על בלוגים וקקי

מזבלה

בלוגים וקקי

חזרתי ממילואים אתמול. בדרך כלל כשאני רוצה להעביר את הזמן אני מתחבר לאינטרנט, נכנס ל Google Reader ובודק מה חדש בבלוגים שונים שמעניינים אותי, רובם באנגלית.
שם, במילואים המדבריים, לא היה לי אינטרנט אז נאלצתי למצוא תחליף – דיברתי על האינטרנט. אחרי כמה שיחות עם מילואימניקים שבוזים נוספים, שגם מנהלים חיים ברשת, הגעתי למסקנה שלבלוגים יש תדמית שלילית אצל הגולש הישראלי הבוגר.


נכון, מילואים זה דבר שגורם לך להתנהג ולחשוב בצורה שלילית, אבל הדעה שלי לא מסתמכת רק על כמה שיחות עם מילואימניקים ממורמרים, אלא גם על הזלזול שנתקלתי בו כשסיפרתי לאנשים (באזרחות) שאני מנהל בלוג משל עצמי (כמובן שהשם "מזבלה" עזר לתדמית השלילית). הרבה ישראלים חושבים שבלוג זו מילה נרדפת ל "שלום אני חגית, בת 13, קיבלתי היום מחזור".
וזה ממש לא! זה "שלום אני שלומית, בת 15, אני כבר לא בתולה". סתם, זה גם לא זה. בלוגים הם האתרים שאליהם אני נכנס כדי להתחדש, להתרענן, לקבל השראה, לקנא, להתעדכן, להיות הראשון לדעת, להגיב, והכל בצורה הכי לא מגמתית שיש. נכון, בלוגרים מבוקשים יכולים לקבל כיום כסף עבור סיקורים שונים, אבל בלוגר שיכתוב מגמתי מדי יעלם מהבלוגוספירה, כי אנחנו הקוראים נברח לאחד מ 13 מילון הבלוגים האחרים שעוסקים באותו נושא.

הנה כמה עובדות שתורמות לתדמית ה"קיבלתי מחזור" של הבלוגים בישראל:

– באנגלית זה פשוט נשמע טוב יותר. ומספיק רק לראות איך ישרא-בלוג נראה לעומת Blogger של גוגל. מעניין גם לראות איך כל אחת מהפלטפורמות הפופולאריות מגדירה את המילה בלוג:

ישרא-בלוג כותב:
ישרא-בלוג הוא במה לפרסום יומנים אישיים (בלוגים). זה המקום לספר לעולם מה קורה אצלכם ובעברית.

Blogger כותב:
A blog is your easy-to-use web site, where you can quickly post thoughts, interact with people, and more. All for FREE.
פשוט נשמע ומנוסח טוב יותר…

– התוכנית "My Blog" המאוסה של רשת ו MSN מאפשרת לצופים להתעדכן בשינויים הביולוגים שחלים אצל נערות מתבגרות, בקריזות של ראפרים מתבגרים ובפנטזיות של לסבית אחת. צפיתי בה מספר פעמים ולא יכולתי להתעלם מהחלטת ההפקה ("הסמויה") לקטול ואף להשפיל באכזריות את הדוברים המחוצ'קנים.

– אתרים כמו ישרא-בלוג של נענע והבלוגיה של תפוז מאפשרים לכל אחד להרים בלוג משל עצמו ולהשתפך כאוות נפשו. עד עכשיו הכל טוב ויפה, אבל מישהו שהיה אחראי על אפשרויות העיצוב לא עשה את העבודה שלו כמו שצריך. כל פעם שאני נכנס בטעות לאחד מהבלוגים של ישראבלוג אני מסתנוור מעיצוב חסר טעם אחר – ורוד נצנצים, חום קקי ועוד רבים ורעים.
בתפוז, בנוסף לפלטות הצבעים המזעזעות שמוצעות לבלוגרים, יש כמות בלתי נסבלת של באנרים, פופאפים ועוד מדכאי גלישה.

אני אתן שתי דוגמאות לבלוגים בעייתיים:

1. אוסף ההגיגים של זרובבלה – לבחורה הזאת יש בלוג פופולארי מאוד בישרא-בלוג, עם מאות אלפי כניסות עד כה. היא אפילו הופיעה ב My Blog שהזכרתי מקודם והיא אוהבת הומור קקי-פיפי. העיצוב – ורוד נצנצים עם מלא אייקונים שעליהם כתוב "פות".

2. הבלוג של מירן פחמן – לבלוג הזה, שמתארח בבלוגיה של תפוז ועוסק בפרסום קריאייטיבי, אני נכנס מדי פעם, אבל משום מה חוטף ת'חרא בכל פעם, כנראה בגלל הצבע החום ששולט בו, התמונות הקטנות מדי שמופיעות בפוסטים והפרסומות. פעם אחת אפילו קפצה לי פרסומת פופאפ שלא הצלחתי לסגור.

מהמילואים האחרונים יצאתי עם כמה חובות. הבטחתי לכמה חבר'ה שאני אשלח להם לינקים לבלוגים מוצלחים ולאתרים שמדרגים בלוגים באופן כללי. לאחד שעובד בהיי-טק, הבטחתי שאשלח לינקים לבלוגים שעוסקים בטכנולוגיה ובגאדג'טים. לאחד אחר שלומד לתואר שני בפיסיקה, הבטחתי בלוגים שעוסקים במדע בכלל ופיזיקה בפרט ולינקים למנועי חיפוש שמתאימים למיידענות (גוגל טוב, אבל לפעמים הוא לא מספיק). מכאן התחיל הפוסט הנוכחי שאתה קורא עכשיו.

אז יאללה, נביא את ההמלצות פה, בסיטונאות:

יש כל מיני דרכים למצוא בלוגים טובים ברשת. הנה שתיים מהן:

1. Blogpulse הוא מנוע חיפוש בלוגים שעוקב אחר הבלוגים הכי שווים, הפוסטים הכי נצפים, סרטוני הוידאו הכי מקושרים ועוד.

2. The Weblog Awards זו תחרות בלוגים פופולארית שנערכת כל שנה (עד עכשיו ברשת, בשנה הבאה בלאס-וגאס!). ההצבעה לתחרות של 2006 הסתיימה ממש עכשיו אבל מה שבאמת מעניין זה לראות מי המועמדים ומי זכה בכל אחת מהקטגוריות הרבות של התחרות.

יש מנועי חיפוש שמתאימים את תוצאות החיפוש להעדפות האישיות שהגולש מגדיר מראש. הנה 2 דוגמאות מצויינות למנועי חיפוש כאלה:

1. Giga Blast
2. Rollyo

3 בלוגים משובחים שעוסקים בטכנולוגיה:

1. MAKE
2. Tech Crunch
3. Engadget

דרך מצויינת להתעדכן מה קורה בבלוגים (וברשת בכלל) בנושאים שמעניינים אותך היא הדרך של "גוגל התרעות". מכניסים מילת מפתח ומקבלים התרעה ישירות למייל בכל פעם שנוספת לגוגל ידיעה שקשורה אליה. מומלץ בטירוף!

אני אישית משוטט בבלוגים שעוסקים בשיווק ופרסום, טכנולוגיה, אינטרנט וגרפיקה ועיצוב. אפשר להגיע אל הבלוגים שמעניינים אותי דרך הרשימה ההולכת ומתארכת שנמצאת בפאנל השמאלי פה במזבלה.

אבישי, אני לא מסתובב בבלוגים שמתעסקים בפיסיקה, אבל אני מניח שהפוסט הזה ייתן לך הכוונה ראשונית אליהם. מה שבטוח, אתה חייב להירשם ל Google Alerts, לרשום את המילים פיסיקה, פיזיקה, גם באנגלית, ולהתחיל להתעדכן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים