הליכוד ניסו להוציא צו מניעה לקמפיין של המחנה הציוני וכשלו

הליכוד ניסו להוציא צו מניעה לקמפיין של המחנה הציוני וכשלו
הליכוד ניסו להוציא צו מניעה לקמפיין של המחנה הציוני וכשלו

לקראת סוף פברואר השיק 'המחנה הציוני' מהלך פארודי במסגרתו הוצג מצע פקטיבי של מפלגת הליכוד באתר ייעודי בכתובת LikudParty.co.il. "מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו מתחייבת להמשיך לפעול ללא פשרות על-פי הקו בו נקטנו בשנים האחרונות. אנו נמשיך ונשפיע על חיי האזרחים בפן החברתי, הכלכלי וכמובן המדיני-ביטחוני. אם נבחר לעמוד שוב בראשות הממשלה, אלו הן הנקודות עליהן נשים דגש" כך נכתב בעמוד הקמפיין של 'המחנה הציוני', עליו אמונות חברת פיד מדיה (נמרוד פרידברג, רז ציפריס) וסוכנות ה-Hooligans.

עורכי הדין של הליכוד
עורכי הדין של הליכוד

הקמפיין הלעגני של 'המחנה הציוני' הצליח להרגיז את אנשי הליכוד, אשר באמצעות משרדי עורכי הדין 'אבי הלוי', מיהרו לפנות לועדת הבחירות המרכזית עם בקשה בהולה למתן צו מניעה [PDF], אשר יוביל להסרתו של הקמפיין וזאת לטענתם לאחר שהפר את חוק הבחירות (דרכי תעמולה). מפלגת הליכוד אף איימה בתביעה ודרשה פיצויים בגובה של עשרות אלפי שקלים, כך נודע למזבלה [PDF עם המכתב].

רשימת 'המחנה הציוני' בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני, לא נשארה אדישה לנוכח האיום המשפטי של הליכוד והגיבה באמצעות משרד עורכי הדין מרינברג בראון ושות'. "דומה כי כל הרואה את הסרטון ו/או הפלייר מתרשם כי מדובר בפרודיה, ואין כל חשש ולו קטן כי מי שיראה את הסרטון יטעה לחשוב כי המדובר בסרטון מטעם מפלגת הליכוד. לפיכך הטענה כי יש בסרטון או בפלייר כדי להטעות את הבוחר ולהוות תעמולת בחירות בלתי הוגנת מופרכת מיסודה. למרות האמור מסיבות השמורות עם מרשתי הוחלט להסיר את הסרטון מכל האתרים של המחנה הציוני" כך ענה עורך הדין ערן מרינברג [PDF מלא].

בדיון אשר נערך הבוקר (2.3) בנושא, החליט השופט סלים ג'ובראן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לדחות את עתירתה של הליכוד. "דין העתירה להידחות. ליו"ר ועדת הבחירות סמכות לפסול תעמולה נוכח היותה מטעה. סמכות זו מעוגנת בסעיף 13 לחוק הבחירות המורה כי "לא תהא תעמולת בחירות מטעם מפלגה או רשימת מועמדים אחת או למענה בצורה או בדרך שיש בהם משום הפרעה בלתי הוגנת של תעמולת בחירות מטעם מפלגה או רשימת מועמדים אחרת או למענה". סמכות זו תופעל מקום בו קיימת ודאות קרובה כי מדובר בתעמולה מטעה" (PDF מלא).

מתוך הקמפיין של 'המחנה הציוני' למזבלה נודע כי הסרטון הוסר מהרשת, אולם עתיד לעלות מחדש בשעות הקרובות.

המצע המפוברק של מפלגת הליכוד
המצע המפוברק של מפלגת הליכוד

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. המחנה הציוני זאת בין המפלגות המסריחות ביותר בישראל (אני לא אומר שביבי טוב מהם, חלילה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים