גילי כהן מ'האח הגדול' כועס על מארק צוקרברג מ'פייסבוק'

מארק צוקרברג, צילום: facebook inc
מארק צוקרברג, צילום: facebook inc

מכת החסימות חזרה לפייסבוק. אחרי פרשת 'הקוקסינלים 'והכושים', משתמשים רבים מדווחים כי נחסמו בעקבות מילים חדשות, גם הפעם בסטטוסים שפורסמו שנים אחורה. אחד מהם הוא גילי כהן, פליט תוכנית הריאליטי 'האח הגדול' שכבר ידוע כאחד שלא שומר דברים בבטן. בסרטון חדש שמפרסם כהן בעמוד האוהדים שלו, הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג.

"יש לי הרגשה בזמן האחרון שאתה מנצל את ההתמכרות שלנו לפייסבוק בשביל להתעלל בנו. החלטת שאסור לכתוב מילים כמו קוקסינל וכושי, אבל תאכוף את זה מהיום שהחלטת, מה אתה שולח את הרובוט שלך 4 שנים אחורה, מחטט לי בפייסבוק מחפש כושי וקוקסינל" אומר כהן בסרטון.

במקביל לסרטון של כהן, עידו קינן מחדר 404 מפרסם בשעות האחרונות שיתוף של סטטוס של דוד ספרא בו הוא כותב: "גל חסימות חדש ברפובליקה העממית של צפון פייסבוק. מנכלית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, ויחצן פייסבוק ישראל, זמיר דחב"ש, מתעלמים משאילתות ששלחתי להם בנושא חסימת משתמשים והסיבות לכך, באותו אופן שבו פייסבוק מתעלמת מהמשתמשים שהיא חוסמת על שימוש ברשימת מילים שהחברה מכחישה את קיומה."

הסטטוס של ספרא שפורסם אמש:

"רשימת המילים האסורות הערטילאית והמתארכת במערכת הצנזורה של פייסבוק מזכירה לי קצת את הפתיחה של "מלכוד 22" של ג'וזף הלר. יוסריאן, הגיבור, מקבל תפקיד של צנזור מכתבים צבאיים בעודו מאושפז בבית החולים: כל הקצינים המאושפזים במחלקה אולצו לצנזר מכתבים שכתבו כל החוגרים המאושפזים, ששוּכּנו במחלקות משלהם. זה היה תפקיד חדגוני, ויוסריאן התאכזב לגלות שחיי החוגרים מעניינים רק קצת יותר מחיי הקצינים. אחרי היום הראשון לא נותרה בו עוד שום סקרנות. כדי לגוון את החדגוניות הוא המציא משחקים. מוות לכל שמות התואר, הוא הכריז יום אחד, ומכל מכתב שעבר תחת ידיו הושלכו כל תוארי הפועל ותוארי השם".

מילכוד 22
מילכוד 22

למחרת הוא הכריז מלחמה על ה' הידיעה. ביום שלאחר מכן הוא הגיע לרמת יצירתיות גבוהה הרבה יותר, כשהשחיר הכול מלבד 'של' ו'את'. זה הגביר, הוא חש, את המתח הדינמי בין השורות, וכמעט בכל המקרים הותיר מסר הרבה יותר כללי. עד מהרה הוא הוציא אל מחוץ לחוק חלקים של ברכות פתיחה ושל חתימות, והותיר את הטקסט עצמו כמות שהוא. פעם הוא השחיר מכתב שלם מלבד ברכת הפתיחה 'מרי היקרה', ולמטה כתב, 'אני עורג אלייך נוראוֹת. א.ט. טפּמן, כומר צבאי, צבא ארה"ב'. א.ט. טפּמן היה שמו של כומר הלהק".

"אחרי שמיצה את כל האפשרויות הטמונות במכתבים הוא התחיל לתקוף את השמות והכתובות על המעטפות – מחק בתים ורחובות שלמים, והשמיד ערים וכרכים במחי-יד אגבי כאילו הוא אלוהים. מלכוד 22 דרש שכל מכתב מצונזר יישא את שם הקצין המצנזר. את רוב המכתבים הוא לא קרא כלל. על אלה שלא קרא כלל הוא כתב את שמו. על אלה שקרא הוא כתב 'וושינגטון ארווינג'. כשרצה לגוון הוא כתב "ארווינג וושינגטון".

"צִנזוּר המעטפות עורר הדים רציניים, ויצר אדווה קטנה של חרדה באיזשהו דרג צבאי ערטילאי שהחדיר למחלקה איש סי.אַי.די שהתחזה לחולה. כולם ידעו שהוא איש סי.אַי.די מפני שהוא שאל ללא הרף על קצין בשם ארווינג או וושינגטון, ומפני שאחרי יום אחד שם הוא הפסיק לצנזר מכתבים. הם נראו לו חדגוניים מדי." מתוך הסטטוס של ספרא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. כן רק שבניגוד ליוסריאן, שמצנזר שטויות כי משעמם לו, פייסבוק מצנזרת קוקסינל וכושי, שזה מילים שגורות בציבור הישראלי הפאשיסטי פטריארכלי, שמדכא ושונא להטבים ושחורים (אתיופים ומבקשי מקלט שקיבלו אשרת שהייה זמנית ללא מכסת זמן מהמדינה לאור התחייבות המדינה לאמנת הפליטים הבינלאומית, במטרה למנוע את בדיקת הפליטות הפרטנית שלהם שחלילה לא יקבלו מעמד פליט ועוד ישתקעו פה למשך דורות).

    יחי ההבדל הקטן . פיצי כזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים