ניתוח קמפיין: "ביטוח 9.000.000 – וינסנט ואן גוך" – גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס ישראל

עטרה בילר - 9 מיליון
עטרה בילר – 9 מיליון

אסטרטגית מדובר באותו קונספט מזה כמה וכמה קליפים שרצים בשנים האחרונות. אבל כדי להמחיז חמדנות, אטימות ומיושנות – צריך כשרון מיוחד ואת זה יש לתשעה מיליון או שמא נאמר, ליוצרי הפרסומות שלהם. שני כהן מגלמת את המזכירה של שוקה, סוכן ביטוח, וכל הלקוחות עוזבים לתשעה מיליון.

שני מייצגת את העולם הישן והלקוחות – את העולם החדש. סוכן הביטוח, שאף פעם אנחנו לא רואים אותו, הוא איש מדושן עונג שחי חיי פזרנות על חשבון העלויות הלא מוצדקות שהוא גובה מלקוחותיו, והמזכירה, שהיא מטומטמת וחסרת מודעות, מתמידה לשרת אותו נאמנה, מתוך אינרציה ואולי הוא מבטיח לה קומיסיון עבור כל לקוח שהיא מצליחה לשמר? המפגש בינה לבין הלקוחות הנוטשים מספק עושר דרמטי אינסופי ומחריף את הפער בין ללכת קדימה לבין להישאר מאחור.

הארכאיות שלה אל מול המודרניות שלהם מצחיקה אבל מה שיותר מצחיק הוא הבחירה למקם את רוב האירועים בהיסטוריה. כדי להדגיש את היתרון המוחלט והפשוט של ביטוח ישיר על פני ביטוח עם סוכן, יש להדגים כיצד אפילו האדם הקדמון, שמשון הגיבור, גיבורי המהפכה הצרפתית ועוד דמויות מימי קדם – יבחרו בו ללא היסוס. במילים אחרות – ביטוח ישיר מתעלה חד משמעית על ביטוח עם סוכן עוד לפני שהאינטרנט נכנס לחיינו.

9 מיליון – גליקמן שמיר סמסונוב

הפעם הטקסט שנון במיוחד. שני נקלעת לסטודיו של ואן גוך. היא מתנצלת שהיא מפריעה לו באמצע הסלפי. כבר מצחיק כי הוא מצייר את אחד הפורטרטים העצמיים המפורסמים. לרגע חושבת שמדובר בביטוח הואן, עד שהיא קולטת שזהו שמו. ואן גוך. הדיבור של שני עמוס בבורות מופגנת לגבי יצירות המופת האלמותיות של ואן גוך (פרחים נבולים, שמים עם ביצות עין, פוסט אימפרסיוניזם – פוסט שלא יקבל לייקים) וכמובן השיא של הקליפ הוא הפרשנות המקורית לגבי איך איבד האמן את אוזנו – סממן ההיכר האייקוני שלו. 'איש קשה אתה' אומרת לו שני' כל מה שאומרים לך נכנס באוזן אחת ויוצא….טוב לא משנה' היא מתחרטת כשהיא קולטת שבאמת כבר אין לו אוזן שניה.

ושוב אנחנו עדים לגסות ולעילגות של הביטוח הישן, זה עם הסוכן, במטרה לחדד על רקע זה את הקלות הבלתי נסבלת של הביטוח הישיר על מחירו, ממשקו והיעילות שהוא מציע. כדי לשרטט טיפשות והדיוטות צריך להיות כשרוני ויצירתי במיוחד. כל קליפ של תשעה מיליון עושה את ה extra mile כדי להצליח ולצלם את חוסר השכל הזה. בעיני מדובר בהישג קריאייטיבי שאינו פשוט – לבנות סצנה של אטימות עקשנית וגרגרנית הלא היא העולם הקודם שתשעה מיליון משאיר מאחוריו תוך כדי הובלת הקדמה והחדשנות.


עטרה בילר היא מהאסטרטגיות הותיקות בתחום, בעלת TheBrandingEdge. כתבה טור ניתוח קמפיינים במשך 8 שנים באתר אייס. בעלת טור בגלובס ופינה שבועית ב-103FM. מרצה על אסטרטגיה, מיתוג, חשיבת יצירתית, פרסום ועוד.


מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים