רכבת ישראל באינסטגרם: המצלמה המסתובבת

Instagram_logo-580×4651

מאת: מושון תמיר

אתמול בערב נוסף לי עוקב חדש באינסטגרם, israrail שמו ומיד אחריו נוסף לייק לתמונה שצילמתי ותייגתי בתחנת רכבת לפני שבועיים. שתי נגיעות מסך ומצאתי את המקור: תמונת אינסטגרם עם טקסט על התחרות ותיוג של חשבון האינסטגרם של המזבלה (Mizbala).

רכבת ישראל פצחה במבצע בפייסבוק של העלאת תמונות מאינסטגרם שכולל תיוג התמונה באינסטגרם והעלאת התמונה לאפליקצייה של המבצע בפייסבוק (קליק לתחרות). עד כאן, רעיון יפה. כנראה שזה גל כזה, שעכשיו מתחילים (גם בארץ) לעשות פעילות בשילוב אינסטגרם כמו התחרות שעשו ברנואר (קליק).

רק שברכבת ישראל (או במשרד שמפעיל את הניומדיה שלהם) שכחו שכשעושים משהו כזה פומבי וחברתי יש הרבה מקום להתנגחויות ועלולים לקבל לפנים (לקיר בפייסבוק או לפיד באינסטגרם) את המחשבות והרגשות של הגולשים והנוסעים אם השירות שהם מקבלים לא מספיק טוב לדעתם. וכבר בתגובות בפייסבוק אפשר למצוא תגובות לא כל כך נחמדות (אם כי עדינות):

  • וזה אחרי שהסדרן שלכם מחק לי תמונה שצילמתי ברציף….. :/
  • נצלם את השירותים המגעילים שלכם אלה שתמיד סגורים בקרונות כי מקולקלים תמיד וגם כל הכתמים על הריפודבכיסאות..
  • רעיון לתמונה מנצחת – רכבת בתחנה בזמן.

כמובן שגם על הפרסים שבחרו לחלק ברכבת לזוכים (כרטיס חופשי חודשי וקפה ומאפה בתחנות הרכבת) יש לגולשים מה להגיד. המצב הזה עוד סביר, מעניין מה יקרה כשנוסעים מעוצבנים יתחילו לתייג אותם ולהאשתג אותם עם תמונות וטקסטים פחות אוהדים. יכול להיות שברכבת ישראל הכינו תגובה הולמת (בנתיים נראה שלא) או שהם מתכוונים לשפר את המצב בכל אחת מהטענות שהצלמים המוכשרים יעלו.

רכבת ישראל לא הראשונים בעולם שלקחו את הצ'אנס הזה, פולקסווגן העלו לפייסבוק שלהם בתחילת השנה סטטוס עם שאלה של "מה הייתם רוצים שנעשה בשנת 2012?" וזכו להפגזה מאסיבית ומתוזמנת היטב של פעילי גרינפיס. והם כמובן לא היחידים. זו הסכנה כיום בפעילות ניומדיה – צריך להיות מוכן לתרחישים שונים ואף משונים שבה כוונה טובה עלולה להתהפך על המפרסם. טיפ: כדי לראות תמונות מאינסטגרם בלי סמארטפון, אפשר להיכנס לוובסטגראם ולחפש בשורת החיפוש מילות תיוג או משתמש.

קו
הפוסט נכתב על ידי מושון תמיר, מערבב מולטימדיה, ניו-מדיה ופרסום, אבל גר בחיפה. האינסטגרם של מושון mushonet

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. סערה בשלולית. הפעילות אכן חמודה ומשיגה את המטרה אך בהחלט לא צריך שלושה פוסטים על עוד קמפיין נחמד. נסחפתם

  2. פוסט על כלום ושום דבר.. מה אמרת פה בעצם להיזהר מתגובות? זה א.ב של ניהול כל עמוד מותג, מזה משנה באיזו פלטפורמה זו… ממש לא קשור לרכבת

  3. פתאום שוב קם אדם ומחליט שהוא טוקבקיסט ?

    הכיוון של הפוסט נכון. תחרות על כלום. בחברה שנותנת כלום שירות. וכלום פרסים. וכלום קריאייטיב

  4. [Comment ID #90270 Will Be Quoted Here]

    כתוב פה: קוראים לי מושון אני "מומחה" לניו מדיה, עילג, ויש לי …. גדול. אה ו…נתנו לי לכתוב בבלוג ולפרסם את עצמי. יוהוהוהוהוהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים