כתבה: רוצה לבנות קריירה משגשגת בשיווק? התכונן לעבוד בזה!

CODEX - מומחים בהשמת אנשי שיווק
CODEX – מומחים בהשמת אנשי שיווק

מאת: הילה אפריאט, מנהלת השיווק של קודקס שיווק

מציאת התפקיד הראשון בשיווק וסלילת מסלול קריירה ארוך טווח, אינם עניין של מה בכך. תהליך חיפוש העבודה טומן בחובו מגוון רחב של אלמנטים שיש לשים אליהם לב ואשר יש בכוחנו להשפיע עליהם, עם קצת מיקוד ומודעות. בימים אלה בהם שוק העבודה בתחום השיווק סוער במיוחד וקיימת עלייה בהיקפי הפיטורים, בצל אי הודאות הכללית במשק, מומלץ לשמור על ראש פתוח ולבחון את כל האפשרויות שעומדות בפנינו, בחיפוש האתגר הבא בתחום.

בסלילת הדרך המקצועית הייחודית המתאימה לכל מועמד בענף השיווק, חשוב להקפיד על בניית אסטרטגיה ממוקדת. לשם כך, ריכזתי עבורכם מספר טיפים מעשיים, המבוססים על הניסיון הרב שצברנו בקודקס שיווק תוך ליווי מועמדים רבים, בתהליך בניית הקריירה. אני משוכנעת, כי שימוש מושכל באסטרטגיה המוצעת יסייע לכם בהשגת מטרות הקריירה, יקצר את זמן החיפוש ויאפשר ניצול אופטימאלי של ההזדמנויות העומדות בפניכם. זה הזמן להישען אחורה, להתרכז, לסמן מטרות ולהתחיל לחלום!

מאיפה מתחילים?

1. גבשו אסטרטגיית קריירה בשיווק – בשלב ראשון, מפו את מסלולי הקריירה הקיימים – חשוב להכיר את התפקידים האפשריים במשרדי פרסום ונקודות קריטיות לביצוע מעבר לחברות, לצד מסלולי קידום בתחומי הדיגיטל, מסלולי התפתחות בעולם האנליזה והמחקר, מסלולים בתחום השיווק הקלאסי ועוד. חשוב לבחון גם את סיכויי הניעות בין המסלולים השונים, ולוודא כי תחום העיסוק הספציפי בו בחרנו יוביל ויקדם אותנו ליעדים שהצבנו. בשלב זה, עלינו לשאול את עצמנו מה החלום הרטוב שלנו – באיזה תחום היינו בוחרים בעולם ללא מגבלות? תשובה כנה לשאלה, תאפשר לכם להתחיל ולגבש מסלול ייחודי, בלי ליפול לבורות של חששות וחוסר מיקוד.

CODEX - מומחים בהשמת אנשי שיווק
CODEX - מומחים בהשמת אנשי שיווק

2. בחרו ענף במחשבה תחילה – לבחירה בענף המרכזי בו תתמקצעו יש השפעה על המשך הקריירה שלכם. חשוב להקדיש מחשבה לנושא ולגבש החלטה לקראת חיפוש המשרה הראשונה בענף השיווק. מעסיקים רבים מעדיפים לגייס לפוזיציות הפתוחות באגפי השיווק, מועמדים שצברו ניסיון בענף הספציפי אליו הם מגייסים. קיים קושי יחסי בניעות בין ענפים, בעיקר ככל שעולים במצבור הוותק והניסיון.

3. צאו מהספרים ולכו לסופר – רוצים פרספקטיבה מציאותית על תפקידו של מנהל המוצר ? רוצים לחוות את השיווק בפועל ולא רק דרך הספרים? צאו החוצה! בקרו בסופרמרקט ועברו ביסודיות על מדפי המוצרים, השוו בין מתחרים, החזיקו את האריזות. העמיקו בבחינת החברות שמעניינות אתכם, חפשו קמפיינים ישנים, מודעות בעיתונות, מבצעים שמתפרסמים לקהלים השונים, הכירו את השפה השיווקית, לימדו את הז'רגון המקצועי, וזהו את הבידול של החברות. התרשמו ממגוון תתי התחומים בעולם השיווק וכיצד הם קמים לתחייה ויוצאים ממחברות הלימוד.

4. גלו את השיווק ברשת – מה היה הקמפיין האחרון של פרוקטר אנד גמבל? איזו פרסומת ניצבה בשבועיים האחרונים בראש דירוגי האהובות והזכורות? מה דעתכם על הקמפיין החברתי הראשון של בזק? או על הקמפיין זוכה הפרסים של מזרחי טפחות? נחשפתם לאחרונה לקמפיין PPC מוצלח? אם כל השמות האלה לא אומרים לכם יותר מדי, זה הזמן לפתוח את מהדורת הרשת של העיתונים הכלכליים, את הבלוגים והפורטלים הפנים ענפיים ולהתחיל להתוודע לפעילות השיווק של החברות המובילות בארץ ובעולם. כך תוכלו לגלות בזמן אמת, מהם התחומים שמושכים אתכם במיוחד.

לחיפוש עבודה חוקים משלו

5. בנו קורות חיים מנצחים – הפרופיל המקצועי שתבנו, יהפוך לכרטיס הביקור שלכם. חשוב להקפיד על בנייה נכונה של המיתוג המקצועי, שיציג וישווק אתכם אל מול מנהלי הגיוס והקולגות. קורות החיים חייבים להיות כתובים בצורה מושלמת – מומלץ להבליט את היתרונות הייחודיים שלכם ולהעביר למעסיק מסר ממוקד בנוגע למה שיש לכם להציע. חשוב לשים לב כי קורות החיים שלכם מפורטים כך שהמעסיק יקבל את מלוא האינפורמציה על הניסיון התעסוקתי שלכם, אך, יש להימנע מפירוט רב מידי ע"מ שלא להתיש את המעסיק. כלל אצבע – כתבו עד 5 שורות סה"כ על כל תפקיד שביצעתם.

שימו לב היצירתיות נגמרת בשלב קורות החיים! מה שעשוי להיתפס בעיניך כמשקף את מקוריותך וייחודך, עשוי להרתיע את המעסיק. קורות החיים מגיעים היישר לשולחנן של מנהלות הגיוס וחברות ההשמה ולא באופן ישיר למנהלי השיווק והקריאייטיב. המראיינות בשלב זה, מחפשות מועמדים אשר קורות חייהם עונים על דרישות ספציפיות המוגדרות עבור המשרה ולא יצירתיות, שנתפסת כבלתי רלוונטית ועשויה אף לעורר אנטגוניזם.

6. הקפידו על שילוב מילות מפתח – שלחתם קובץ קורות חיים, עדכנתם את פרופיל הלינקדאין שלכם ושלחתם קישור למעסיק פוטנציאלי? שלבו בהם מילות מפתח מרכזיות שמופיעות בדרישות המשרה הספציפית. זה בדיוק מה שהמגייסים מחפשים. קיים סיכוי רב שזה יהיה היתרון שישאיר את קורות החיים שלכם, בראש ערימת המועמדים הפוטנציאליים.

7. הבליטו שליטה באנגלית – במידה ורמת האנגלית שלכם טובה, דאגו להבליט זאת בקורות החיים ובראיון, קחו בחשבון כי ישנם תחומים שבהם נדרשת אנגלית ברמה גבוהה במיוחד (למשל בתפקידי פיתוח עסקי וכן בתפקידי שיווק בחברות בינלאומיות).

8. צברו המלצות לא סטנדרטיות ממעסיקים מפרגנים אשר יעידו על אופייכם ויכולתכם כעובדים. אך זכרו, כי מכתב המלצה הססני עלול לגרום נזק ולכן יש המלצות שמומלץ לגנוז. אם לקחתם חלק בפרויקט משמעותי אך זמני, או שהייתם שותפים במתן ייעוץ שיווקי ואסטרטגי גם כפרילנסרים, בקשו המלצות מקולגות שעבדו איתכם על הפרויקט ויוכלו להעיד על איכות עבודתכם.

9. היו יצירתיים ומקוריים! כתבו בלוג, היו פעילים באופן יומיומי בטוויטר וצברו עוקבים רבים, צרו חשבון אינסטגרם וצלמו תמונות לא שגרתיות, בנו לעצמכם אתר/דף אינטרנט שיציג אתכם ואת עבודותיכם הנבחרות ובכל מייל שתשלחו צרפו לינק אליו (או QR CODE), כתבו בפורומים השונים בתחום השיווק ופרסמו מאמרי דעה. הפעילות הייחודית תקנה לכם גם ניסיון משמעותי וגם נדבך מרשים להוסיף לקורות החיים.

10. צרפו מכתב פנייה ייחודי – לקורות החיים מומלץ לצרף מכתב נלווה עבור כל אחד מהמעסיקים השונים, שיתייחס להתאמתכם למשרה הספציפית המוצעת, כמו גם לסיבות בשלן דווקא אתם המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד. דוגמא לכך תוכל למצוא בתיק האישי באתר קודקס שיווק. בהמשך, כדאי להוסיף לינק לפרסומים ייחודיים שלכם – מאמרים, הרצאות, קמפיינים שהובלתם ועוד.

שיעור מאלף בהגשמת חלומות בתחום השיווק ניתן ללמוד מאליזרין ZROOB וייסברג, מעצבת אינטראקטיבית במקאן, שהתקבלה ללימודי תואר 2 בניו יורק, בתחום האינטראקטיב. הבעיה: לא היה לה כסף לממן את התואר היקר. המסקנה? – חייבת ספונסר. הפתרון! יצירת קמפיין במדיה החברתית. היא סימנה את היעד – קבלת מימון ממנכ"ל חברת האם של מקאן, המיליונר מייקל רות', מיקדה את הסיבות מדוע דווקא היא והעלתה לרשת. התוצאה? מאות לייקים, עשרות תגובות והצעת עבודה אחת במקאן מרות', שתממן לה את לימודי התואר. כך נראה חזון מנצח!

אליזרין וויסברג
אליזרין וויסברג

תנו למומחים ללוות אתכם לכל אורך התהליך

11. אל תהססו להיעזר בחברות השמה המתמחות בענף השיווק – באתר קודקס שיווק תוכלו למצוא מידע רב, מאמרים מקצועיים, ראיונות עם אנשי שיווק שיספרו על מסלול הקריירה הייחודי שלהם, משובי ראיונות עבודה בענף השיווק וכמובן מגוון של משרות בתחומי שיווק האונליין והאופליין. בנוסף, אתם מוזמנים לפתוח פרופיל אישי שידוור למגוון מעסיקים פוטנציאליים, בענף.

הגיעו מוכנים לראיונות

12. התכוננו היטב לראיון – הזמן הנדרש להכנה טובה לראיון עבודה, שקול לזמן שאתם מקדישים להכנת פרזנטציה מקצועית חשובה מול ההנהלה. כשאתם מתכוננים לראיון, נסו לענות על השאלה – מדוע דווקא אתם המועמדים הטובים ביותר למשרה. שאלו את עצמכם – מדוע בחרתם להציג את המועמדות למשרה? כיצד תתמודדו עם עבודה תחת לחץ, עם ניהול קמפיין ו/או צוות, מה את/ה יכול לתרום למחלקת השיווק ועוד. כדי לעשות זאת באופן אופטימאלי, למדו את המשרה המוצעת על 3 היבטיה העיקריים.

• הכירו את המעסיק – ההיסטוריה העסקית שלו, תחומי העיסוק, מנהלים בתחום השיווק, לקוחות מובילים, מידע חדש שהתפרסם אודותיו לאחרונה והתרבות הארגונית.

• המשרה ודרישותיה – מה הניסיון הדרוש ואילו כישורים, ידע ותכונות אישיות חשובים, מה מהות העבודה ומה מסגרת האחריות שתוענק למי שיקבל את התפקיד.

• המראיין – מה תפקיד האדם שעתיד לראיין אותך (קיים הבדל משמעותי באם המראיינת הינה מנהלת משא"ב של הארגון או אם מדובר בסמנכ"ל השיווק או הקריאייטיב בחברה).

13. הישארו מעודכנים – היכרות עם קמפיינים רותחים תקדם את הבנתכם וחשיבתכם השיווקית. הדבר יתבטא הן במסגרת עבודתכם בפועל והן ביכולת שלכם להרשים את המראיין בראיון העבודה.

הכותבת, עו"ד הילה אפריאט, הינה מנהלת השיווק של קודקס שיווק, חברת השמה המתמחה בהשמת אנשי שיווק עבור כל המשרות בענף השיווק. הקליקו כאן לביקור באתר קודקס. הקליקו כאן והוסיפו את הילה בפייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. אני חושב שקודקס ישראל חדלה מלהיות רלוונטית כיום, אין שומעים עליה במדיה ועקב הכניסה של המצלמות הדיגיטליות והסמארטפונים בקושי שומעים על תמונה רגילה כבעבר, מה קודקס מציעה כיום בכל הנוגע לעבודה בחו"ל(יבוא) ולחדשנות במוצרים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים