האם זהו הסוף לאתרי הצפייה הישירה בישראל? אתרי הצפייה הישירה יוצאים נגד אירגון זיר"ה וספקיות האינטרנט

40143~gozlan

כפי שפורסם אמש, שני אתרי הצפייה הישירה הפופולארים בישראל, NAKO ו-GOZLAN נחסמו לגישה לאחר עתירת ארגון זיר"ה לבית המשפט. שני האתרים לא התקפלו לנוכח האיום ואף חזרו עם דומיינים חדשים, כאשר לפני שעות ספורות שוב נחסמו לגישה על ידי ספקיות האינטרנט. עתה האתרים יוצאים כנגד אירגון זיר"ה וספקיות האינטרנט אשר לטענתם פעלו שלא כחוק (ראו תקדים משפטי מטה) ומקווים כי כוחה של הרשת ומאות אלפי הגולשים אשר פוקדים את אתריהם יסייעו להם במאבק.

מאתר גוזלן נמסר: "אנו אתר המייצג מאות אלפי גולשים ישראלים בכל יום. לצערנו הרב, שמות המתחם שברשותנו (gozlan.me,gozlan.tv) וכתובת ה-IP נחסמו בכל הספקיות הישראליות עקב צו בית משפט. החסימה גרמה לביטול הגישה לעוד עשרות אתרים לא קשורים אלינו שחולקים איתנו את אותה הכתובת IP. יש לציין כי האתר נחסם ללא הודעה ללקוחות הספקיות".

עוד נמסר כי: "ארגון זיר"ה פועל כגוף דיקטטורי המחליט לאיזה אתרים הציבור הישראלי יוכל לגלוש, ולאילו לא. החלטות אלו באות מהמניעים הכלכליים של זיר"ה והגופים אותם היא מייצגת. לא קיבלנו הודעה מגורם רשמי המבקש הסרה של תכנים הנחשבים לא חוקיים במדינת ישראל. ואם זה לא מספיק, האתר כלל לא כפוף לחוקי מדינת ישראל מכיוון שאינו מאוחסן בשרתים בארץ ושם המתחם הוא לא ישראלי. אנו וכל ציבור הגולשים הישראלי מבקשים מכם לתמוך בנו ולהפסיק את הבריונות מצד ארגון זיר"ה. בטלו את החסימה הלא מוצדקת ותנו לציבור הישראלי את הזכות לאינטרנט חופשי!".

איגוד האינטרנט הישראלי מסר הבוקר בתגובה: "איגוד האינטרנט הישראלי הינו הגוף היחידי בארץ הנלחם למען חופש האינטרנט ופועל רבות למניעת חסימת גישה לאתרי אינטרנט. פעילות החסימה המדוברת אינה קשורה לאיגוד ונעשתה ע"י ספקי האינטרנט לאחר שקיבלו צו של בית המשפט שקבע כי אתרים אלו פוגעים בזכויות יוצרים ועוברים על החוק. אין עוררין על כך שאין לפגוע בזכויות יוצרים. עם זאת יש לזכור, כי חסימת גישה לאתרים הינה פגיעה בזכותו של הציבור לגשת באופן חופשי למידע ברשת, זכות שהיא חלק מחופש הביטוי. בתוך כך, אנו קוראים לבתי המשפט לעשות זאת במשורה, לאחר שנבדקו כל האפשרויות החלופיות ונשמעו עמדות כל הצדדים המעורבים, כולל עמדת הציבור הרחב. כמו כן, אנו קוראים למשרד המשפטים להגדיר את הכללים ואת המקרים בהם אין מן הנמנע אלא לחסום את הגישה לאתרים מסויימים".

לקריאת פניית האיגוד למערכת בתי המשפט ולמשרד המשפטים הקליקו כאן.

הסוף לאתרי הצפייה הישירה בישראל?
הסוף לאתרי הצפייה הישירה בישראל?

מתוך אתר איגוד האינטרנט הישראלי בית המשפט העליון קבע ב-24 במרץ שלמשטרת ישראל אין סמכות לתת צווים לספקיות הגישה לאינטרנט, המורים לחסום גישה לאתרים. בכך, קיבל את עמדת איגוד האינטרנט הישראלי לפיה למפקד משטרת מחוז ת"א לא הייתה סמכות להוציא צווים שהורו לספקי האינטרנט לחסום גישה לאתרים, וכי דינם של צווים אלה להתבטל. קליק להחלטת בית המשפט ב-PDF.

ביהמ"ש העליון דחה את הערעור שהגישה המדינה על החלטתו בית המשפט לעניינים מינהליים בת"א, שניתנה בחודש אפריל אשתקד, בעתירה שהגיש איגוד האינטרנט הישראלי. כזכור באוגוסט 2011 החלו ספקיות האינטרנט הישראליות לחסום את האתרים Victor Chandler ו-Stan James, בעקבות צו משטרתי. באוקטובר עתר איגוד האינטרנט נגד ההחלטה ודרש לבטל את הצו, בטענה שהוא פוגע בזכויות יסוד כמו חופש הביטוי וחופש המידע. בחודש אפריל קיבל בית המשפט המחוזי את עתירת האיגוד נגד משטרת ישראל וקבע כי הצווים שהורו לספקיות האינטרנט לחסום את האתרים אינם חוקיים וכי מניעת הגישה לאתרים, בכלל זה אפילו אתרי הימורים, היא פגיעה בחופש הביטוי. משטרת ישאל ערערה על החלטה זו ופנתה לבית המשפט העליון, ערעור שנדחה כאמור היום.

שופטי בית המשפט העליון קבעו כי "איגוד האינטרנט הישראלי מבקש לקדם את אינטרס ציבור המשתמשים באינטרנט; הוא אינו מעוניין להגן על אינטרס המיוחד לו, אלא על אינטרס המשותף לו ולכלל הציבור או לחלקים ניכרים ממנו, וככזה – עתירתו היא "עתירה ציבורית" כמו כן הוסיף השופט פוגלמן כי "הטענות שמעורר איגוד האינטרנט הן טענות כבדות משקל ביחס לחריגה לכאורית מסמכות בהוצאת הצווים לספקיות הגישה לאינטרנט."

רימון לוי, חבר ועד באיגוד האינטרנט, הישראלי אמר: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט, התומכת בעמדת האיגוד, לפיה אל לה למשטרה להוציא צווים לחסימת אתרים ללא ביקורת שיפוטית. החלטה זו תומכת בעמדת האיגוד לפיה על המשטרה לאכוף את החוק בצורה ישירה מול העבריין ולהמנע מכפייה על ספקי הגישה להיות ה"שריפים" של האינטרנט".

אודות זיר"ה (מתוך ויקיפדיה): "זיר"ה (ראשי תיבות של זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) היא התאגדות ישראלית של 11 גופי מדיה שהוקם במטרה להיאבק בהפרת זכויות יוצרים שנגרמת מהורדות פיראטיות ברשת. הארגון מייצג בין היתר את תאגידי התוכן "קשת", "רשת", "ערוץ 10", "יס", "הוט" ומפיצת הסרטים "יונייטד קינג", ומתוקצב על ידם במיליוני שקלים בשנה."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. עזבו אותכם שטויות, דרך hidemyass.com כל האתרים זמינים וזין על כל הצווים והחסימות.
    ולעניין הטכני, החסימה אצל הספקיות היא ככל הנראה ברמת DNS.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים