רץ עכשיו ברשת: וידאו – המחאה לשחרור בעלי חיים ממשיכה בהשחתת שילוט של תנובה

המחאה לשחרור בעלי חיים ממשיכה בהשחתת שילוט של תנובה
המחאה לשחרור בעלי חיים ממשיכה בהשחתת שילוט של תנובה

המחאה לשחרור בעלי חיים מסרה היום: "פעולת שיבוש תרבות – ברחבי גוש דן "שופצו" שלטי חוצות של "שוקו תנובה" במטרה לחשוף את מה שתנובה ותעשיית המזון מהחי מנסים להסתיר: תעשיית החלב כרוכה באכזריות כלפי בעלי חיים ובנוסף פוגעת בסביבה ובבריאות הצרכנים. מזה מספר שבועות מעטרים את שלטי החוצות שברחובות פרסומות של "שוקו תנובה". באמצעות שלטי החוצות, מבקשת תנובה לספר בגאווה כי השוקו שלה מכיל 96% חלב ו-30% פחות סוכר. הלילה התווסף לשלטים האלו המידע החשוב שתנובה דווקא מנסה להסתיר מהציבור – ייצור החלב כרוך בהזרעה מלכותית, הפרדת עגלים מאמם בטרם עת, צריבת מספר על גופם ושליחתם לשחיטה אכזרית בבתי המטבחים". עוד בנושא: אדבאסטינג

המחאה לשחרור בעלי חיים ממשיכה בהשחתת שילוט של תנובה
המחאה לשחרור בעלי חיים ממשיכה בהשחתת שילוט של תנובה

מבצעי הפעילות מסרו: "כדי שהציבור ידע באמת באיזו התעללות בבעלי חיים כרוך ייצור החלב וכיצד הוא פוגע בבריאותנו, ראוי לסמן כל מוצר חלב וכל פרסומת למוצרי חלב באזהרות מתאימות, כמו שמסמנים סיגריות וכמו שמסמנים פרסומות למכוניות שמזהמות את הסביבה. תאגידי ענק כמו תנובה דואגים להסתיר מהציבור את הזוועות שכרוכות במוצרים אלו ואת הפגיעה שהם גורמים לבריאותנו ולבעלי החיים, ולכן חשוב לתקן פרסומות שכאלו, שמוליכות את הציבור שולל, ולחשוף את האכזריות והשקרים שכרוכים בתעשיית המזון מהחי".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. מה שלטי החוצות של "שוקו תנובה" לא מספרים לנו?
    1. יצור חלב כרוך בהתעללות ממוסדת וזוועתית בבעלי חיים. הנה מספר דוגמאות מזוועות תעשיית החלב:
    * כמו אמהות אנושיות, גם פרות מייצרות חלב רק לאחר הלידה. לכן, בתעשיית החלב נאנסות הפרות על ידי "מזריעים" אשר דוחפים מוטות מתכת לתוך איברי המין של הפרות. תהליך זה מתרחש שוב ושוב לאחר כל המלטה של הפרה.
    * מיד לאחר הלידה מופרד העגל מן הפרה, על מנת שניתן יהיה לקחת את החלב ולמכור אותו לנו, הצרכנים. הפרה קשורה לעגל בדיוק כמו שאמא אנושית קשורה לתינוקה, וההפרדה גורמת לה לסבל נוראי שמתבטא בבכי וגעיות מצוקה במשך ימים רבים לאחר ההפרדה.
    * את העגלים הזכרים שנולדים כולאים בכלובים צרים, ולאחר תקופת פיטום קצרה ואכזרית הם מועברים לשחיטה. גורלן של העגלות איננו טוב בהרבה – כמו אמותיהן, הן מיועדות לחיים רווי סבל בתעשיית החלב.
    * תנובה ודומיה גורמים לפרות לעיוותים גנטיים ומשתמשים בחומרים כימיים, על מנת להגדיל את תפוקת החלב של הפרה. כתוצאה מכך, הפרות מפיקות פי 4 יותר חלב בממוצע מהנחוץ להנקת העגל בתקופת ינקותו. העיוותים הגנטיים והחומרים הכימיים האלו גורמים לפגיעות פיזיות אכזריות לפרה: קריעת כלי דם, דלקות עטינים קשות, סדקים ושברים בעצמות וכיוצא בזה פגיעות ומחלות אשר גורמות לפרות לסבל בל יתואר.
    * כמעשה שבשגרה, צורבים בתעשייה זו מספרים על גופן של הפרות (מזכיר משהו מהעבר הלא רחוק?…) וקוטמים את קרניהן. הליכים אלו גורמים לפציעות, לדימומים ולכאבים נוראיים, והם נעשים עפ"י רוב ללא כל הרדמה או משככי כאבים.
    * פרות יכולות לחיות למעלה מ-20 שנה. אולם, בתעשיית החלב הרווח הכלכלי הוא מה שקובע את אורך חיי הפרה: כאשר תפוקת החלב של הפרות יורדת, לאחר 6-3 שנים בלבד, נשלחות הפרות לשחיטה. בשל העומס על גופן, הרעלים שמחדירים להן לשם הגדלת ייצור החלב וההתעללות הפיזית והנפשית, פרות רבות קורסות ומתות עוד קודם לכן.

    2. צריכת חלב מזיקה לבני אדם. מספר עובדות ודוגמאות:
    * חלב הפרה נועד לעגל והוא מותאם לתזונתו בשלבים הראשונים של חייו. הוא אמור לגרום לעגל שנולד במשקל של מספר עשרות ק"ג, להגיע תוך תקופה קצרה יחסית למשקל של מאות ק"ג. ברור, לכן, שאכילת חלב ומוצריו, כמו יתר המוצרים מהחי (בשר וביצים למשל), אינה בריאה לבני אדם וגורמת למגוון מחלות.
    * חלב פרה הוא הגורם הראשון במעלה לאלרגיות אצל ילדים. למעלה מ-80% מהאכלוסיה בישראל אלרגית ברמה כזאת או אחרת לחלב. האלרגיה לחלב גורמת לאנשים רבים לכאבי בטן, בחילות, כאבי ראש, דלקות אוזניים, בעיות קשות בעיכול ועוד. אין זה מפתיע, לאור העובדה שאנחנו המין היחיד שממשיך לצרוך חלב, ועוד של בעל חיים אחר, לאחר תקופת הינקות.
    * חלב גורם לבריחת סידן – בגלל הרכבו הכימי, גורם החלב לבריחת סידן אצל בני אדם (אוסטאופורוזיס). למעשה, מחקרים רבים מוכיחים כי במדינות בהן כמות צריכת החלב היא גבוהה, גם כמות האנשים שסובלים מאוסטאופורוזיס הינה גבוהה.
    * בכוס חלב פרה יש מליונים רבים של "תאים סומטיים" – שם יפה למוגלה שנוכחת שם כתוצאה מהחליבה המוגברת ואופן ההחזקה והטיפול בפרות בתעשיית החלב, אשר גורמים לפרות לדלקות עטינים ולמצב של חולי וזיהום תמידיים.
    * החומרים הכימיים מהם מורכב החלב, לרבות אלו שמוזרקים לפרות בתעשייה זו, גורמים לבני אדם שצורכים את החלב ומוצריו למגוון מחלות, ובכלל זה למגוון סוגי סרטן, מחלות לב, סוכרת, אסטמה ומחלות רבות נוספות.
    ===============================

  2. רפאל, אז מה, אתה עדיין יונק? שווה לבדוק את הסיבה להאטה בהתפתחות, רוב בני האדם מפסיקים לינוק בגיל הרבה יותר מוקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים