בחירות 2013: מלחמת המנדט-לייק החלה! מניפולציית לייקים ב-YNET – כך תהפכו את המפלגה שלכם למספר 1 בכל הסקרים החברתיים

בחירות 2013: מלחמת המנדט-לייק החלה! מניפולציית לייקים ב-YNET – כך תהפכו את המפלגה שלכם למספר 1 בכל הסקרים החברתיים

הבחירות מתקרבות ואתרים רבים, בדגש על אתרי החדשות כדוגמת YNET מקיימים סקרים חברתיים אשר בהם פעולת ההצבעה מבוצעת באמצעות כפתור ה-LIKE של פייסבוק. לסקרים יש משקל והשפעה רבה על החלטת הבוחרים, ומרבית הבוחרים אשר אינם בטוחים למי יצביעו ושוקלים להצביע למפלגות היותר קטנות – לא פעם מעלים את הטענה כי יצביעו רק אם המפלגה תראה יכולות לעבור את אחוז החסימה. כמות הלייקים בסקרים אומנם אינה אינדיקציה של כמות המנדטים (אם בכלל) שתזכה המפלגה, אך בהחלט יכולה להשפיע על כמות בוחרים כזו או אחרת. במקרה של סקר הלייקים של YNET אשר מתקיים במתחם בחירות מיוחד באתר, מתחת לכל מפלגה יש כפתור לייק אשר מהווה קלפי אלטרנטיבי.

עוד בנושא: סודות הפייסבוק נחשפים, כתבה של המזבלה במגזין FORBES >>

בעצם עשיית הלייק הגולש משתף בפייסבוק את עמוד הבחירות הווירטואליות ב-YNET ובו בזמן מגדיל את מספר המצביעים הווירטואלים של המפלגה שבחר. קיום סקרי לייקים קל למניפולציה ותוך 10 דקות תוכלו להפוך למפלגה הפופולארית ביותר בישראל עם 500,000 LIKES. אז איך זה עובד? מי שקרא את המאמר 'הסודות של פייסבוק נחשפים' יודע כבר את התשובה, מי שלא, הנה התשובה.

מפלגות ומצביעים: YNET ניסו להסוות את הקישור הישיר להצבעה עבור המפלגה המועדפת עליכם, אולם האק קטן מגלה כי הקישור כדלקמן, כאשר המספר שלאחר ה-N מייצג את המפלגה עבורה תצביעו:

https://my.ynet.co.il/TipIsraeli/pics/PartiesGallery_2012/fb/fb2.asp?n=34

הקישור לעיל הינו עבור מפלגת נצח, אשר עליה ביצעתי את הניסוי להעצמת הלייקים, למען הסר ספק מדובר בניסוי בלבד ואינו מטעמם. אז איך מגדילים את כמות ההצבעות? התשובה פשוטה. כפתור ה-LIKE של פייסבוק סופר כל אינטראקציה הקשורה לקישור; לרבות לייקים, תגובות, לייקים לתגובות, שיתופים, שליחת הקישור כהודעה פרטית ועוד. כל שעליכם לעשות הוא להעתיק את הקישור ולהדביקו כשורת סטטוס בעמוד פייסבוק חסוי או כסטטוס בפרופיל אישי אשר גלוי רק לכם (ONLY ME), לאחר מכן פשוט כיתבו כמה תגובות שאתם רוצים לסטטוס. כל תגובה תחשב כלייק שתחשב כהצבעה פקטיבית בעמוד הבחירות ב-YNET.

בתמונה: טרום תחילת הניסוי – מפלגת נצח בוויינט עם 10 לייקים בלבד.

ניסוי הגדלת לייקים למפלגת נצח. את הניסוי התחלתי כשהיו 10 לייקים בלבד למפלגה בוויינט.
ניסוי הגדלת לייקים למפלגת נצח. את הניסוי התחלתי כשהיו 10 לייקים בלבד למפלגה בוויינט.

בתמונה: סטטוס עם קישור ישיר להצבעה למפלגת נצח שפורסם בעמוד פייסבוק חסוי. לאחר שהקישור פורסם נשתלו כ-100 תגובות לסטטוס.

ניסוי הגדלת לייקים למפלגת נצח
ניסוי הגדלת לייקים למפלגת נצח

בתמונה: לאחר הניסוי – מפלגת נצח בוויינט עם 101 לייקים.

מפלגת נצח בוויינט - 101 לייקים
מפלגת נצח בוויינט – 101 לייקים

אתרי חדשות: אל תקיימו סקרי לייקים שכאלה, מומלץ במקום ליצור עמוד פייסבוק לכל מפלגה, כאשר כפתור הלייק יתפקד כ-LIKE לעמוד המפלגה שתקימו ולא כ-LIKE לעמוד ספציפי באתרכם. כך תוכלו ליצור מאגר של עמודי פייסבוק פוליטים עם עשרות אלפי אוהדים ותוכלו להפיץ תכנים ממוקדים לגולשים עד לתקופת הבחירות, עמודים שיהיו שווים לכם הרבה טראפיק. חשוב לציין כי שימוש בכפתור לייק בסקרים כאלו גם מסוכן עבור האתר עצמו, שכן ABUSE מצד הגולשים, עלול להביא לחסימת כוללת של האתר בפייסבוק.

עוד בנושא: סודות הפייסבוק נחשפים, כתבה של המזבלה במגזין FORBES >>

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. כמה נוני מוזס שילם לך כדי שתפרוץ לו את האתר? זה כבר נהיה מביך המניפולציות של בעלי ההון..

  2. אף סקר לא שווה כלום. ניתן לדעת אם הלייקים אותנטיים או לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים