השאלון של פופלבסקי: רני בלייר

השאלון של פופלבסקי: רני בלייר - צילום דן חיימוביץ'
השאלון של פופלבסקי: רני בלייר – צילום דן חיימוביץ'
רני בלייר
רני בלייר

תכירו את רני בלייר, במאי טלוויזיה ותסריטאי ישראלי (שבתות וחגים, פרשת השבוע, אדמה, תיבת נוח), זוכה פרס האקדמיה לטלוויזיה ובעברו יו"ר איגוד הבמאים בישראל. בלייר מתמודד לכנסת ה-19, במקום ה-3 במפלגת ארץ חדשה, אותם הקים עם אלדד יניב.

תחנת רדיו אהובה בנסיעה
גלגל"צ. "בגלל המוסיקה". אני צריך את המוסיקה למחשבות ובתור אחד שנוסע למרחקים ארוכים אני ממעט לשמוע דיבורים, חדשות. אני לגמרי טיפוס של קצב, קצב של מוסיקה וכמה שפחות דיבורים. גם עכשיו, בזמן הנוכחי, כשאני נכנס לפוליטיקה וצריך לדעת מי אמר מה ומתי ולמה.

איזה דיסקים יש אצלך באוטו?
ישראלית, לא מיינסטרים אלא האיזורים של סחרוף ופורטיס – יש להם בלדות יפות, נקמת הטרקטור, הרבה היפ הופ, קולדפליי, תלוי במצב הרוח.

ווליום באוטו ו-ווליום בחיים האמיתיים
אני חי בווליום גבוה, באופן די סיסטמטי. רץ למרחקים ארוכים ועושה את זה בפול ווליום, "שבתות וחגים" רצה חמש עונות וזאת אולי ההוכחה הניצחת לאיש המרתון שאני.
אני אדם של עוצמות, חוסר שקט מניע אותי, מזיז אותי, מאתגר אותי. החיים שלי בתדרים מאד גבוהים, במיוחד בתקופה האחרונה. המוסיקה בווליום גבוה, החיים בווליום גבוה. חייב את זה.

השאלון של פופלבסקי: רוני אפלבוים

איזה אדם אתה, תעדיף פקק או כביש מהיר?
אם השאלה היא חברתית אז אני אעדיף פקק. אני אוהב חברה של אנשים. כל אדם שאני פוגש הוא עולם, לכל אחד יש את החשיבה המסוימת שלו, ההתנהלות המיוחדת שלו. בפקק אפשר לראות, לדעת, להבין. תמיד סקרן ללמוד את השוני בין בני האדם.

מה "מתדלק" אותך?
בעיקר עוולות שלטון כלפי חברה, כלפי אזרחים. חוסר הגינות, התנשאות, חוסר צדק. המחאה החברתית האחרונה גרמה לזירוז כל המערכות אבל מאז ומתמיד הייתי פעיל חברתי, גם כיו"ר איגוד הבמאים. עם הכניסה לפוליטיקה אני מחויב לבצע שינוי אמיתי בתודעה הישראלית כלפי הרווחה, השוויון, חופש הביטוי והדמוקרטיה. אנחנו מחוייבים לחברה חופשית, משוחררת, שיוויונית, שואפת להשכלה. אני מאמין בתל אביב כרעיון, תל אביב היא עיר של השראה. אני מחויב לחיסול הפריפריה כמושג פוליטי וכמרחק פיזי חברתי ותרבותי. משהו חייב להשתנות מהיסוד ובדיוק לשם אנחנו מכוונים במצע שלנו, זה הדלק שלי.

איבוד בלמים
אני חושב שהמדינה איבדה מזמן את הבלמים, איבדה את האחריות כלפי אזרחיה, לא "סופרת" אותם, ומכל הסיבות שדיברתי עליהן.

איזה טרמפיסט היית שמח להעלות לנסיעה?
נועם חומסקי. הוא מסמל מבחינתי כל מה שמעניין. אדם של חוכמה, מחשבה מקורית, חשיבה שלטונית מפוכחת ובריאה.

הפתעת אותי. הייתי בטוחה שאחרי הקמפיין ו"תמנו-נוני" תגיד לי שתרצה להעלות את נוני מוזס ולסגור איתו חשבון באוטו נעול. אולי לשים לו מוסיקה שהוא שונא.
דווקא לא, תתפלאי. כעס אמנם מניע אותי, אבל למקומות של בנייה. אני מעדיף את נועם חומסקי, איש של מחשבה מקורית, חשיבה שלטונית מעניינת, אפשר ללמוד ממנו הרבה על שלטון האיגודים. השאיפה שלנו היא להקים פרלמט שמורכב מראשי איגודים, לזה אני מתחבר אצל חומסקי. אם תרצי דוגמה מהשבועות האחרונים, אני חושב שחברת החשמל היו צריכים לשבות לאות הזדהות עם שביתת האחיות. אבל גם בזה הרי הכל כ"כ ציני: איזה איגוד חזק יותר, אם איגוד האחיות מוחלש יותר לעומת האיגוד שלי אז אין לי אינטרס לשבות. זאת הציניות שמאיימת על הדמוקרטיה – זה רקוב בעיניי. אנחנו צריכים להיות אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד.

רני בלייר (שני משמאל) - צילום דן חיימוביץ'
רני בלייר (שני משמאל) – צילום דן חיימוביץ'

אז הנה לך הזדמנות לגרפיטי. מה היית רוצה לכתוב?
"פשיסטים לא מתים, הם רק מתחלפים". כל מי ששולט במדינה הזאת הם פשיסטים שפוגעים באופן שיטתי בחופש הביטוי, בחופש העיתונות, בשיוויון, בזכות להיות שונה.

ממה אתה מסונוור, מי מדליק לך אורות גבוהים?
הילדים שלי, אני מסונוור מהם. הם גדלו להיות אנשים עצמאיים ודעתניים וזה מרגש אותי.

השאלון של פופלבסקי: רוני אפלבוים

צומת T ואיך אתה בלקחת החלטות?
לגמרי הולך עם הלב שלי, האינטואיציה מנצחת את ההיגיון. חודשיים לפני שקיבלתי תשובה מ-ICP על שבתות וחגים, הציעו לי לביים את העונה השלישית של פלורנטין והייתי צריך להחליט אם לביים את פלורנטין עם מצב כלכלי מאד קשה או לחכות לתשובה, חיובית או שלילית, לגבי שבתות וחגים. אני זוכר את הימים האלה, זה פחד לא נורמלי. בסופו של דבר דברים הסתדרו כפי שרציתי ואני שוב חוזר לעניין האינטואיציה, היא כמעט ולא בוגדת בי.
מאז ומתמיד הייתה בי את היכולת הזאת, זה סוג של גיפט שניתן לי, להריח את הדבר הבא, את הלך הרוח של הרחוב, של האנשים.

בוא נדבר על אור אור אדום ארוך מהרגיל. לפעמים אתה מגיע לצומת ועומד במקום וחושב לעצמך 'וואלה, אני המון זמן כבר עומד באדום הזה והיה אמור כבר להתחלף'. ואתה מוצא את עצמך ממשיך לעמוד, האור לא מתחלף. היה לך משהו כזה בחיים?
ועוד איך היה. הייתה תקופה מאד ארוכה בה לא הצלחתי להתרומם מבחינה יצירתית. עד גיל 37 די דשדשתי. עשיתי קליפים וקצת כתבות אבל הפריצה לא הגיעה, ולא הגיעה המון זמן. רק בגיל 37 התחלתי לעשות את הפיילוט של "שבתות וחגים" ומאז הכל היסטוריה, התמקדתי, עליתי על כביש מהיר, אוטוסטרדה של עשייה.

פנייה לא נכונה, הייתה לך? כזאת שאתה מבין שעלית על שביל של טעות
אולי ההחלטה לעשות את "תיבת נוח" היתה שגויה. הגעתי לפרויקט הזה כבמאי מאמץ, כתבתי ביחד עם מאיה הפנר, הרעיון היה של שמוליק קלדרון, ומשהו שם לא היה לגמרי אני. מזה למדתי שאני צריך לכתוב דברים לבד ולביים באופן עצמאי.

GPS של החיים שלך?
אבא שלי ז"ל. הוא נפטר לפני שלוש שנים והייתי מאד קשור אליו. הוא היה אבא קשוח, אוהב במעשים, לא מדבר על זה. אחד שעומד בכל התחנות במבחן והערכתי אותו על זה. הוא נפטר במפתיע. זה מבחינתי "מחשב מסלול מחדש".

הבהובי מצוקה, ממה אתה מוטרד? מה עוצר לך?
בדר"כ מוטרד ממצב כלכלי, זה מסוג הדברים שנועלים אותי, שמסנדלים לי את היצירתיות. להיות אמן-יוצר במדינה שלנו זה המצב הכי לא בטוח, הכי לא ודאי. דאגה כלכלית למשפחה זה אחד הדברים שיכולים להרעיל לך את הנשמה, כי יש לך אחריות ואתה לא מצליח לעמוד בה, ואתה יכול למצוא את עצמך משותק.

יש צלצול מיוחד לאנשים מיוחדים?
אין. יש צלצול רגיל של אייפון. אני די טכנופוב.

ובכל זאת אייפון
נכון, אני מחזיק אייפון כי אני חי ברשת וצריך להפיץ את הקמפיין בפייסבוק, באינסטגרם. זה שם המשחק. צריך להגיע לאנשים.

חיים של איזה ערוץ היית רוצה לחיות?
ערוץ ההיסטוריה. אני לא אדם נוסטלגי אבל מחובר להיסטוריה של האנושות, מאד אוהב תהליכים היסטוריים ומה הביא אותם לקרות, תמיד מעניין שם.

תמרור אהוב במיוחד?
תמרורי אזהרה. תמרורים שמורים להיזהר כי בעלי חיים חוצים. זה מזכיר לנו שהטבע קיים וצריך להתחשב בו. שהאורבניות לא כבשה את הכל, וזה יפה בעיניי.

תן לי עוד אחד
תמרור ללא מוצא. בעיקר כי ברור לך שאתה חייב להסתובב ולמצוא דרך אחרת, או דווקא ההיפך מזה – אתה יודע שתהיה חייב למצוא פתרון במקום שאתה נמצא. התשובה היא אצלך.

איפה זה פוגש את החיים שלך היום?
דרכי היום היא ללא מוצא בבחירה שלי להיאבק בשלטון ההון, לשנות את כללי המשחק מהיסוד. YNETומעריב מתעלמים באופן שיטתי מהקמפיין שלנו. אבל זה רק עניין של זמן ומוטיבציה.

באמפרים. מי גורם לך להאט?
הילדים שלי. אימא שלי. נשותיי לשעבר. חברים שלי.

יש לך תכניות מוזמנות? איך היית רואה את עתידך, את עתיד המפלגה?
הייתי רוצה להזמין חיים של חבר כנסת מהאופוזיציה. ודווקא מהאופוזיציה, כזה שמצליח לממש את הכוח והחסינות הפוליטית ולהשפיע ובעיקר לבלום את הסחף האנטי דמוקרטי שאנחנו חיים אותו. רוב המפלגות הגדולות מחוברות לשלטון ההון בכבלים ובשלשלאות וזה בדיוק הרצון שלנו להילחם בשחיתות הזאת. הדמוקרטיה יורדת לכביש כי מישהו גונב לנו את המדינה, את זה באנו לשנות.

קו
השאלון של פופלבסקי – מדור ראיונות חדש במזבלה של מעיין פופלבסקי. קופירייטרית ועורכת תוכן בת ככה וככה, מחפשת תשובות לכל מה שעובר לה בראש. השאלון מורכב ממספר שאלות קבועות, כאשר בכל שבוע יעלה במזבלה שאלון עם דמות מובילה אחרת בתחום הפרסום, שיווק, תקשורת ועוד. לפניות למדור הקליקו כאן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים