אתר 'הארץ' הוא הראשון בישראל שמפרסם תכנים ישירות ב'מאמרים מידיים' של פייסבוק

הארץ, מאמרים מידיים
הארץ, מאמרים מידיים

אתר קבוצת 'הארץ' הוא האתר הראשון בישראל שמצטרף החל מהבוקר (4.4) למיזם 'מאמרים מידיים' (Instant Articles) של פייסבוק, ובכך יפרסם את תכניו ישירות בתוך פייסבוק. לזכות 'הארץ' יש לציין כי בשבועות האחרונים עמלו אנשיו על עברות הממשק (RTL) והתאמתו לקהל המקומי ביחד עם מהנדסי התוכנה של פייסבוק, כך שישרת את כלל הפאבלישרים הישראלים.

ליאור קודנר, הארץ
ליאור קודנר, הארץ

השימוש ב'אינסטנט ארטיקלס' מאפשר לאתרים לטעון את תוכן המובייל שלהם ישירות בתוך פייסבוק ובכך להעניק חוויית קריאה אינטראקטיבית ומהירה יותר לקוראים תוך אפשרות גם למוניטיזציה של התוכן במודעות מרשת הפרסום של פייסבוק. מיזם ה-Instant Articles של פייסבוק שיפתח ב-12 באפריל במסגרת ועידת המפתחים F8 לכלל האתרים, הושק לראשונה ברבעון הראשון של 2015 במסגרת בטא לקבוצת גופי תוכן נבחרים בעולם, ביניהם: חדשות NBC, באזזפיד, הניו יורק טיימס, חדשות BBC ונוספים.

על פי פייסבוק, משך הזמן הממוצע שלוקח לגולש לטעון קישור מחוץ לרשת החברתית, עומד על כ-8 שניות, בזמן ש'מאמרים מידיים' יציגו את התוכן פי 10 מהר יותר. המיזם של פייסבוק מושק במקביל לפרויקט דומה של גוגל בשם AMP (בשמו המלא: Accelerated Mobile Pages) שנועד אף הוא לייעל ולזרז את קצב טעינת דפי האינטרנט במובייל. כאמור, אתר 'הארץ', שנחשב לאחד מגופי הדיגיטל המובילים כיום בישראל, יהיה המוציא לאור הישראלי הראשון שצורף לשימוש ב'מאמרים מידיים' של פייסבוק. בשבועות האחרונים עבדו אנשי חטיבת הדיגיטל של הארץ לצד מהנדסי פייסבוק בארצות הברית על התאמת המוצר לשוק הישראלי.

מאמר מיידי של הארץ
מאמר מיידי של הארץ

כך, לראשונה בעולם הותאם ממשק המשתמש של 'אינסטנט ארטיקלס' לגולשים הקוראים מימין לשמאל, שולבו בו גופנים עבריים וכיתובים רלוונטיים. בזכות מאמץ זה, החל מהשבוע יתפרסמו חלק מהכתבות של הארץ בתוך פייסבוק. כתבות אלה מסומנות בסמל ברק על גבי התמונה, באפליקציית פייסבוק בלבד. בחודש הראשון יתפרסמו הכתבות תחת חסות בלעדית של מועדון הגולף קיסריה, ויהיו פתוחות ללא תשלום לכלל הגולשים.

ליאור קודנר, סמנכ״ל הדיגיטל של קבוצת הארץ: ״נתח משמעותי מהתנועה לאתרים שלנו מגיע היום דרך פייסבוק. אנחנו מאמינים בלהיות במקום שבו נמצאים המשתמשים – ולרשת החברתית נכנסים מדי יום 3 מיליון ישראלים, שאותם נרצה לחשוף לתכנים האיכותיים שיש להארץ להציע. בדומה לפאבלישרס מובילים בעולם, בחודשיים האחרונים עשינו ניסוי באינסטנט ארטיקלס בהארץ באנגלית והחשיפה לתכנים שלנו עלתה באופן משמעותי. בשלב הבא היה טבעי שנשתף פעולה עם פייסבוק גם ״בגיור״ המוצר לעברית״.

על פי קודנר, באתרי הקבוצה גולשים מדי חודש כ-10 מיליון גולשים ייחודיים, כאשר תכני עמודי הפייסבוק של הקבוצה, נחשפים מדי שבוע בפני 1.3 מיליון קוראי עברית. קליק לביקור בעמוד הפייסבוק של 'הארץ' וצפייה בדוגמאות למאמרים מידיים (מובייל בלבד).

Instant Articles
Instant Articles

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים