פייסבוק הורידה סטטוס של גורי אלפי בגלל קרדיט לצלם גיא כושי

הסטטוס של גורי אלפי
הסטטוס של גורי אלפי

הצנזורה האלימה של פייסבוק (facebook) כלפי משתמשי העל שלה ממשיכה – הפעם על הכוונת סטטוס של השחקן, מנחה הטלוויזיה והקומיקאי גורי אלפי שגילה לפני כשעה קלה כי הרשת החברתית הסירה סטטוס ותמונה שלו לאחר שנתן קרדיט לאחד הצלמים – גיא כושי.

גיא כושי וריב פיין הם צמד הצלמים מהמובילים והמוכרים בסצינת האופנה הישראלית, אולם זה כנראה לא הספיק לעובדי פייסבוק הישראלים ודוברי העברית שיושבים באירלנד, שהחליטו למחוק סטטוס של אלפי בטענה כי השימוש במילה 'כושי' מנוגדת לתנאי השימוש הקהילתיים של פייסבוק.

אלפי לא לבד. גם גילי כהן, פליט תוכנית הריאליטי 'האח הגדול', פירסם אמש סרטון זועם במיוחד שפונה למייסד פייסבוק מארק צוקרברג. כהן שנחסם לשבוע בגלל סטטוס בן 4 שנים, טוען בסרטון כי צוקרברג מנצל לרעה את ההתמכרות שלנו לפייסבוק.

מחברת פייסבוק ישראל ומשרד היח"צ שלום תל אביב סירבו להגיב.

הסטטוס של גורי אלפי
הסטטוס של גורי אלפי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. מה לעזאזל? כאילו, למה לצנזר שמות של אנשים? המילה "כושי" איננה פוגענית במשמעות הקלאסית שלה, אלא רק שכל מני גזענים מגעילים התחילו להשתמש בה בצורה משפילה והפכו את הכל. מה יהיה השלב הבא? יסירו את "כושי כלב קט" מהרדיו? יפסיקו להדפיס את "דירה להשכיר"? (שאגב, זה ספר ילדים שיוצא נגד סטריאוטיפים)

  2. פחחחחחח אני אכתוב "כושי" לפני היומולדת שלי מתי שהספרצוף הכי סחי ומשעמם. אני אספר עובדות לא חשובות על מקור הביטוי "כושי סמבו" שהוא בכלל ספר על ילד הודי.

  3. ""וַיְהִי בִּימֵי אֲחַשְׁוֵרושׁ הוּא אֲחַשְׁוֵרושׁ הַמּלֵךְ מֵהדּוּ וְעַד כּוּשׁ שֶׁבַע וְעֶשְׂרִים וּמֵאָה מְדִינָה." (אסתר א, א).
    כושי הוא מי שנולד בארץ כוש. איפה עו"ד גיא אופיר שיגיש בג"ץ בגין צנזורה על מילים עבריות תקינות ותקניות ממקורות היהדות?
    דורי, תרים את הכפפה ותפנה אליו בבקשה. זה לא צחוק. "כושי כלב קט" הוא נכס צאן ברזל בשירת הילדים העברית בארץ ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים