טיים ליין, ציר החיים – כיצד זה ישפיע על השיווק החברתי

timeline

מאת: קובי גמליאל (קליק לפרופיל הפייסבוק), מייסד ומנהל מוניטין חברתי iSOCIA

קובי גמליאל
קובי גמליאל
בזמן שכולנו התכוננו לנאומים וההכרזות בעצרת האו"ם, מארק נשיא או"ם מסוג אחד החליט להכריז על משהו שהשאיר את השיח סביב הנאומים של ביבי ואבו מאזן עם מעט באזז. מארק דיבר על הבמה באומץ וביטחון רב שהוא יודע, זיהינו לפי החיוך, שיש לו משהו גדול לספר לנו. הסיפור החדש מבית פייסבוק יציג לנו את ציר החיים שלנו מהיום שפתחנו את הפייסבוק "מקביל ליום בו נולדנו" וילווה אותנו לאורך כל החיים. חגיגות, אירועים, גיוסים, זריקת כובעים, בתי חולים ויחסים. להכל יהיה מקום של כבוד על ציר הזמן שלנו בצורה הומוגנית כחלק בלתי נפרד מחיינו. למעשה יש לומר החיים שלנו הולכים לקבל מראה מקבילה בעולם הדיגיטאלי, לכל האידיאולוגים לא נשאר מקום לברוח כי הסוציולוגיה שלנו, תהליך ההתבגרות וההתפתחות שלנו כבני אדם הולך לקבל תפירה דיגיטאלית.

על דבר אחד קטן, מארק לא דיבר. עלינו, עליכם ועל הכוח המניע את תעשיית הפרסום החברתי בשלוש שנים האחרונות. כיצד בכל ציר החיים האינסופי הזה יתשלבו המפרסמים, הפרסומאים, אנשי השיווק, המותגים, הממתגים, רכזות ההשמה, סמנכ"לים, מנכ"לים ושאר ירקות השוק. כפתור הלייק ששיגע ומטריף את המדינה כבר חודשים הולך ומקבל תפנית וורבאלית מסוג מתקדם. הלייק=האהבתי המדאיג ילך ויתפתח למימד נוכח ויציג את הפעולות שאנחנו עושים עכשיו: קוראים, צופים, אוכלים, שוברים, הורסים, מכינים, אוהבים, מבקרים ומבלים. עבורינו כמפרסמים ועבורכם כמותגים הלייק יקבל תוספת ככתר החציל. לחלקכם אולי נמאס מהלייק, אבל כמות הכספים שמושקעת בגיוס מחוברים ממוקדים לא נעלמת וניראה כי העלות פר מחובר איכותי הולכת ומטפסת אל על. אבל ששש…. על הלייק כרגע לא מדברים.

רסס החדשות הולך ומתכווץ גם כן, בשינויים האחרונים של פייסבוק אומנם התחלנו לראות טיקר חדשות קטן בצד אבל נראה כי המקום של מותגים ודפים להגיע לאותו ניוז פיד נחשק הולך ומתכווץ. ואיפה המקום שלכם, למרות שבעיצוב החדש נראה כי אין הרבה מקום למודעות, כולכם וודאי שואלים אז איפה אני כמותג ישתחל בפנים. איפה, ריבונו של עולם איפה?

מארק אליוט צוקרברג - מייסד פייסבוק
מארק אליוט צוקרברג - מייסד פייסבוק

אז נראה לפי הכתוב לעיל שהימים הנוראים בהחלט כאן, אין בשורה טובה עבורכם. מחירו של הלייק קופץ בבורסת הפייסבוק מדי ערב, צמצמו את היכולת שלכם להגיע לעיניו וליבו של המשתמש ובפרופיל החדש אין מקום למודעות שלכם לשנע את המשתמשים לספר על החלומות שלהם. אבל כדין תורה, אחרי ימים הנוראים של חשבון וסליחה מגיעים ימיהם של החגיגות והקבלה ופתיחתה של השנה החדשה. פייסבוק יאפשרו למפרסמים להשתלב בניוזפיד החדש בפרסום חברתי ממומן אשר יאגד בתוכו את מיטב הסטטוסים שלכם. על אותו ציר זמן תוכלו לבנות אפליקציות ייעודיות שיהיו נכס דיגיטאלי עבורכם. הוצאת הספרים תוכל לייצר אפליקציה על ציר הזמן המתעדת את הספרים שקוראים המחוברים. אותהאפליקצייה גורמת להפצה ויראלית של אותם ספרים על ידי חיבור הגרף החברתי והתאמה בין החברים לבין הספרים. כנ"ל גם אתרי חדשות, מותגי צריכה, עמותות, ארגונים ואף מוסדות אקדמיים יצליחו להשכיל להשתמש בציר החיים כפלטפורמה המחברת בין העולמות ביצירת ערך מוסף ותקיעת עוגן כנכס דיגיטאלי.

אז בפתח ציר החיים של שנת תשע"ב אנחנו נטבול אתכם ביצירה והקמה של נכס דיגיטאלי במחשבה כיצד לייצר ערך מוסף ללקוחות שלכם לא למחר או מחרתיים אלא שבעוד שנה עוד שנתיים נברך אחד את השני שההחלטות שעשינו יצרו עבורכם נדל"ן ששווה הרצלים. ועוד משהו אחד קטן לפני שתוקעים בשופר שתף שווה הרבה יותר מלייק. So Hit SHARE, שתהיה שנה טובה! קליק לטיימליין של פייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. הכי טוב עוד סיכום של השינויים שפייסבוק מטמיעים.
    חבל שאין כאן שום חידוש/תובנה/אמירה אמיתית לגבי ההשפעות על השיווק החברתי.

    נו מילא.
    העיקר לפרסם מאמר ולקבל לינק לפרופיל בפייסבוק.

    :wtf:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים