השתלטות עוינת? המחאה החברתית J14 איבדה את השליטה על אתר המחאה ועל עמוד הפייסבוק הרשמי

הזוי: המחאה החברתית J14 איבדה את השליטה על אתר המחאה ועל עמוד הפייסבוק שלה
הזוי: המחאה החברתית J14 איבדה את השליטה על אתר המחאה ועל עמוד הפייסבוק שלה

ימים ספורים לאחר ציון שנתיים לתחילת המחאה החברתית J14 ופעיליה נתקלים לא רק בחומות מצד הפוליטיקאים אלא גם בסכסוכים פנימיים, כנראה על רקע חילוקי דיעות בכל הנוגע להנהגתה. אמנון דפני, בעברו פעיל מרכזי בגיזרה האינטרנטית של מחאת קיץ 2011 אשר רשם, הקים וניהל את האתר הרשמי של המחאה (j14.org.il) מחזיק בדומיין כבן ערובה לאחר שבשנה האחרונה הוחלט להוציאו מחוץ לחדר המצב.

פעילי J14 ודפני, אומנם הגיעו להסכם שהדומיין יעבור למשמורת של עורך דין וימשיך להיות באוויר לטובת ניהול קמפיין המחאה ומערך ההסברה הדיגיטלי, אולם דפני החליט לבסוף שלא להעבירו ואף חסם את כל מנהלי התוכן ופעילי המחאה מעמוד הפייסבוק הרשמי.

הזוי: המחאה החברתית J14 איבדה את השליטה על אתר המחאה ועל עמוד הפייסבוק שלה
הזוי: המחאה החברתית J14 איבדה את השליטה על אתר המחאה ועל עמוד הפייסבוק שלה

באירוע הפייסבוק שנפתח לנושא נכתב: "לאחר דיון משותף, אנחנו מחפשים את הדרך להמשיך לייצר תקשורת חופשית ובלתי תלוייה שתתן במה למאבק החברתי בישראל. מכיוון שהציבור מעורב בדיון והוא נפתח בפומבי יתקבל אישור עקרוני על ידי קוראי האתר ופעילי המחאה לביצועו. צר לנו שהדברים הגיעו לכך אך עם זאת, למדנו המון מהדיונים השונים ופעילותנו בהחלט תושפע מהתובנות שעלו פה בתקווה שנצליח לשרת את קהילת המחאה עוד שנים רבות כרשת מדיה הנותנת ביטוי והעצמה לקולכם, בחופש מוחלט מלחצים של בעלי הון".

"פעילים יקרים, ברצוננו להביא לידיעתכם שבימים האחרונים נוצרה סיטואציה מביכה באתר המחאה הדורשת את התייחסותכם ועזרתכם האדיבה. כידוע, האתר הוקם בראשית ימי המחאה על ידי קבוצה גדולה של פעילים בכדי להוות ערוץ תקשורת עצמאי, בלתי תלוי, שייצג נאמנה את דעותיהם של פעילי המחאה. את היוזמה הוביל אמנון דפני ואת הדומיין רשם על שם דודה שלו בכדי לשמור על זהות המעורבים בפרויקט מפני חשיפה. לאחר שבשנה האחרונה נוצרו עוד ועוד מצבי חוסר אמון בין קבוצת עורכי התכנים של האתר לבינו הוא הפסיק להיות פעיל בקבוצת עורכי תכנים של האתר והוצא גם מחוץ לחדר המצב. לפני מספר חודשים סיכמנו איתו שהדומיין יעבור לנאמנות של עו"ד בכדי לשמור על האתר ברשות קהילת המחאה ובניהול הצוות שעובד על האתר בפועל. זה לא קרה עד היום".

"לפני מספר ימים קיבלנו הודעה מחברת האיחסון של האתר שחבילת האיחסון שקיבלנו מהם בתרומה במשך שנתיים הסתיימה ולכן דרשנו ממנו להעביר את הדומיין לנאמנות כפי שסוכם ולאפשר לנו לנהל את הדומיין. למי שלא מבין איך זה עובד – שליטה על רישום דומיין מאפשרת להגדיר מאיזה שרת ברשת יוגש אתר מסוים. הוא סירב להעביר את הדומיין ולאחר דיון שהיה לנו איתו אתמול, 17.07.2013, גם חסם את כל חברי הקבוצה מניהול עמוד הפייסבוק של j14.org.il. נכון לרגע זה, יש לנו עדיין אפשרות לפרסם מאמרים באתר, אבל לא ברור עד מתי ניתן יהיה לעשות זאת. בקיצור, הוא מבצע כרגע מהלכים שימנעו מהקבוצה המנהלת את האתר בפועל לשלוט בו".

"לכן, הוחלט בקרב קבוצת התכנים לפנות לעזרת הציבור הרחב שיתמוך בנו בדרישה מאמנון דפני שיעזוב לאלתר את אתר המחאה וישחרר את הדומיין ועמוד הפייסבוק מאחיזתו. עד להודעה חדשה, החלטנו להשבית את הפעילות באתר על מנת להבהיר את חשיבות הנושא עבורנו בפרט ועבור תנועת המחאה בכלל. אנא שתפו בכל מקום ועזרו לנו לשחרר את האתר ואת עמוד הפייסבוק. בברכה, צוות התכנים של J14"

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים