוצג כיצד תגובה של מזרחי נמחקת לכאורה בתוך שניות בודדות לאחר פירסומה באחד הסטטוסים שבעמוד הפייסבוק של ישראל היום.

הציוץ הנחרץ שנלווה לסרטון "קטע – הדף של ישראל היום מצנזר תוך שניות כל תגובה שמחמיאה לבנט" עשה את שלו והסרטון שנוביק צייץ הפך לויראלי (בפרמטרים של טוויטר) עם כ-30 אלף צפיות ולמעלה מאלף לייקים ובעקבות כך הצית סכסוך משמעותי כך נודע למזבלה, בין הימין החדש (בנט ושקד) לחינמון ישראל היום שהואשם במחיקת התגובות ובפגיעה בפעילות המפלגה.

אלא שכיאה לעידן הפוסט אמת והדיס-אינפורמציה ששוטפת את הרשתות החברתיות, הציוץ של נוביק שקבע כי ישראל היום מצנזרת תגובות היה מוטעה, לפחות במקרה המדובר. עתה גורם בחברת פייסבוק ישראל חושף בפני המזבלה כי באג ידוע במערכת התגובות של פייסבוק הוא זה שגורם לאי הצגה של כלל התגובות שנכתבו לסטטוס, מה שיכול כפי שבמקרה המדובר לגרום למראית עין מטעה לפיה תגובות נמחקות ע"י אדמין העמוד.

עוד נודע למזבלה כי בעקבות הציוץ של נוביק ועמדת ישראל היום לפיה לא נמחקו טוקבקים, פייסבוק ישראל, המנכ"לית עדי סופר תאני ומנהלת המדיניות ג'ורדה קטלר אף קיבלו פנייה בנושא, אולם בחרו כפי שהמזבלה חושפת – לאפשר ביודעין את המשך הסכסוך המדומה בין הימין החדש לישראל היום, במקום להרגיע את הרוחות ולהודות כי מדובר בבאג.

מטעם פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים