יוזמה חברתית בפייסבוק: יום השכן מגיע לישראל ויצויין ב-23 במאי

יום השכן 2014
יום השכן 2014

זוהי אולי המנטליות הישראלית, שעות העבודה המרובות והריחוק מהבית או בכלל סניפי ה-AM:PM אשר עומדים לרשותנו 24/7 בכל פעם שנגמר לנו הסוכר, כך או כך, העובדה האולי מעציבה היא שרובנו כלל לא מכירים את שכנינו לבניין.

אמש (12.5) צצה לה ברשת יוזמה ישראלית חדשה בשם 'יום השכן' אשר מקווה לחבר בין השכנים, במקור מדובר ביוזמה שהחלה את דרכה ב-1990 ברובע ה-17 של פריז עם הקמתה של אגודה בשם Paris d’Amis שמטרתה המוצהרת היתה להיאבק בבדידות, מאז החלו לציין את 'יום השכן' במדינות וערים שונות מסביב לעולם.

את יום השכן נהוג לחוג בשירה ובריקודים, באכילה ושתייה, במשחקי חברה או באף אחד מהנל. אין שום מנהג, חוק או מסורת הכופים עצמם על חוגגי יום השכן, מלבד הכוונה האמיתית – להכיר את השכן. בכל מקום בעולם, בכל עיר, בכל שכונה ובכל בית – מעניקים השכנים את האינטרפטציה שלהם ליום השכן. התאריך שנקבע לחגיגות יום השכן ברחבי העולם מתרחש ממש בקרוב – יום שישי ה-23 במאי. ביום זה יאספו השכנים בבתים בכל רחבי הארץ (תנועת הצופים לקחה בעלות על ההפצה), ויחגגו ביחד. כך יווצרו קהילות קטנות רבות, אשר תאספנה לקהילה אחת גדולה, בינלאומית – ברשת. למידע נוסף הקליקו כאן לעמוד הפייסבוק של היום השכן הישראלי. תודה לאלכס רוזנפרב על הטיפ.

יוזמה חדשה בפייסבוק: ב-23 במאי חוגגים ביחד את יום השכן 2014
יוזמה חדשה בפייסבוק: ב-23 במאי חוגגים ביחד את יום השכן 2014

אני כבר עשיתי את שלי במרוצת השנים בשמירה על מערכת יחסים כלשהי עם השכנים, הם אומנם לא התחברו לטעם המוזיקלי שלי, אך זה לא מנע ממני לפרגן להם בכל פעם שעזבתי דירה או קיימתי מסיבה.

השכן המתחשב - דורי בן ישראל
השכן המתחשב – דורי בן ישראל
השכן המתחשב - דורי בן ישראל
השכן המתחשב – דורי בן ישראל

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים