חשיפה: וזו הסיבה לכך שפייסבוק לא מסירה עמודים המסיתים להרג ישראלים ברשת החברתית

הסתה ברשת
הסתה ברשת
פייסבוק וההסתה להרג
פייסבוק וההסתה להרג

כך פייסבוק מתדלקת במכוון את הלחימה ואת הסכסוך הישראלי-פלסטיני ■ מבצע 'צוק איתן' ביומו ה-13 ועל אף הלחימה והאבידות הקשות בשטח, מוקד הלחימה המרכזי דווקא מתרחש ברשת החברתית 'פייסבוק' אשר מהווה קו הגנה והתקפה חזיתי עבור כל גולש אשר רוצה לקחת חלק בקידום אג'נדה, התנגחות בצד השני וסיוע בפיתוח המודעות וההסברה העולמית.

כולנו מכירים את הקלישאה "במלחמה אין מנצחים ומפסידים, יש רק מפסידים" אולם ישנם גופים שמלחמה דווקא "טובה" עבורם. מאז תחילת מבצע 'צוק איתן' ועל פי בדיקה של המזבלה, החלה עליה ממוצעת של כ-22% בנפח הפעילות באתרי החדשות ובפורטלי התוכן וכ-28% בעמודי הפייסבוק השונים. העליה בנפח הפעילות לא רק כלכלית עבור אתרי החדשות אלא גם לרשת החברתית עצמה, אשר מזה שנים מנהלת מאבק עיקש מול רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר הנחשבת למקור ראשוני לחדשות בזמן אמת מהשטח. אולם בשונה מטוויטר, אשר לרוב מתפקדת כסטארטר לנושאים חדשותיים עליהם יתדיינו דווקא בפלטפורמות אחרות (קרי פייסבוק), פייסבוק, מצליחה בכל פעם מחדש ובמיוחד לאור אירועים פוליטים וביטחוניים ברחבי העולם, למצב את עצמה כזירה מרכזית עבור שיח הגולשים וכמקור לצריכה והפצת המידע.

בדומה לחברות הענק הגלובאליות כדוגמת גוגל ומיקרוסופט, פייסבוק היא אולי הדוגמא הטוב ביותר עבור 'כור היתוך חברתי'. לצד עשרות הישראלים אשר אוחזים בתפקידים שונים ברשת החברתית ובחברות הבת שלה, עובדים גם אנשים מכווית, ערב הסעודית, טורקיה וממדינות נוספות הנחשבות לפרו-פלסטיניות. מצד אחד נראה כי פייסבוק מעוררת השראה, היא מחברת בין אנשים מכל קצוות העולם תחת פלטפורמה אחת, אולם ממידע ראשוני ומאומת שהגיע למזבלה עולה כי פייסבוק דווקא מתדלקת את הלחימה ואת הסכסוך הישראלי-פלסטיני ומתעלמת במכוון וכשנוח לה מה-Community Standards (הנחיות הקהילה) שלה במסווה של חופש הביטוי ובכך שההסתה הינה כלפי "מדינה" או "ממסד" ולא כלפי הפרט, וזאת במטרה להגדיל את היקף הפעילות ואת זמן השהות של הגולשים ברשת החברתית.

דיווח לפייסבוק - אל תטרחו
דיווח לפייסבוק – אל תטרחו

יחסי הכוחות במלחמה הווירטואלית עגומים, על כל עמוד פייסבוק הסברתי התומך בישראל, ישנם 50 הפועלים נגדה, כאשר מוערך כי חלקם אף ממומנים באופן עקיף על ידי ארגוני טרור. מאז תחילת 'מבצע צוק איתן' אלפי גולשים ישראלים החלו לדווח בפני פייסבוק (Report) על עמודים רבים המסיתים כנגד מדינת ישראל וכנגד תושביה, תוך הפרה בוטה של תנאי השימוש ברשת החברתית. אותם עמודים, המונים בין עשרות למאות אלפי אוהדים, פועלים ברשת החברתית מזה זמן רב, אולם עם תחילת 'צוק איתן' החלו לבלוט בפיד תוך שהם מפיצים תמונות מזעזעות וללא שום צנזורה של חלקי גופות אשר לכאורה צולמו בעזה בעקבות הפעילות הצבאית של צה"ל.

אותם עמודים, כדוגמת '100.000.000 person hate Israel' המונה כ-99 אלף אוהדים, עמוד 'Israel is a War Criminal' המונה כ-137 אלף אוהדים ועמוד 'I HATE ISRAEL' המונה כ-110 אלף אוהדים, קיבלו בימים האחרונים אלפי דיווחים על שימוש לרעה והפצת הסתה בפייסבוק, חלקם אף הוסרו אך הגדולים שבהם, הוחזרו כעבור מספר שעות, הסיבה להחזרתם מובאת לכם לראשונה כאן.

ממידע מאומת שהגיע למזבלה מאחד מעובדי פייסבוק (למען הסר ספק והגנה על המקור לא מדובר בעובד פייסבוק ישראלי) עולה כי נציגי הרשת החברתית, פנו באופן אישי למנהלי עמודים פרו-פלסטינים מרכזיים המסיתים להרג אזרחים ישראלים וחטיפת חיילים, במטרה לחדד בפניהם את תקנון השימוש ברשת החברתית (להנחות אותם אם תרצו) ואף להסיר יחדיו תכנים נקודתיים ובעיתיים וזאת במקום להסירם לאלתר מהרשת החברתית לאור ההסתה הקשה לאלימות והרג ישראלים.

מעשיה של פייסבוק הינם הצהרה – הרשת החברתית אינה מעוניינת לטרפד את ההסתה והאלימות כנגד ישראל ותושביה, אלא רק למנן אותה ולתחום אותה אל תוך מסגרת אשר מתאימה לה וכזו שלא תעביר את עיקר הדיון שבקונפליקט הישראלי-פלסטיני אל מחוץ לפלטפורמה שלה. פייסבוק אינה מעוניינת לפגוע באחד מקהלי היעד הגדולים שלה – דוברי ערבית, גם אם מדובר כך נראה על חשבון חייהם של תושבי מדינת ישראל.

■ על אף פניית המזבלה, תגובתה של פייסבוק לא התקבלה עד למועד הפרסום.

קראו גם:
חשיפה: כך פייסבוק גובה "פרוטקשן" ממפרסמים ישראלים

עמוד הפייסבוק – 100.000.000 person hate Israel, על פי פייסבוק הוא לגיטימי. הסטטוס: הפיצו את החדשות המשמחות על הרג החיילים הישראלים.

עמוד הפייסבוק - 100.000.000 person hate Israel, על פי פייסבוק הוא לגיטימי
עמוד הפייסבוק – 100.000.000 person hate Israel, על פי פייסבוק הוא לגיטימי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים