פייסבוק ישראל השביתה את עמוד הפייסבוק של אתר סדרות

עמוד סדרות נסגר
עמוד סדרות נסגר

קצת פחות מחודש לאחר שבית המשפט המחוזי הוציא צו חסימה לאתר הצפייה הישירה סדרות (Sdarot) שנטען כי מפעילו הוא מיכאל בן עמי, ועתה גם עמוד הפייסבוק הרשמי שלו שמנה כ-77 אלף אוהדים, הוסר לחלוטין מהרשת החברתית. העמוד שימש את מפעילי 'סדרות' בקידום שירותי המנוי בתשלום, בקמפיין שהם מנהלים כנגד הזיר"ה וחסימת האתר וגם ללא מעט השתלחויות, גם אישיות בעובדי הארגון עצמו, שלטענתם נוהג בצורה אלימה ולא חוקית במלחמתו כנגד האתר.

נאסר לשיתוף - סדרות
נאסר לשיתוף – סדרות

מאז הוצאת צו החסימה, ספקיות האינטרנט אינן אוכפות לחלוטין את דרישת החסימה. באמצעות בזק בינלאומי לדוגמא, עדיין ניתן לגלוש לאתר, בין היתר גם בכתובות משנה שלו כמו sdarot.wf. בפייסבוק ישראל לא הסתפקו רק בחסימת העמוד אלא גם בהגדרתו כקישור מסוכן כך שגם אם היה באוויר, לא ניתן לשתף את הקישור לעמוד בשום צורה.

בהודעה שהושמה באתר 'סדרות' נכתב: "דף הפייסבוק שלנו נחסם בצורה לא חוקית על ידי חבורת הגזלנים זיר"ה. פרטים בהמשך."

אתר 'סדרות' הוא אתר הצפייה ישירה מהוותיקים בישראל עם כ-90 אלף חברים רשומים ומיליוני כניסות בחודש. האתר מספק למעלה מ-65 אלף פרקים של כ-2500 סדרות עם תרגום מלא בעברית. על פי הסטטיסטיקות שהושמו בתחתית האתר, הסדרות שעלו לאתר זכו ללמעלה מ-60 מיליון צפיות, כאשר בכל רגע נתון גולשים באתר סדרות כמה אלפי אנשים.

הניסיון להוריד את 'סדרות' מהאוויר באמצעות צו בית המשפט אינו היחיד. לפני כחצי שנה, החלו הדפדפנים הפופולארים גוגל כרום ופיירפוקס לסמן את אתר 'סדרות' כאתר מסוכן וזאת באמצעות מאגר 'הגלישה הבטוחה' של חברת גוגל.

אתר מטעה?
אתר מטעה?

בהודעה נטען כי אתר סדרות הוא "אתר מטעה" שעשוי "לגרום לך לבצע פעולות מסוכנות, כמו התקנת תוכנה או חשיפה של מידע אישי (למשל: סיסמאות, מספרי טלפון או כרטיסי אשראי)". בכדי להיכנס לאתר סדרות יש לגלול מטה ולאחר ההודעה "‏הגלישה הבטוחה של Google זיהתה לאחרונה דיוג באתר ‪sdarot.wf‬. אתרי דיוג מתחזים לאתרים אחרים כדי להטעות אותך" יש לבחור באפשרות "אני מבין את סיכוני האבטחה ואני רוצה להיכנס לאתר זה".

באחד הסטטוסים שפורסמו בעמוד בטרם הסרתו, נכתב: " שרת המשפטים, איילת שקד ממפלגת הבית היהודי, הגישה טיוטה לתיקון חוק זכויות היוצרים, לפיה יוחמרו הקריטריונים להפרת זכויות ברשת, וספקי האינטרנט יחוייבו להעביר את שמות הגולשים שהעלו או שיתפו תוכן מוגן, כאשר בעלי אתרים וגולשים יהיו חשופים לאחריות פלילית. אנו לא נסכים לחסימת אתרים ולרדיפת גולשים ישראלים! אנו לא צפון קוריאה/סין/אירן! רק במשטרים דיקטטוריים מסננים תכנים באינטרנט ורודפים אחר אזרחים. האינטרנט בישראל יישאר פתוח על אפה וחמתה של איילת שקד כי העם בחר שהוא יישאר פתוח! הלוביסטים של התאגידים עושים ככל העולה על רוחם בכנסת, ושולטים בחברי הכנסת כאילו מדובר בבובות. הם שוכחים אותנו, האזרחים. בבחירות הבאות נזכור את איילת שקד עם טיוטת החוק שלה. אף אחד לא יצביע לבית היהודי!".

מקור: גיקטיים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. מתי יסגרו את yes? הגנבים האלה לוקחים לי 400 שקל לחודש, אם יסגרו את אתר סדרות אני יאלץ לחזור לyes שימשיכו לגנוב אותי!
    לא פייר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים