הייתם רוצים לגור בבניין פורח?

מזבלה

פרויקט תחיה נועד לתת בית לסטודנטים הירושלמים. מחירי הדירות בירושלים מרקיעים שחקים, והיחידים שמצליחים לקנות דירות הם משפחות עשירות שבמקרים רבים לא מתגוררות בדירותיהן במשך רוב השנה. גם מחירי השכירות לא נגישים, וסטודנטים וצעירים מתקשים למצוא מגורים ואף נאלצים להסתפק במעונות הסטודנטים (מתוך האתר – קליק). תודה לגולן אלקובי על הלינקוק.

בניין פורח
בניין פורח
מבנה אליעזר
מבנה אליעזר
בניין הצבר
בניין הצבר

אדריאן סמית' (Adrian Smith, נולד 21.4.1953) הוא אדריכל אמריקאי, בן לאם יהודיה, בעל ניסיון של 32 שנים באדריכלות. במסגרת שנותיו הארוכות במקצוע, תכנן אדריאן בניינים רבים ברחבי ארצות הברית, כולל הצלחות מרשימות במילווקי, סיאטל ויוסטון, כאשר הישגו המרשים ביותר הוא בניין מועצת העיר של בנטון סיטי, וושינגטון. במשך שנים, הקפיד אדריאן על תרומה לחברה שבה הוא חי, וחיפש הזדמנויות לשפר את מצבם של האנשים מסביבו.

בשנת 1993, גילה אדריאן תקנה עירונית בעיר ירושלים, לפיה בניינים שהיו נטושים מעל ל-4 שנים מאפשרים ליזמים לקבל היתרי בניה מזורזים ללא צורך בעבודה דרך ועדת התכנון והבניה העירונית או המחוזית. אדריאן ראה את הפוטנציאל הרב בתקנה זו – באפשרותו ליצור פרוייקט ייחודי, הן ברמה העיצובית והן ברמה הרעיונית, שיאפשר למאות צעירים בירושלים למצוא מקום לגור בו. עם זאת, היה ברור לאדריאן כי אם יחשוף את התקנה, המחוקקים ישנו אותה במהרה ויגדעו באיבם את מאמציו של אדריאן לעזור לצעירי ירושלים. בהתאם, שמר סמית' על סודיות, ובמשך שנים אגר את הכסף כדי לקנות ארבעה מתחמי בניינים נטושים בירושלים, שעליהם יבנה את הבניינים שניתן לראות פה באתר במהלך השנים הקרובות.

אדריאן סמית' שמח על ההזדמנות שנקרתה בדרכו לתרום לחברה ולהביא למימוש את חזונו האדריכלי הייחודי. אתם מוזמנים להצטרף לפרוייקט, ולזכות בדירה יחידה במינה בלב ירושלים.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. איפה אפשר להצטרף לפרויקט? אני מהירושלמים המיואשים שאוטוטו עוברים לדימונה בגלל השכירויות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים