בלעדי: בפייסבוק ישראל בוחנים "השלכות" למחיקת הפרופיל של עמוס סילבר

מתוך הסטטוס שהוסר
מתוך הסטטוס שהוסר

מזה למעלה מחודש שמייסד 'טלגראס' עמוס דב סילבר שוהה במעצר באוקראינה. תחת תנאי כליאה קשים ועם קשר מועט לעולם כשהוא מנותק מזוגתו ובנם שבארה"ב וממשפחתו שבישראל, מסריו של סילבר מועברים לציבור ולתקשורת באמצעות עורכי דינו כשהם זוכים לתפוצה בעיקר בשתי פלטפורמות מרכזיות – פרופיל הפייסבוק האישי של סילבר וערוץ טלגרם בשם "הטריפ של עמוס" שמונה כ-8 אלף איש.

מעצרם של סילבר ושדרת הניהול של טלגראס לא צלחה בשלב זה את מבחן האמפתיה הציבורית. גיוס הכספים למימון ייצוגו של סילבר הניב אלפי שקלים בודדים ולמפגני המחאה שהתקיימו בכיכר רבין ובלהב 443 בלוד הגיעו מעטים וגם נפח הסיקור התקשורתי ירד משמעותי.

עתה מרחף על סילבר "איום" נוסף כשבחברת פייסבוק בוחנים האם למחוק את הפרופיל האישי שלו שכאמור מהווה צינור תקשורת לעולם. על פי מקור של המזבלה בפייסבוק ישראל עולה כי החברה הסירה היום סטטוס שפירסם סילבר ב-21.4 ובו חשף בין היתר את שמו המלא וכתובת מגוריו של "קפטן אמריקה" מי שהיה מבכירי טלגראס וסייע למשטרה בהפללת סילבר ועשרות סוחרים. הפרופיל של סילבר אף נחסם למספר ימים, כאשר בסוף תקופת החסימה יחרץ גורלו – האם ימחק או ישאר, נושא שעדיין בבדיקת "השלכות" בפייסבוק.

בסטטוס שהוסר התייחס סילבר גם לפרס שהוצע על פייסבוק ישראל וזאת בעקבות חשיפת המזבלה לפיה החברה העבירה ללא צו בית משפט מידע אישי ופרטי של סילבר. כזכור בעקבות הפרסום, חלק עובדי פייסבוק עברו בדיקת פוליגרף.

מתוך הסטטוס: "ולמלשינים אל תהי תקווה וכל הזדים כרגע יאבדו״ (תפילת שמונה עשרה). אמנם המשטרה ניסתה בכל כוחה למנוע/לדחות את פרסום וידיעת העובדה שההלשנה באה מבפנים ושהמלשין הוא %%%% ורצתה להפנות את החיצים כלפי פייסבוק ישראל אך מזימתם לא צלחה. במסגרת אותן ניסיונות פרסמה המשטרה את אותו סרטון הזוי ובזוי שלכאורה נראה ״נציג טלגראס״ עוטה מסיכה כשמאחוריו עציץ קנאביס וסביבו שטרות כסף רבים והוא מציע כופר עבור מידע על מנהלי פייסבוק ישראל. (‏לחצי מהמנהלים בטלגראס כלל לא היה Facebook כעיקרון) ‏כשהבינו שהסרטון לא אמין ושברור שהיא מאחוריו ומיהרה להסירו".

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. יש סיבה טובה להאמין שהוא אכן מוחזק "תחת תנאי כליאה קשים" בלי להסתמך על ההצהרות שלו ושל אנשיו? זה ברמה של כלא סיידנאיא? גואנטנמו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים