צפלין מחאה ענק יחוג מחר מעל משרדי גוגל ישראל: "כחלון, גוגל חייבת לשלם מיסים"

גוגל חייבת לשלם מיסים
גוגל חייבת לשלם מיסים

סוגיית אי תשלום המיסים של חברות ענק בתחום האינטרנט כדוגמת גוגל ופייסבוק בישראל, תזכה החל ממחר לתפנית אקטיביסטית ומדוברת במיוחד, כאשר ספינת אוויר 'צפלין' עם הכיתוב "כחלון תמסה את Google" ומצידו השני "גוגל חייבת לשלם מיסים" הפונה לשר האוצר משה כחלון ולהנהלת חברת גוגל בישראל אותה מוביל המנכ"ל מאיר ברנד, תחוג מעל משרדי חברת גוגל ישראל, שממוקמים במגדל אלקטרה בתל אביב.

מאחורי היוזמה, עומדת 'עמותת טרון' של עורך הדין גיא אופיר וחבר הכנסת מטעם הליכוד יואב קיש. אופיר זכור בעיקר לאחר שאיים לחשוף את דרכי יצירת הקשר ופרטיה האישיים של מנכ"לית חברת פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני. על פי הערכות, הנזק למדינת ישראל ולמשלם המיסים, בעקבות אי תשלום המיסים של גוגל לבדה, נאמד בכמיליארד ש"ח מדי שנה.

כחלון תמסה את Google
כחלון תמסה את Google

גיא אופיר מסר: "גוגל לא משלמת מיסים בישראל, וכולנו מפסידים כל שנה מליארד ש"ח, ומה נאמר על פייסבוק, אמזון, וכל היתר. יש לנו ראש רשות המיסים, משה אשר, ויש לנו שרי אוצר לדורותיהם, שברברו הרבה אבל לא עשו כלום. זה חייב להפסק, ומחר יום א' (3.4.2016) ביחד עם עמותת טרון, אנחנו פותחים במאבק ציבורי נגד ההתנהלות החזירית של התאגידים הרב לאומיים, ונגד חוסר המעש של רשות המיסים".

"החל מהשעה 0600 בבוקר ועד חצות בלילה, יוטס צפלינג ענק מעל מחלף השלום בת"א מול משרדי גוגל במגדל אלקטרה. בצידו אחד יהיה כתוב: "google must pay tax", ובצידו השני: "כחלון, תמסה את google". כאדר הנהלת גוגל תקיים את ישיבתה השבועית מחר בבוקר, ותסקור את הכנסותיה נטולות תשלום המס, מבעד לחלון שלהם בבניין אלקטרה יצפה עליהם הצפלינג. אני רוצה לשבח את משטרת ישראל, עיריית ת"א, והרשות לתעופה אזרחית, אשר נתנו אישורים להטסת הצפלינג. אני מקווה למען כולנו שנצליח במאבק, שכן אם גוגל לבדה תשלם מיסים, אפשר יהיה לעלות את משכורות המורים ב-20%, או להקים בית חולים נוסף בפריפריה, וכאמור עוד לא הזכרנו את פייסבוק, ואמזון, שביחד גם כן מעלימות סכום עתק מקופת המדינה".

גוגל חייבת לשלם מיסים
גוגל חייבת לשלם מיסים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. נו באמת…. אבדן מסים למדינה? זו יוזמה שמאחוריה עומדים מתחרים של גוגל (ופייסבוק). מוגזם לבקש טיפה עיתונאות בפוסט המיוחצ"ן עלק צדק חברתי הזה?

  2. "כחלון, תמסה את גוגל"? הם צריכים שיעור בקופירייטינג, חצי מהאנשים שיראו את הבלון יגיבו ב"מה זה תמסה?".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים