האשמות קשות נגד פייסבוק ישראל – "פוגעת ללא כל הסבר בבעלי עמודים"

עמוד הפייסבוק הוסר - צילום מסך
עמוד הפייסבוק הוסר – צילום מסך

שבועיים אחרי שעמוד החדשות הפופולרי 'דיווחים בזמן אמת' הוסר ללא סיבה מפייסבוק, ובחברת פייסבוק ישראל מסרבים להחזירו לאוויר.

דיווחים בזמן אמת נחשב למקור תוכן מועדף על גופי תקשורת מרכזיים בישראל והוא פועל במספר זירות דיגיטליות, בהן טיקטוק, אינסטגרם וטלגרם. סגירת עמוד הפייסבוק שלו אחריו עקבו כ-65 אלף איש כשהיה בשיא פעילותו במהלך מבצע שומר החומות, מגיעה ככל הנראה על רקע גל דיווחים מאסיבי נגד תכנים מישראל.

איציק פרזן, בעלי 'דיווחים בזמן אמת' סיפר למזבלה כי בכוונתו למצות את הדין עם פייסבוק עד שיוחזר העמוד. בתחילת השבוע שיגר פרזן באמצעות עו"ד סער גרשוני מכתב תראה נוקב לפייסבוק.

עו"ד סער גרשוני, צילום: אורי לבני
עו"ד סער גרשוני, צילום: אורי לבני

מעו"ד סער גרשוני נמסר: "כפי שניתן לראות פייסבוק ממשיכה לנצל את כוחה המונופוליסטי ולפגוע ללא כל הסבר בבעלי עמודים ברשת. הפעם מדובר בעליית מדרגה ופגיעה לא מידתית בחופש הביטוי וחופש העיתונות.

פייסבוק צריכה להפנים שאינה יכולה לפגוע בזכויות חוקתיות ללא כל סיבה נראית לעין. המכתב נשלח לאחר שפניות שנעשו לצורך בירור הסיבה להסרת הדף לא נענו. אני מקווה שלאחר קבלת המכתב פייסבוק יבינו כי פעלו שלא כדין ובחופזה וימנעו מאיתנו את הצורך לפנות לבית המשפט".

בפייסבוק ישראל סירבו להגיב. למכתב ההתראה ב-PDF

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

    1. בוקר טוב אני לא מקסימה את החסימה נגדי היום
      בגלל שהגנתי על אדם כמו אייל גולן שאין לו שום פסק דין שהוא עבריין מין ושום אונס. ,מותר לפי דעתי להגן על אדם חף מפשע. כמו שאנשים שמאשימות אותו בלי שום בית משפט למה אותם לא חוסמים גם. ניראה לי שזה ממש לא צודק. אנשים האלה הם לו בית משפט. הם מוציאים לשון הרע תודה ומבקשת לא לחסום סתם בלי צדק. תודה ויום טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים