מביך: טינק וקפה עלית העתיקו בצורה בוטה פרסומת של נטפליקס אוסטרליה

קפה עלית מעתיקים מנטפליקס
קפה עלית מעתיקים מנטפליקס

מוחות גדולים חושבים דומה, שאיבת השראה או מחווה? הפעם אין תירוצים: מבוכה גדולה היום למשרד הפרסום לצעירים 'טינק' (teenk) של יניב ויצמן, לאחר שבעמוד הפייסבוק 'עשו כזה' שסוקר פרסומות ישראליות שהועתקו מפרסומות מוכרות בחו"ל, עלו על כך שסרטון פרומו שהושק אמש במסגרת סדרת הרשת 'קופי טוק' של קפה שטראוס עלית בכיכובו של השחקן עפר שכטר, הועתק בצורה בוטה במיוחד, מפרסומת זוכת פרסים של נטפליקס אוסטרליה, בכיכובו של הקומיקאי ריקי ג'רוויס. ב-teenk טוענים להומאז' (ראו מטה).

עשו כזה
עשו כזה

סרטון של משרד הפרסום 'טינק' שעלה אמש במסגרת תוכנית 'קופי טוק' של מותג קפה עלית, כנראה מחזק את התחושה שבמשרד הפרסום 'טינק' מתעסקים יותר בהפעלת באזרים (נוער שמפיץ פרסומות במסווה של תוכן) מאשר בקריאייטיב מקורי. הסרטון בכיכובו של עפר שכטר, נראה כמועתק אחד לאחד, לרבות בתסריט וההפקה מסרטון עטור פרסים של חברת התקשורת האוסטרלית Optus, להשקת שירותי נטפליקס (Netflix) באוסטרליה. הסרטון של Optus שהושק לפני כשנה וחצי, זכה במספר פרסים בינלאומיים, ביניהם מספר שורטליסטים בפסטיבל קאן 2015 ובאריה ברונז'ה.

עפר שכטר – קופי טוק

בגירסא המקורית מככב הקומיקאי ריקי ג'רוויס, שפותח את הסרטון בכך ש-Optus פנו אליו להשתתף בפרסומת להשקת נטפליקס באוסטרליה. ג'רוויס מתבדח שהוא דרש "ערימות של כסף" ושצילומי הפרסומת יעשו בישיבה. וכך גם בסרטון הפרומו של טינק ל-Coffee Talk של קפה עלית; שם שכטר גם מספר שהוא דרש ערימות של כסף והסכים להצטלם רק בישיבה ובמזגן. כך שסה"כ נראה שאת התשלום עבור הסרטון, צריכה עלית להעביר למשרד הפרסום Emotive שאחראי על הסרטון האוסטרלי.

ריקי ג'רוויס – נטפליקס

תגובת משרד הפרסום 'טינק': "תהליך החשיבה שלנו הוא יחד עם הטאלנט, בייחוד שמדובר כאן בתוכנית אירוח אינטרנטית בהובלתו. וכמו המנחים הגדולים, ג'יימי קימל, ג'יימי פאלון ועוד, גם פה לעפר היה סיי גדול, שרצה לעשות הומאז' לריק ג'רוויס האגדי. אנחנו גאים שהצלחנו להעביר את הרוח של הסרטון המדהים מאוסטרליה ושמחים שהמסר עבר. אנחנו ממליצים בחום להמתין ולצפות בתכניות שיעלו בקרוב, עפר לא נופל מגדולי מנחי הטוק שואוז הבינלאומיים". (פורסמה במקור ב-ice).

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. שום מביך, די עם ההתעסקות האובססיבית של מה מקורי ומה לא, זה דיבור של פעם , היום כל שיר/וידאו/מודעה עוברת המון גלגולים ועיצוב מחודש, גם במהלכים גאוניים שהייתם בטוחים שמקוריים לגמרי יש העתקות בוטות.
    תלמדו להנות מתוכן במקום לחפש צהוב

  2. זה התפקיד של הקריאטיב היום, לעשות "קופי"…
    או כמו שהלקוח אמר "יצא לכם כמו בראפרנס סחטן"
    אילו היו 2 שורות על פירסום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים