תיאורית הקשר (בראל)

מזבלה

הבאזז הרב-ענפי שנוצר סביב פיטוריהם של אורן פרנק ושירה מרגלית ממקאן אריקסון, מוציא את מיטב ה"קופירייטר" שבי. עם הזמן למדתי שמעבר ל-FUN המסוים שיש בהתעסקות עם תיאוריות קשר וקונספירציות למיניהן, התהליך עצמו תורם רבות לחשיבה קריאייטיבית, ויזואלית ורעיונאית ופותח בפני אפיקי מחשבה ודימיון חדשים.

היום, כשקראתי באתר ice על הפיטורים של אורן פרנק ושירה מרגלית, התחלתי להריץ תרחישים ציוריים ומדוייקים של פעולה פרסומית שעומדת מאחורי הנושא. אין ספק שמשהו בי נדלק – עד לרגע זה אני עדיין מקווה שזו אכן פעולה פרסומית / שיווקית / יח"צנית אינדיבידואליסטית ו/או משותפת של טיב טעם – קפה דה מרקר – נוחי דנקנר, בניצוחם של אילן שילוח והמקאניסטים.

קפה דה מרקר, קפה דהמרקר, קפה דמרקר, נוחי דנקנר, אילן שילוח, אורן פרנק, שירה מרגלית, מקאן אריקסון

אין ספק ש"פיטורי" אורן פרנק שנבעו מפוסט נוקב שכתב בקפה דה מרקר על כלבוטק ועסקיו של נוחי דנקנר הביאו לשיא צפיות וביקורים באתר, ובסופו של דבר העצימו ומיצבו את מעמדו של קפה דה מרקר כרשת חברתית של מובילי דעה.

בערב נפגשנו כמה חבר'ה והעלנו השערות בעניין סוגיית הפיטורים. חלק אמרו בולשיט – הם אשכרה פוטרו, חלק אמרו פעולה פרסומית של טיב טעם / קפה דה מרקר. למרות שלא הגענו להסכמה השאלה המרכזית שעלתה היא: במידה ואכן מדובר בסוג של גימיק פרסומי, האם הוא יסב נזק במקום תועלת? ואיך החבר'ה במקאן יצליחו לצאת באלגנטיות מהפעולה התחמנית אותה יצרו?

חלק אמרו שכותרות עיתוני הכלכלה של שבוע הבא ידווחו ש"אורן פרנק ושירה מרגלית נמצאים במשא ומתן על תנאים לחזרתם למקאן אריקסון" , שאורן פרנק ושירה מרגלית יעברו לנהל חברת בת של מקאן אריקסון או שבכלל מקאן יגידו לכולם "עבדנו עליכם, תלמדו, ככה יוצרים באזז".

למרות שלא כולם יסכימו איתי, אני בדעה שאם אכן מדובר "בתיאורית קשר פרסומית", הרי שזו תתפוס מקום של כבוד בפנתאון הפרסום הישראלי.
אם מחר אתעורר לריל לייף ואגלה שאורן פרנק ושירה מרגלית בסך הכל חיפשו סוג של exit משותף ממקאן אריקסון ואכן מדובר בפיטורים אמיתיים – אתאכזב.

קישורים לכתבות: אייס | ynet | גלובס | NFC | NRG | וואלה
קישורים נוספים: הבלוג של אורן פרנק | ינון לנדנברג חושד | תיאורית קשר בויקיפדיה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. חזרתי עכשיו משבוע בפריז ופתאום יש טירוףףףף!!!
    גם ההנפקה של אדלר וגם הפיטורים של פרנק בשבוע אחד.
    לגבי הפיטורים של אורן: הבנאדם יוצא המון פעמים על כל מיני גופים ואנשים וזו לא הפעם הראשונה שהפוסט שלו נכתב כנגד מישהו ספציפי. פעם נגד נסיס, פעם נגד גפן והפעם נגד גינת. ההבדל הוא שבפעם הזאת קם מישהו עם רצון להחזיר לו רעה כנגד רעה.
    חבל על פרנק כי הוא אדם מוכשר מאוד ומוזר שנסיונו לא לימד אותו לשמור על איפוק ואתיקה במיוחד במעמדו במקאן.
    בקשר לצרפת, ראיתי המון פרינטים מגניבים, רובם שייכים לגמר הרוגבי שמתקיים היום, BTL מגניב של DHL שנקרא: פרוייקט החפירה לגרעין העולם, ועוד פרסומת פרו בונו למשהו שלא הבנתי שנקראת The Human Shop.
    גם ראיתי את המשרד של Publicis שממוקם ממש בתחילת השאנז אליזה שזה אולי אחד המקומות היקרים בעולם.
    דוריאל, אני אשלח לך קצת זבל בימים הקרובים.
    אגב, בצרפת היתה שביתת זבל אז בהחלט כיף לחזור למזבלה 😀

  2. איכשהו לא נראה לי שחשפת בו את פרשת חתוליגייט.

    אחרי הכל, איזה מותג כבר היה יכול להרוויח מהמהלך הזה.
    דהמארקר קפה? דהמארקר? הארץ?
    יכול להיות, אבל באמת נראה לך שכריש ההון נוחי דנקנר ייתן לפגוע בשם ובמוניטין שלו רק בשביל כמה דגיגים קטנים ביחס לקבוצת IDB.

    טיב טעם?
    המהלך שלהם בכלל נוהל ע"י GPS מקבוצת אדלר-חומסקי, וקשה לי לדמיין שיתוף פעולה היסטורי בין שני הגדולים.

    גם אני הייתי רוצה שזה יהיה מהלך שיווקי גאוני, אבל אין מה לעשות זה גדול מדי.
    למרות שאכן נראה לי ממש מוזר, שפיטרו את פרנק על פאקין איזכור בודד של השם "נוחי" בקונטקסט שכלל לא תוקף אותו אלא את רפי גינת…

  3. בעיתונים השונים כתוב שאורן פרנק יעבור לנהל את הדיגיטל במקאן אירופה. תשקלל את זה למשוואת הקונספירציה.

    אני רק רוצה לציין שבמקום לשים צ'ופצ'יק (אקסנט) על ה a, היית צריך לשים גג (^ – אקסנט סירקופלקס) על ה o. (למה אני רוצה לציין כזה דבר? כי מסתבר שאני חננה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים