הסיפור המדהים של Eat24 במלחמתה מול פייסבוק פשוט מעורר השראה

dislike

מה אפשר להגיד על הרשת החברתית פייסבוק שכבר לא נאמר? היא מורידה באופן תמידי את החשיפה האורגנית מול עליית מחירי הפרסום, היא כופה על מפרסמים לשלם "פרוטקשן" ופעם אחר פעם היא נתפסת בהונאות ובמניפולציות פנימיות של האלגוריתם שלה (אדג'רנק). חברת הסטארט אפ Eat24 אשר הוקמה על ידי צמד הישראלים נדב שרון וחיים ארז, החליטה שהגיע הזמן להפסיק עם הדיבורים ולעבור למעשים. הסיפור של Eat24 הוא מעורר השראה מסיבה אחת, כי הוא מעשה אמיץ ומוצדק.

לפני כחודש החליטו ב-Eat24, סטארט אפ אינטרנטי בתחום המזון, אשר מספק שירותי שילוח ללמעלה מ-1000 מסעדות מקומיות ברחבי ארצות הברית, לסיים את מערכת היחסים שלהם עם פייסבוק, הם עשו זאת באמצעות פוסט פרידה בבלוג של החברה, פוסט אשר זכה לחשיפה נרחבת בכלי התקשורת בארצות הברית, אולם דווקא במדינות כמו ישראל, התעלמו לחלוטין מסיקור הפרשה.

>> חשיפה: פייסבוק לקראת עשרות הליכים משפטיים בישראל

זה התחיל כמו תעלול יחסי ציבור, החברה כתבה פוסט פרידה ארוך והומוריסטי בבלוג שלה, אשר מונה את הסיבות לנטישת הרשת החברתית וסגירת עמוד האוהדים שלה בפייסבוק ובו למעלה מ-70 אלף אוהדים, אך כנראה שלא מדובר היה בתעלול יחסי ציבור מצד החברה אלא במעשה אמיץ וכן, שמטרתו להזכיר לכולנו שפייסבוק היא כבר לא פייסבוק שכולנו למדנו לאהוב, אלא משהו אחר לחלוטין, מפלצת שהאינטרסים שלה שונים ורחוקים שונות אור מרווחת הקהילה ומגולשיה. פייסבוק הפכה להתגלמות מקור כל הרוע בתאגידי הענק.

בפוסט הפרידה, אשר נכתב תחת הכותרת: "מכתב פרידה לפייסבוק מ-Eat24" גוללה החברה את כל הסיבות לנטישת הרשת החברתית, אחת הסיבות המוזכרות היא העובדה האבסורדית שכולנו עבדנו קשה מאוד והוצאנו כספים רבים במטרה לבנות קהילות בפייסבוק, בזמן שזו, בצעד חד צדדי החליטה להוריד באופן דרסטי את החשיפה האורגנית ובכך לכפות עלינו לשלם כסף בכדי לתקשר עם אוהדי העמוד.

הקליקו כאן לקריאת הפוסט הפרידה המלא בבלוג של Eat24, קליק לפוסט השני בבלוג שלהם 'החיים שאחרי פייסבוק'. תודה לצחי לנקרי על הטיפ.

עמוד הפייסבוק של Eat24 לפני שנסגר
עמוד הפייסבוק של Eat24 לפני שנסגר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים